عنوان

+

دانلود

دانلود پاورپوینت معماری روستای کندوان

فهرست /چکیده

+

بخشی از متن :
روستای کندوان دارای پیشینه تاریخی قومی در شهرستان میانه چنانچه وجود امامزاده محمد و ام البنین بر ریشه تاریخی روستا دارد. پیوندهای خانوادگی و قبیله‌ای فراوانی نسبی آب از جمله عواملی می‌باشند که در تشکیل روستای کندوان موثر بوده‌اند روستای کندوان بدلیل وجود بناهای تاریخی و مذهبی و برخی ویژگیهای طبیعی مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.گاهی مراجعات در تمام طول سال و زمانی بصورت فصلی که اکثراً تابستان می‌باشد صورت می‌گیرد. عامل مذهبی به نوبه خود در پیدایش روستا نقش داشته است. اسکان چند خانوار در اطراف امامزاده باعث شده که بتدریج بر تعداد خانوارهایی که به محل مراجعه کرده زیاد شود و هسته مرکزی روستا در اطراف امامزاده تشکیل شود.
 
روستای کندوان از روستاهای اذربایجانشرقی، شهرستان میانه، بخش کندوان، دهستان کندوان محسوب می‌شود. در طول جغرافیایی و عرض جغرافیایی َ۵۰ ْ۳۷ و با ارتفاع ؟؟؟؟ متر از سطح دریای آزاد در قسمت شمال شرقی شهرستان میانه قرار دارد. فاصله روستای کندوان تا مرکز شهرستان برابر ۲۵ کیلومتر و تا مرکز شهر بخش ترک ۸ کیلومتر می‌باشد. روستا از نوع تپه‌ای با آب و هوای سرد و نیمه خشک که رودخانه فصلی ترک از غرب روستــا و دره دیــزج در شمـال روستا و کانگــج در ۳ کیلومتــری روستا قـــرار دارد. روستــا از طـرف شمال بــه جــاده ارتبــاطی تــرک میانـــه از طرف جنــوب به روستــای هــم‌پا و از طــرف شـــرق به روستـای ینگی کند و از طرف غرب و شمال غرب به شهرترک محدود می‌گردد.
ایجاد باغ و بهره برداری از آن نشانه یک مرحله تحول بسیار چشمگیر و بیان کننده تکامل و اقتصاد زراعی روستای کندوان با عنایت به وجود منابع غنی آب محسوب می شود.
باغ علاوه بر تعدیل در محیط طبیعی و با توجه به وجود امامزاده محمد و ام‌البنین می تواند به عنوان جاذب طبیعی در روستا باشد. میوه تنها از جهت احتیاجات روستای کندوان حائز اهمیت نیست بلکه هر جا راهی مناسب وجود داشته باشد صدور این محصول درآمد مهمی را عاید روستای کندوان می سازد. چنانچه روستا خود مستعد پرورش درختان میوه است و هر زمان امکان مختصری ایجاد می شود می تواند نسبت به احداث باغات اقدام نمایند.
نتیجه :
تولید محصولات باغی با توجه به گوناگونی محصول آنها و ارتباطی که باغداری با زراعت و کشاورزی دارد جز و مکمل اقتصادی روستای کندوان به شمار می آید لذا به منظور توسعه درآمد روستای کندوان باغداری جایگاهی ویژه در اقتصاد بازی می کند.

======