مقاله وب مفهومـی Semantic Web

مقاله وب

قیمت : ۶۸۰۰تومان ( شش هزار و هشتصد تومان )

تعداد صفحات:

۶۸ ( شصت و هشت )

دسته :

کامپیوتر و IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:

مناسب جهت پروژه پایانی

فهرست مطالب :

مقدمه

فصل اول-

۱-۱ منظور از وب چیست

۱-۲ چگونه است

۱-۳ مرورگرها چگونه به خواندن صفحات وب می پردازند

۱-۴ مرورگرها چگونه صفحات وب را نمایش می دهند

۱-۵ چه کسانی را تعیین می کنند

۱-۶

۱-۷ آموزش کد نویسی HTML –بخش ۱

۱-۸ آموزش کد نویسی HTML –بخش ۲

۱-۹ آموزش کد نویسی HTML –بخش ۳

 

فصل دوم، -web3

۲-۱ وب ۳

۲-۲

۲-۳ وب رسانه ای

۲-۴

۲-۵ وب مفهومی

۲-۶ نظرات رهبران فن

۲-۷ تبدیل وب ۳ به یک دیتابیس

۲-۸ پشته وب معنایی

 

فصل سوم-سیر تکاملی بسوی هوش مصنوعی

۳-۱ سیر تکاملی بسوی هوش مصنوعی

۳-۲ وب مفهومی و SOA

۳-۳ حرکت تکاملی بسوی سه بعدی

۳-۴ وب اجرایی چند لایه

۳-۵ تکنولوژی مشارکتی مقادیر

۳-۶ سطوح هوشمندی داده

۳-۷ معماری وب معنایی

۳-۸ ایکس ام ال

۳-۹ آر دی اف

۳-۱۰ هستی شناسی

۳-۱۱ منطق

۳-۱۲ برهان

SWOP Product Modeling

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

چکیده :

آیا تا به حال چیزی در مورد Web شنیده اید؟ روزانه هزاران صفحه در اینترنت انتشار میافت! گوگل این صفحات را از طریق ربات های خود دسته بندی و ذخیره می کرد و در نتایج جستجو های کاربران نمایش می داد. با پیدا شدن سایت هایی چون تویتر و امکاناتی چون تگ کردن عکس افراد و گسترش تعداد کاربران اینترنت این رقم به صدها هزار صفحه در روز رسیده است.
حال گوگل در زمانی که طراحی شده بود فقط برای پشتیبانی میلیون ها میلیون صفحه طراحی شده بود در صورتی که ما به جای رسیده ایم که بزودی تریلیون ها تریلیون صفحه خواهیم داشت. چون هر تکه کوچکی از اطلاعات که شما در اینترنت وارد میکنید به گونه ای یک صفحه محسوب میشود.

کلمات کلیدی: وب، وب مفهومی، Semantic Web ، وب معناگرا، اینترنت و وب مفهومی

 

مقدمه :
Tim Berners- Lee تنها کسی نیست که در پشت سر وب مفهومی از آن حمایت می‌کند. در مقاله‌ای که در سال ۲۰۰۱ چاپ شد دو پژوهشگر دیگر با نام‌های Ora Lassila و Jim Hendler نیز همکاری داشتند. اکنون پس از گذشت شش سال پروفسور Hendler از دانشگاه مری‌اند هنوز یکی از نیروهای حامی نسل بعدی اینترنت است.
آیا ایده وب مفهومی به پیش از چاپ مقاله در Scientifc American باز می‌گردد یا همان نخستین جرقه بود؟
این نخستین بار بود که واژه وب مفهومی پرداخته شده و در جایی عمومی انتشار یافت. تا پیش از آن Tim و برخی همکارانش در دانشگاه MIT در سال‌های پایانی دهه ۹۰ از وب مفهومی حرف می‌زدند.
درک وب مفهومی کار دشواری است. شما می‌توانید آن را شرح بدهید؟
کاری که وب امروزی روی فایل‌های متنی انجام می‌دهد. وب مفهومی روی همه اطلاعات و داده‌ها انجام خواهد داد. امروز می‌توانیم روی یک صفحه وب اشاره گری به یک صفحه وب دیگر بگذاریم. اما نمی‌توانیم به همان شکل داده‌ها را به هم مرتبط کنیم. نمی‌توانیم از یک عدد در یک بانک اطلاعاتی به عددی دیگر در یک بانک اطلاعاتی دیگر اشاره کنیم.
به عنوان یک مثال ساده باید بتوانیم میان شماره گواهینامه رانندگی شما و شماره ماشین‌تان ارتباطی داشته باشیم. کامپیوترها باید بتوانند بفهمند که این دو عدد با هم مرتبطند.

