.

دانلود پروژه کامل روستا ۲ – پروژه ۷۴ اسلاید + تصاویر و نقشه های اتوکد

.

توضیحات

+

دانلود پروژه کامل روستا ۲ – ۷۴ اسلاید + تصاویر و نقشه های اتوکد 

.
معرفی
از نظر وضعیت طبیعی، طالقان دره نسبتا باریکی می باشد که طول آن از مشرق به مغرب گسترده شده است و رودخانه شاهرود (‌به لفظ محلی شهرو ) ‌از میان آن عبور می نماید .
طول آن از گردنه عسلک در مشرق طالقان تا گردنه دیگر در غرب بنام انکه در حدود ۴۰ کیلومتر می باشد. حداکثر عرض آن از گردنه دوزخ دره تا گردنه مالیخانی ۶ کیلومتر می باشد و مجموع مساحت آن حدود ۸۰۰ کیلومتر مربع است .
حدود
طالقان در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران واقع بوده و از شمال شرق به جنوب غرب حدود ۸۰ کیلومتر و با عرض تقریبی ۱۵ کیلومتر در جهت شرقی – غربی، مساحتی ۱۲۰۰ کیلومتری را دربر می گیرد (طول و عرض جغرافیایی طالقان به ترتیب ۸۰ درجه شمالی و ۵/۳۸ درجه شرقی است).
برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

.
بخشی از مطالب:
موقعیت مکانی (کشور، استان، شهرستان و روستا)
پایتخت تهران ‎مختصات جغرافیایی
۳۵°۴۱′ N 51°۲۵′ E
بزرگ‌ترین شهر
تهران
زبان رسمی
فارسی
تولید ناخالص داخلی – برابری قدرت خرید
(برآورد ۱۳۸۷) – کل: ۸۱۶٫۸۳۹ میلیارد دلار – سرانه: ۱۱٬۲۰۹ میلیارد دلار شاخص توسعه انسانی (برآورد ۱۳۸۷) (۰٫۷۷۷) واحد پول ریال ایران ‏ (IRR) منطقه زمانی در تابستان (DST) (UTC+3.30) (UTC+4.30) کد بین‌المللی خودرو IR دامنه اینترنتی .ir پیش‌شماره تلفن +۹۸
مساحت کل ‪۱٬۶۴۸٬۱۹۵ km² آبها درصد
۰٫۷
جمعیت (برآورد ۱۳۸۵)
‪۷۰٬۴۷۲٬۸۴۶ ‫۱۸ام تراکم جمعیت
‪۴۲٫۸/km² ‫(۱۶۳ام)
معرفی
شهرستان قزوین مرکز استان قزوین و مساحت آن ‪۵٬۶۹۳ km² می باشد . این استان از ۵ شهرستان، ۱۹ بخش، ۲۴ شهر و ۴۶ دهستان تشکیل شده است.
آب و هوا
آب و هوای این شهرستان – بدلیل همجواری با رشته کوههای البرز از ناحیه ی شمال – در تابستان خنک و در زمستان سرد است.
میزان بارش و رطوبت سالیانه
میزان بارش سالانه شهر قزوین ۳-۲ میلیمتر در سال است.
مناطق گردشگری
۱- منطقه حفاظت شده الموت
۲- دریاچه اوان
۳- سد طالقان
طالقان طرف مشرق محدود است به عسلک و گردنه انگران که حد فاصل طالقان با آزاد بر می باشد و از طرف مغرب به کوه انگه و گردنه کالانک مربوط است و این کوه و گردنه این بخش را از دهستان فشکل دره (‌ابراهیم آباد، ضمغ آباد ، آخچری ،زیاران و خزنان)‌ جدا می سازد .
طالقان از طرف شمال محدود است به کوههای عقیق و صاد و بادسر و گردنه هزار چم و این کوه ها در قسمتی طالقان را از کلاردشت و در قسمتی دیگر از تنکابن جدا می نمایند واز طرف جنوب به کوه کاهار و گردنه مامشکه در مجاور است و این کوه در حقیقت طالقان را از ساوجبلاغ جدا می سازد.
روستاهای طالقان
طالقان حدودا مشتمل بر ۸۰ روستا است که مهمترین آنها عبارتند از: آرتون، اورازان، آردکان، جوستان، حسنجون، زیدشت، شهرک، شهرک، گلینک، هرنج ، میناوند و … .
زبان مردم طالقان
زبان مردم طالقان فارسی و لهجه آنها تاتی است و تنها در دهکده میناوند است که مردم به زبان ترکی صحبت می کنند.
۱- معرفی اجمالی محدوده
۱۰-۵-۲۰۱۵ ۷-۴۱-۴۳ PM
۱-۱ بررسی موقعیت شهرستان در استان
شهرستان ساوجبلاغ یکی از یازده شهرستان استان تهران است که در سال ۱۳۶۸ براساس مصوبه هیأت دولت وقت با تفکیک دو بخش طالقان و ساوجبلاغ از شهرستان کرج و به مرکزیت شهر هشتگرد به وجود آمد. این شهرستان در گوشه شمال غربی استان تهران واقع شده و از سمت شمال بالا استان مازندران (شهرستان نوشهر) و از مغرب با استان قزوین همسایه است. شهرستان ساوجبلاغ بیش از ۱۰ درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده است.
بررسی موقعیت شهرستان طالقان در استان قزوین – روستای حسنجون

