عنوان 

+ مطالعات معماری-مطالعات نحوه طراحی پارک بازی به صورت یک انیمیشن سه بعدی و تحت نرم افزار ۳DS MAX

فهرست/چکیده

+

  • چکیده:
  • مقدمه:
  • ۲-۱- پنجرهMAX و نماها
  • ۲-۱-۱-Menu bar
  • ۲-۱-۲- Command Panel
  • ۲-۱-۳- نماها (View Port)
  • ۲-۱-۳-۱- نماها (View):
  • ۲-۱-۴-کنترل و دستکاری در نماها (View Navigation control):
  •  ۲-۱-۵- نوار ابزار
  • ۲-۱-۵-۱- ابزار جابجایی. چرخش و تغییر اندازه موضوع
  • ۲-۱-۵-۲- ابزار Mirror
  • ۲-۱-۵-۳- ابزار Align (تراز کردن):
  • ۲-۱-۵-۴- ابزار Clone (کپی کردن):
  • ۲-۲-Object سازی
  • ۲-۲-۱- اصول اولیه Object سازی سه بعدی
  • ۲-۲-۱-۱- اجسام Standard primitve (اجسام ساده ابتدایی)
  • ۲-۲-۱-۲- احجام Extended primitive (احجام توسعه یافته ابتدایی)
  • ۲-۲-۱-۳-Splineها
  • انواع spline ها شامل
  • ۲-۲-۲- ویرایش object های سه بعدی
  • ۲-۳- طراحی ماده (Material)
  • ۲-۳-۱- Material Editor:
  • ۲-۴- طراحی نور(Light)
  • ۲-۴-۱-Standard light
  • ۲-۵- دوربین (camera)
  • ۲-۵-۱- آشنایی با دوربین ها
  • ۲-۵-۲- قرار دادن دوربین بر روی یک مسیر
  • ۲-۶-انیمیشن یا پویا نمایی (Animation)
  • ۲-۶-۱-Animation control
  • ۲-۶-۲-Time configuration
  • ۲-۶-۳-Keys
  • ۳-۱-ایجاد object ها و طراحی مواد (متریال زنی)
  • ۳-۱-۱-طراحی چراغ های داخل باغچه ها:
  • الف- طراحی object:
  • ب ـ طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۲-طراحی چراغ های کنار پیاده روها
  • الف- طراحی object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۳-طراحی نیمکت
  • الف- طراحی object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۴-طراحی الاکلنگ
  • الف- طراحی object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۵-طراحی تاب
  • الف- طراحی object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۶-طراحی سطل زباله
  • الف- طراحی object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۷-طراحی سرسره
  • الف- طراحی Object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۸-طراحی حوض
  • الف- طراحی Object
  • طراحی آب درون حوض
  • ایجاد فواره آب:
  • ۳-۱-۹-طراحی زمین پارک
  • الف- طراحی object
  • ب- طراحی ماده (متریال زنی)
  • ۳-۱-۱۰-طراحی نرده های اطراف پارک
  • ۳-۱-۱۱- طراحی درخت:
  • ۳-۱-۱۱-۱- ایجاد یک درخت سه بعدی:
  • ۳-۱-۱۱-۲-طریقه قرار دادن عکس دوبعدی درخت در MAX 3DS :
  • ۳-۲- ایجاد نور (Light)
  • ۳-۳- ایجاد دوربین (Camera)
  • ۱- دوربین دوم:
  • ۲- دوربین اول:
  • ۳- دوربین سوم:
  • ۴- دوربین چهارم:
  • ۳-۴-ایجاد حرکت (Animating)
  • ۳-۴-۱-ایجاد حرکت در الاکلنگ
  • ۳-۴-۲-ایجاد حرکت در تاب
  • ۳-۴-۳-ایجاد حرکت در پای شخص نشسته بر روی نیمکت:
  • ۳-۵- Render (اجرا)
  • منابع وماخذ:

======