دلیل این ضرورت چیست؟
آیا به این ترتیب کامپیوتر می‌تواند در فضای اینترنت به راه افتاده و چیزهای مورد نظر ما را پیدا کند؟
بله، البته انجام این کار صرفاً با تکیه بر واژه‌ها کار دشواری است. هدف ما رسیدن به اطلاعات قابل استفاده توسط کامپیوتر نزدیک به شیوه خواندن انسان‌هاست. بنابراین اگر من یک صفحه وب داشته باشم که در آن نوشته شده باشد «من Jim Handler هستم و این عکس دختر من است» کامپیوتر می‌فهمد که من یک انسان هستم، نام و نام خانوادگی دارم، پدر یک انسان دیگر هستم که مونث است جزئیات اطلاعات مورد نیاز کامپیوتر بسته به برنامه متفاوت است. برقرار کردن ارتباط میان این اطلاعات وظیفه وب مفهومی است. ما می‌خواهیم به واژه‌ها معنی داده و سپس معانی آنها را با هم مرتبط کنیم.رسیدن به اطلاعات درست در حال حاضر خیلی سخت است. شما می‌توانید در یک موتور جستجو به دنبال یک واژه بگردید و یک لیست طولانی از موضوعات مرتبط به دست بیاورید اما دیدن محتویات واقعی آنها بدون رفتن به درون‌شان ممکن نیست. امروز شبکه‌های اجتماعی با روش‌هایی مانند برچسب زدن سعی می‌کنند این امکان را بهبود ببخشند. اما اگر یکبار شما و یکبار من واژه «polish» را وارد کنیم از کجا می‌فهمیم که منظور ما یک چیز است یا دو چیز متفاوت؟ شاید منظور شما زبان لهستانی باشد و منظور من تمیز کاری لوازم منزل. اما اگر این دو واژه کاملاً قابل تمیز باشند احمال اختلاط آنها وجود ندارد و ارائه اطلاعات مرتبط با هر یک ساده‌تر است. به عبارت دیگر نکته اصلی در پشت سر وب مفهومی، استفاده از واژه‌ نامه‌های بسیار دقیق است.

امروز حدود ۹.۶۰۰ ترابایت اطلاعات وجود دارد یعنی به زبانی دیگر ۹.۶ بیلیون کتاب قطور وجود دارد. حال شما فرض کنید در میان این کتاب ها (که با سرعت باور نکردنی رو به افزون شدن هستند ) بخواهید از طریق یک جستجو گر دنبال دوربین عکاسی بگردید ،برای شما هزاران صفحه لیست خواهد شد که بیش از ۹۹ % از آنها نامرتبط می باشند. یا اینکه بخواهید ایمیل های که برای شما می آیند را دسته بندی کنید شما به زودی صدها تگ خواهید داشت که خود آنها نیز تگ خواهند خورد و به زودی همه ما در دنیای اطلاعات سر گردان خواهیم شد.
همه اطلاعاتی که ما در اینترنت قرار میدهم به نوعی مفهومی فراتر از یک تکه اطلاعات دارد. برای مثال یک عکس که شما در سایتی قرار میدهید در مکانی گرفته شده است که ممکن است افرادی در آن عکس باشند. که این افراد احتمالا در اینترنت صفحه برای خود دارند که اطلاعاتشان در آن قرار دارد و شاید یکی ازین افراد روز نامه نگاری است که مطلبی را در یک بلاگ می نویسد و یا خواننده ای باشد که یک سری آلبوم موزیک بیرون داده باشد.

(فایل کامل این پروژه ۶۸ (شصت و هشت) صفحه word همراه با منابع و ماخذ می باشد.)

در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنی فایل پس از پرداخت. 


مقاله وب مفهومـی Semantic Web

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *