عنوان

+

پروژه مرمت ،پاورپوینت  

فهرست /چکیده

+
خانه صادقی لاهیجان
شناخت

موقعیت اقتصادی

محله چهارپادشاهان

خانه صادقی

شناخت تاریخی اثر

شناخت معماری

تحلیل سازه ای

آسیب نگاری و آسیب شناسی

طرح مرمت

احیا

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

بخشی از مطالب این فایل : 

از بناهای مسکونی که در بافت قدیمی شهر لاهیجان قرار دارد. ساختمان آن دارای یک تالار و یک شاه نشین با تاق گنبدی و سقف مقرنس کاری شده و اُرسی های مشبک است. اتاق های جنبی آن نیز تزئینات نقاشی و گچ بری دارد.
تزئینات این بنا بسیار ظریف و استادانه اجرا شده و مشخصه یک معماری مسکونی دوره قاجاری در گیلان است دو در ورودی به شاه نشین راه پیدا می کند . بر بالای درها پنجره های مشبک نصب شده است . یک نوار مقرنس ایوان را احاطه کرده است و ایوان دارای دو ستون چوبی است . قسمت بالای ستونها با نقوش مختلف تزئین شده است چهار لنگه در بسیار نفیس و با نقش گل و بوته تالار را به اطاقهای جنبی ارتباط می دهد . طاقچه ها و دیوارهای داخل تالار و اطاقها همه دارای نقشهای تزئینی با رنگ و روغن است .
از شمال به طول ۳۵۲ متر با پیشروی ۶٫۱ و به عرض ۱٫۶ در جهت شمال شرقی به درب خروجی به کوچه قدیمی سینما ایران و از شرق به طول ۲۴۶ متر و از جنوب به طول ۳۹ متر و از غرب به طول ۳۷ متر متضمن حمام خانه و محل استقرار آبگرمکن و درب ورودی با سردروازه ۲۹ متر که به کوچه بن بست عبور عام ختم می شود.
عرصه خارجی از بنا (حیاط) در سمت شرق باغچه بندی شده و در محدوده عرصه و در وسط زمین متمایل به غرب یک دستگاه ساختمان یک طبقه با کرسی به ارتفاع ۱٫۴ و بعد ار کرسی به ارتفاع ۴ متر در زیر سقف شیروانی دو پوشه قدیمی و پوشش سفال سنتی قرار دارد. با توجه به شیوه سبک بنا می توان زمان احداث آن را به اواخر دوره قاجاریه نسبت داد.

======