عنوان

+

پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه گوگنهایم اسپانیا - شامل 72 اسلاید

پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه گوگنهایم اسپانیا – شامل ۷۲ اسلاید

فهرست/چکیده

+

فایل فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا ، در حجم ۷۱ اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
معماری در خدمت گردشگری:
– به نظر می رسد میل و رغبت عمومی در سطح جهان برای ایجاد ارتباط میان معماری و گردشگری به سرعت در حال افزایش است و بایستی در آینده به انتظار نمونه های بیشتری از آثار معماری که در راستای تحقق اهداف صنعت گردشگری طراحی و ساخته می شوند، نشست.
– در سالهای اخیر، موفقیت برخی آثار معماری در جذب گردشگران به شهرهای بعضا غیرمطرح و ناشناخته، موجب توجه جهانی به نقش معماری در رونق و توسعه گردشگری شده است، به طوری که مدیران موزه ها و شهرداران سراسر جهان در تلا ش هستند تا با به خدمت گرفتن معماران مطرح و مشهور عصر حاضر، جهت طراحی آثار معماری گیرا و تماشایی، نقشه فرهنگی کره خاکی را تغییر دهند.
– بر این اساس است که امروزه معماری و گردشگری بیش از پیش با هم ارتباط یافته اند و این ارتباط زمینه های شکل گیری گرایشی نوین در معماری را فراهم ساخته است که منتقدان از آن با عنوان Architourism نام می برند که در فارسی می توان آن را به معماری گردشگری یا معماری برای گردشگری ترجمه کرد.
– رابطه میان معماری و گردشگری به هیچ وجه رابطه جدیدی نیست و پیشینه آن به برگزاری تورهای بزرگ اروپا در فاصله میان قرن های ۱۷ تا۱۹ برمی گردد. مسافران این تورها که عمدتا از اهالی ثروتمند آمریکای شمالی و اروپا بودند، در جریان سفر به پاریس، فلورانس، رم، ونیز، لندن، آتن و دیگر پایتخت های بزرگ تمدن اروپایی، با هنر و معماری بزرگ اروپا آشنا می شدند.
– اما امروزه نوع جدیدی از تورهای بزرگ در حال رواج یافتن است و مسافران به جای توجه به کلیساهای رفیع و ساختمان های عمومی بزرگ از قبیل کلیسای سن پیتر در رم و موزه لوور در پاریس، با بازدید از جالب توجه ترین ساختمان های جدید که توسط معماران در قید حیات طراحی شده اند، به تجلیل از فرهنگ معاصر می پردازند. بی جهت نیست که گردشگران در سفر به انگلستان در اندیشه بازدید از موزه مدرن بریتانیا هستند که توسط نورمن فاستر طراحی شده است، نه بازدیداز لندن قدیم.

موزه گوگنهایم:
مکان:
بیلبائو اسپانیا
سال تاسیس:
۱۹۹۷-۱۹۹۱
معمار:
فرانک گهری
متولد کانادا،تورنتو در سال ۱۹۲۹
دانش آموخته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی،لس آنجلس۱۹۴۹-۵۱ و
هاروارد ۱۹۵۶-
و…

فهرست مطالب:
معماری در خدمت گردشگری
موزه گوگنهایم
معمار
اطلاعات کلی
سایت پلان و جانمایی در شهر
عکس هوایی از سایت
پلان و دسترسی ها
ورودیها
دیاگرام و تحلیل پلان
تحلیل نماها
نورگیری سقفی و تفکیک فضاها در مقطع
نورپردازی طبقات و سقف
مصالح
بررسی فرم
بررسی فضای داخلی

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۷۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل ورد موزه ی یهود در برلین(۸ صفحه) 
====================================================================