براساس آخرین تقسیمات کشوری انجام شده در سال ۱۳۷۵ از استان تهران شهرستان‌های قزوین و قم جدا و به استان جدیدی تبدیل شدند و رباط کریم از شهرستان شهریار و فیروزکوه از شهرستان دوامند جدا و هر یک تبدیل به شهرستان مستقلی گردیدند. بدین‌ترتیب استان تهران در مجموع شامل یازده شهرستان شد که عبارتند از: اسلامشهر، تهران، دماوند، رباط کریم، ری، ساوجبلاغ، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه، کرج و ورامین.
استان تهران در سال ۱۳۷۰ دارای ۹۹۸۱۸۷۸ نفر جمعیت بوده است. جمعیت این استان در سال ۱۳۷۵ براساس نتایج تفصیلی سرشماری ۱۳۷۵ برابر با ۱۱۱۷۶۲۳۹ نفر بوده است که از این تعداد ۶۱ درصد در شهرستان تهران و فقط ۲ درصد در شهرستان ساوجبلاغ زندگی می‌کرده‌اند.
استان تهران دارای ۹۲۵ روستای بلای ۲۰ خانوار بوده که از این تعداد ۱۶۶ روستا (۹۱/۱۷ درصد) در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده‌اند. شهرستان یاد شده از این حیث در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد. روستاهای زیر بیست خانوار استان تهران در سال ۱۳۷۰ برابر ۳۵۵ روستا بوده که ۹/۱۶ درصد آنها (۶۰ روستا) به شهرستان ساوجبلاغ اختصاص داشته است.
شهرستان ساوجبلاغ در سال ۱۳۷۴ دارای ۷۲۴ کیلومتر راه روستایی بوده که همگی برف‌گیر بوده‌اند، این راه‌ها برابر حدود ۸/۱۵ درصد کل راه‌های روستایی استان بوده است. از راه‌های مذکور ۳/۲۸۴ کیلومتر (۳۱/۳۹ درصد) آسفالته، ۸/۲۲۲ کیلومتر (۸۱/۳۰ درصد) شنی و ۹/۲۱۶ کیلومتر (۹۱/۲۹ درصد) خاکی بوده‌اند.
حدود ۶۵ درصد روستاهای شهرستان دارای شبکه آب آشامیدنی و ۳۵ درصد فاقد آن بوده‌اند. این نسبت به استان تهران به‌ترتیب ۷۴ و ۲۶ درصد بوده است.
در استان تهران ۸۰ درصد روستاهای دارای برق و در شهرستان ساوجبلاغ ۹۰ درصد روستاها دارای برق می‌باشند.
۱-۱ بررسی موقعیت شهرستان در استان
بخش طالقان در سال ۱۳۷۵ دارای ۲۲۴۰۷۱ نفر جمعیت بوده است که از این تعداد ۱۱۴۲۹۱ نفر مرد و ۱۰۹۷۸۰ نفر زن بوده‌اند. از جمعیت مزبور ۱۰۴۵۳۶ نفر در دهستان میان طالقان و ۱۱۹۵۳۵ نفر در سایر نقاط روستایی ساکن بوده‌اند .
براساس نتایج آمارگیری سال ۱۳۷۵ حدود ۷۶ درصد جمعیت منطقه در روستای حسنجون ساکن بوده‌اند .
در همین سال میانگین نرخ بیکاری بخش طالقان ۸/۵ % و در روستای حسنجون ۱/۷ بوده است.
جغرافیای طبیعی
۱-۲ بررسی جغرافیا و منابع طبیعی محدوده شهرستان (شامل: جمعیت، رودها، کوه‌ها، مراتع، طول و عرض جغرافیایی، راه‌های ارتباطی، پوشش گیاهی و … .)
شهرستان ساوجبلاغ در سال ۱۳۶۸ طبق مصوبه هیأت دولت با تفکیک دو بخش طالقان و ساوجبلاغ از شهرستان کرج، با مرکزیت هشتگرد به‌وجود آمده و در حال حاضر دارای سه بخش طالقان، مرکزی و نظر آباد است. این شهرستان از شرق و جنوب با کرج شمال با شهرستان نوشهر و رودبارالموت و از غرب با شهرستان قزوین همسایه است.
از لحاظ تقسیمات کشوری این شهرستان به ۳ بخش و ۱۲ دهستان به‌ترتیب ذیل تقسیم می‌گردد:
۱- بخش طالقان شامل: دهستان‌های بالا طالقان، میان طالقان و پایین طالقان.
۲- بخش مرکزی (ساوجبلاغ) شامل: دهستان‌های هیو، چهاردانگه، سعیدآباد، برغان، چندار، جمالدین و رامجین.
۳- بخش نظرآباد شامل: دهستان‌های احمدآباد، تنکمان و نجم‌آباد.
ناحیه میان‌کوهی و یا کوهپایه‌ای:
در دامنه جموبی رشته کوه طالقان شیب نه‌چندان زیاد و طول مسیر رودخانه‌های فصلی و محیط نسبتاً مساعد سبب شکل‌گیری سکونتگاه‌های چندی شده است که در این سکونتگاه‌ها دسترسی به زمین زراعی و کوهستان، اقتصاد مختلطی را به‌وجود آورده است به‌طوری که امکان باغداری و دامداری در کنار هم فراهم شده است.
.
ناحیه کوهستانی:
بخش اعظم شهرستان ساوجبلاغ را کوه‌های البرز و طالقان تشکیل می‌دهد که تعداد زیادی روستا در دل این کوه‌ها جای گرفته‌اند. مساحت این ناحیه حدوداً ۲۵ درصد مساحت شهرستان است و از لحاظ آب و هوای با دو ناحیه دیگر متفاوت است..
۱-۲-۱ ویژگی‌های طبیعی
الف) توپوگرافی:
نقشه توپوگرافی منطقه نشان می‌دهد که رشته‌کوه‌های فرعی سلسله‌جبال البرز است این شهرستان را به ۲ قسمت جداگانه تقسیم می‌کند. بلندترین قله این رشته کوه حدود ۴۰۰۰ متر ارتفاع دارد. این رشته کوه (رشته‌کوه طالقان) سبب شده که دشت ساوجبلاغ و آبرفت میان دره‌ای طالقان از همدیگر جدا بشوند.
به‌طور کلی این شهرستان با توجه به وضعیت توپوگرافی آن به ۳ ناحیه مجزا تقسیم می‌شود:
۱- ناحیه کوهستانی.
۲- ناحیه میان‌کوهی و یا کوهپایه‌ای.
۳- ناحیه دشت.
دشت ساوجبلاغ
در جنوب شهرستان دشت نسبتاً وسیعی قرار دارد که اقلیم خاص خود را داراست.
به غیر از طالقان در سایر نواحی شهرستان از شمال به جنوب از ارتفاع زمین کاسته می‌شود. به‌طوری که از ارتفاع ۴۰۰۰ متری رشته کوه طالقان به کمتر از ۱۰۰۰ متر در نواحی جنوبی نجم‌آباد می‌رسد. این اختلاف ارتفاع (حدود ۳۰۰۰ متر) تأثیر چشم‌گیری در منطقه برجای گذاشته است، به‌نحوی که دانه‌بندی خاک نیز تغییر یافته و هرچه از ارتفاعات به‌سمت جنوب پیشروی می کنیم ، خاک‌ها ریزدانه‌تر و نفوذ‌پذیری آنها کمتر می‌شود.
ب) ویژگی‌های خاکشناسی و زمین‌شناسی
براساس مطالعات انجام شده، خاک‌های منطقه را می‌توان به پنج گروه زیر تقسیم نمود:
۱- خاک‌های ریگوسل:
خاک‌هایی هستند سطحی با قلوه‌سنگ‌های نسبتاً فراوان و با بافت لومی، رسی و
ماسه‌ای، حدود ۵/۱ درصد ماده آلی و ۵/۷ درصد آهک دارند PII این نوع خاک بین ۷ تا
۸/۷ قلیایی است. این خاک‌ها دارای ظرفیت نگهداری آب بسیار ضعیف بوده و خاصیت
زهکشی شدید دارند.
۲- خاک‌های واریزه‌ای:
خاک‌هایی هستند نیمه عمیق با قلوه‌سنگ‌های نسبتاً فراوان، بافت لومی، رسی تا لومی رسی ماسه‌ای با ظرفیت نگهداری آب و زهکشی شدید. این خاک‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
– خاک‌های واریزه‌ای اسیدی با ۶ تا ۵/۶ و بسیار غنی از مواد آلی و پوشش گیاهی زیاد.
خاکم‌های واریزه‌ای غیراسیدی با حدود ۷ و از نظر مواد آلی فقیر و پوشش گیاهی پراکنده.
۳- خاک‌های قهوه‌ای آهکی:
مشخصات این خاک‌ها عبارتند از نیمه عمیق با قلوه‌سنگ‌های نسبتاً فراوان، بافت لومی رسی بین ۵/۷ تا ۸، غنی از آهک و فقیر از نظر داشتن ماده آلی و عموماً از عمق ۲۰ سانتی‌متری به پایین شدیداً آهکی هستند. ظرفیت نگهداری آب در این خاک نسبتاً ضعیف و برای کشت دیم نامناسب است.
۴- خاک‌های قهوه‌ای کالسیک:
خاک‌هایی هستند بسیار عمیق، یکنواخت و تقریباً بدون قلوه‌سنگ، که بافت آن بین ۵/۷
تا ۸ بوده و از نظر ماده آلی نسبتاً غنی و حدود ۸ درصد آهک دارند. ظرفیت نگهداری آب بسیار قوی و برای زراعت آبی و دیم مناسب است.
۵- سنگ‌های آذرین:
سنگ‌های آذینی که مربوط به اواخر پلیوسن و اوایل کوارترنر می‌باشند در چندین نقطه به‌ویژه در بخش شمال غربی البرز دیده می‌شود. در حوزه طالقان بقایای کوچکی از گذازه‌های هم‌سن با اولین پادگانه رسوبی کوارترنر در دوره‌های فرعی رودخانه طالقان در نزدیکی جوستان وجود دارد.
زمین‌شناسی:
مطالعات انجام شده در منطقه طالقان نشان می‌دهند اکثر سنگ‌های متشکله پوسته زمین در این دره مربوط به دوره‌های پر کامبرین، پالئوزوئیک، تریاس، ژوراسیک، کرتاسه، پالئون، نئوژن، پلیوسن و کوارتز می‌باشد.
۱- پر کامبرین:
سازند کهر که دیرینه‌ترین سنگ‌ها در منطقه طالقان را شامل می‌گردد، عمدتاً از شیل های سبز تا سبز مایل به خاکستری، ماسه سنگ‌های ریزدانه و لایه نازکی از آهک‌های دولومیتی تشکیل شده است، به ضخامت ۷۰۰متر در ورکش شناسایی شده‌اند.
سازند باروت در بخش‌های جنوبی طالقان بین ۸۰ تا ۱۶۰ متر ضخامت داشته و شامل لایه‌های متفاوت دولومیت و آهک ریزدانه و غالباً همراه با میکا به رنگ‌های مختلف می‌باشد و رنگ این سازنده از خاکستری مایل به سبز در زیر تا قرمز مایل به قهوه‌ای تغییر می‌نماید و در زیر سازند زایگون قرار گرفته و در بالا به آن تلاقی می‌نماید.
سازند زایگون آهکی به رنگ قرمز تیره و روشن و نیز از شیل‌های ماسه‌ای یا سیلیسی به رنگ سبز یا خاکستری و ماسه سنگ‌های ریزدانه تشکیل شده و فاقد سنگواره بوده و ضخامت آن در شمال فشند به ۲۵۰ متر می‌رسد.
۲- پالئوزوئیک (دوران اول):
الف) پالئوزوئیک پایین:
ماسه سنگ‌های لالون شامل سه بخش: ماسه سنگ‌های اصلی- بخش شیلی و بخش کوارتزیت‌روئی. بخش ماسه سنگی به رنگ‌های قرمز یا قرمز مایل به قهوه‌ای و یا صورتی با لایه‌بندی خوب و دانه‌های کوارتز با قطر متوسط دیده می‌شود. ضخامت آن در شمال فشند به ۶۰۰ متر می‌رسد، بخش شیلی‌نمائی قرمزرنگ داشته و به‌ندرت به رنگ‌های خاکستری یا سبز دیده می‌شود. این بخش از ذرات سیلت تا شیل‌های ماسه‌ای ریزدانه و بلور کوچک میکا تشکیل شده است. بخش کوارتزیت از دانه‌های سفید رنگ کوارتز که در اثر هوازدگی خاکستری شده‌اند، تشکیل گردیده اند، وجود این سازند در جنوب روستای فشندک گزارش شده است.
سازند میلا نیز ترکیبی از دولومیت- آهک، ماسه سنگ، کوارتزیت و شیل که د ر قله رشته کوه‌های شمالی- جنوبی فشند مشاهده می‌شوند، ضخامت آن در فشند به ۷۱۵ متر می‌رسد.
ب) پالئوزولیک بالایی:
در حوزه طالقان وجود سنگ‌های آهکی، سنگ‌های رسوبی غیرمتراکم و سنگ‌های آذرین که متعلق به پالئوزوئی بالایی هستند به ثبت رسیده است.
می‌باشد، که به ضخامت ۵۰ متر در بخش جنوب، رودخانه طالقان شش کیلومتری شرق شهرک قابل تشخیص است، شیب این نهشته‌ها به‌سوی رودخانه اصلی متمایل می‌باشد.
و…..

========================================================