عنوان

+

تحقیق بررسی جوشکاری انواع چدن


فهرست/چکیده

+

بخشی از متن:
جوشکاری یکی از مهم ترین فرایندهای ساخت و تولید در صنعت می باشد و در صنایع مختلف نظیر خودرو سازی، نفت و گاز، پتروشیمی، تاسیسات و ساختمان و پل ها، حمل و نقل، کشتی سازی، صنایع ریلی، نیروگاه ها، صنایع دفاعی و هوا فضا، محصولات پزشکی، الکترونیکی و تجهیزات دقیق و … کاربردهای فراوانی دارد. کشور ایران در حال پیمودن مسیر توسعه صنعتی بوده و از این رو صنعت جوش برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین آموزش منسجم و هماهنگ با جهان در این صنعت، یکی از نیازهای مهم کشور تلقی می گردد. 
در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، نظر به افزایش حجم تولیدات و به تبع آن افزایش حجم جوشکاری به عنوان یکی از اصلی ترین روش های ساخت، با بروز مشکلات متعدد در این زمینه، هر یک از کشورهای صنعتی در کشورهای خود، اقدام به ساماندهی صنعت جوش و برش نمودند که این امر از طریق استاندارد سازی فعالیت های جوشکاری صورت گرفت. با توجه به تعدد استاندارد ها و مشکلات ناشی از آن و نیز روند جهانی شدن بازارها، کشورهای صنعتی اروپایی اقدام به تاسیس مرکزی متشکل از نمایندگان کشورهای خود به عنوان فدراسیون جوش اروپا (EWF) نمودند. بعدها با حضور نمایندگان کشورهای صنعتی نظیر آمریکا و ژاپن و به دنبال آن کشورهای در حال توسعه، سازمان جدیدی تحت عنوان انستیتو بین المللی جوش (IIW) تاسیس گردید. در حال حاضر انستیتو بین المللی جوش در تمام کشورهای عضو از جمله ایران دارای نماینده ای می باشد. این نماینده علاوه بر وظیفه انتقال مشکلات صنعت جوش و برش در کشور خود، جهت بحث و بررسی و ارائه راه حل و نیز انتقال دانش روز جهان و استانداردهای جدید، وظیفه فراهم سازی امکان بهره گیری از سیستم آموزش و تاکید کیفی هماهنگ IIW را در کشور خود بر عهده دارد . 
مرکز پژوهش و مهندسی جوش ایران (IWREC)، وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال ۱۳۷۱ با هدف انجام فعالیت های پژوهشی و ارائه خدمات علمی، فنی و مهندسی، مشاوره و آموزش در زمینه های جوشکاری، بازرسی و کنترل کیفیت تاسیس گردیده است.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

فهرست مطالب تحقیق بررسی جوشکاری انواع چدن:

پیشگفتار
مقدمه 
جوشکاری چدنها 
مشکلات اساسی در جوشکاری چدنها 
جوش پذیری وجوشکاری چدن سفید
جوش پذیری وجوشکاری چدن خاکستری
کنترل فاکتورهای موثربر جوش پذیری چدنها
بررسی ساختار کریستالی مقطع جوش
دستورالعمل جوشکاری
جوش کاری با فرایند قوس الکتریکی و الکترود دستی
انواع الکترود
نکات تکنیکی 
نکاتی در ارتباط با جوشکاری چدنهای دیگر
منابع

======