عنوان

+

دانلود پروژه روستا – پروژه شناخت و طراحی معماری روستای امامه توابع تهران

دانلود پروژه روستا - پروژه شناخت و طراحی معماری روستای امامه توابع تهران

دانلود پروژه روستا – پروژه شناخت و طراحی معماری روستای امامه توابع تهران

فهرست /چکیده

+

۱۵۵ اسلاید کامل فایل PowerPoint به همراه شکل و تصاویر مربوطه

شناخت روستا و موقعیت سیاسی آن :
روستای امامه از توابع دهستان رودبار قصران از بخش رودبار قصران ، شمیرانات میباشد .
که شمیرانات یکی از ۱۳ شهرستان استان تهران می باشد .
موقعیت شهرستان شمیرانات در کشور :
شهرستان شمیرانات  در شمال شهر تهران و در دامنه جنوبی البرز قرار دارد . این شهرستان به لحاظ تقیسمات سیاسی ، یکی از شهرستانهای استان تهران بشمار می رود . این شهرستان با ۱۸۵۲ کیلومترمربع مساحت در سرشماری سال ۶۵ دارای ۴۰۶۱۷ نفر جمعیت بوده است. مرکز شهرستان شمیرانات تجریش است که یکی از مناطق شهر تهران محسوب می شود.
موقعیت طبیعی شهرستان : 
شهرستان شمیرانات منطقه‌ای است کوهستانی با ارتفاعات بلند و متعدد و دره‌های عمیق ، این شهرستان که در شمال تهران قرار دارد بخشهایی از آن در منطقه خط الرأس البرز مرکزی و بخشهای دیگر آن ( جنوب شهرستان ) در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است . دره بزرگ جاجرود با جهت شمال غرب به جنوب شرق از بخش میانی شهرستان عبور می‌کند . بلندترین نقاط در شهرستان در بخش میانی شمال شهرستان بنام خرسنگ و کوه سیاه و کوه لاریابوچال و کوه همهن در شمال شرق کوههای خاتون بارگاه ، کوه کاسونک ، کافرراه ، کوه فرق سر و در شرق کوههای زمین ، کوه کبود ، کوه ولا ، کوه قراول و در بخش مرکزی شهرستان کوههای سرسیاه غار ، ترورچین واقع شده .
شرایط اقلیمی : 
بخشهایی از شهرستان که از ارتفاع ۲۱۰۰ متر تا ۵۵۰۰ متری واقع شده‌اند دارای آب و هوای نیمه مرطوب تا مرطوب بوده و زمستانهای سخت و طولانی و خیلی سرد بر آن حاکم است . متوسط حداکثر درجه حرارت کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد و متوسط حداقل درجه حرارت پایین‌تر از ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر است .
بخشهایی ازشهرستان که ارتفاع آن از ۱۵۰۰ متر بالا می‌باشد دارای زمستانهای خیلی سرد و طولانی و درجه حرارت گرمترین ماه بین ۲۶ تا ۳۳ درجه و حداقل آن در سردترین ماهها ۱۳ درجه می‌باشد بررسی وضعیت اقلیمی روستا :
روستای امامه مانند تمامی نقاط روستایی شمیرانات در ناحیه کوهستانی جنوب البرز قرار دارد . این روستا که در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا  واقع شده است آخرین نقطه روستایی در دامنه های جنوبی ارتفاعات کوه سیاه به شمار می رود . در واقع این روستا یکی از نقاطی است که در بلندترین ارتفاعات مستقر شده است . به همین دلیل شرایط اقلیمی حاکم براین نواحی در فصول تابستان و زمستان تفاوت هایی با روستاهای واقع در دره های اوشان و فشم و یا در گلندوک دارد .
بارندگی :
میزان سالانه بارندگی در این ایستگاه معادل ۸/۶۷۶ میلی متر می باشد که با منحنی میزان های بارش سالانه در ارتفاعات ۲۰۰۰ به بالا در این ناحیه انطباق دارد . در میان فصول مختلف سال فصل زمستان با ۲/۳۹ درصد کل بارش سالانه در مرتبه اول و پس از آن فصل بهار با ۲/۳۳ درصد قرار دارد . فصل پاییز با ۱/۲۴ درصد کمترین میزان بارندگی در فصل تابستان یعنی تنها ۵/۳ درصد از کل بارش سالانه را دارد . در دو فصل بهار و زمستان مجموعاً ۴/۷۲ درصد ریزش جوی صورت می گیرد . در میان ماههای مختلف ماه خشک که هیچگونه بارندگی صورت نپذیرفته باشد ، وجود ندارد . ضمناً بیشترین میزان بارندگی در تیر ماه با ۶/۱ میلی متر می باشد .
همانگونه که مشاهده می شود بارندگی از ماه آبان شروع و تا اواسط خرداد ادامه دارد .
افت بارندگی از اواخر خرداد تا اواخر مهرماه در این روستا ادامه پیدا می کند .

======