import flash.display.BitmapData;
//کلاس استفاده شده برای تصاویر Bitmap
import flash.geom.Rectangle;
//کلاسهای دیگر برای دستکاری و استفاده از سایر تصاویر
import flash.geom.Point;
//مقدار دهی اولیه برای اشیا و شناسایی کل اشیا
totalobjects = 0;
//مقدار دهی اولیه برای سطح ۱
curlevel = 1;
//مقدار دهی اولیه تعدادی از هواپیماها
passedplanes = 0;
//ست کردن عملیات هواپیماها و بمب های آنها
gameon = 1;
//آرایه ذخیره سازی نام تمامی دشمنان بر روی صفحه نمایش
var enemyarray:Array = new Array();
//این تابع مربوط به حذف دشمن از روی صفحه و همچنین حذف آن از آرایه مربوطه می باشد
function removeEnemy(enemyname) {
for (enemysearch=0; enemysearch<enemyarray.length; enemysearch++) {
if (enemyarray[enemysearch] == enemyname) {
enemyarray.splice(enemysearch, 1);
break;
}
}
removeMovieClip(enemyname);
}
//This function removes all of the enemies from the screen and clears the enemy array
//این تابع کلیه صفحه نمایش را به یکباره از دشمن پاک کرده و آرایه مورد نظر را پاکسازی میکند
function removeAllEnemies() {
for (enemyloop=0; enemyloop<enemyarray.length; enemyloop++) {
removeMovieClip(enemyarray[enemyloop]);
}
enemyarray = [];
}
//تابع بررسی شلیک گلوله و برخورد با دشمکن و انفجار
function enemyCollision(collider) {
for (enemysearch=0; enemysearch<enemyarray.length; enemysearch++) {
if (eval(collider).hitTest(eval(enemyarray[enemysearch]))) {
score.score++;
if (score.score>highscore.score) {
highscore.score = score.score;
}
explosion(eval(enemyarray[enemysearch])._x, eval(enemyarray[enemysearch])._y);
removeEnemy(eval(enemyarray[enemysearch]));
removeMovieClip(eval(collider));
break;
}
}
}
//ایجاد یک تابع برای نمایش چمن ها
var grasspng:BitmapData = BitmapData.loadBitmap(‘grass’);
//Create another bitmap the size of the grass, and make all of the pixels transparent
//ایجاد تصویر دیگر برای چمن ها بصورت شفاف
var grass:BitmapData = new BitmapData(grasspng.width, grasspng.height, true, 0x00000000);
//ایجاد یک موی کلیپ مربوط به چمن صفحه
this.createEmptyMovieClip(‘grasscontainer’, this.getNextHighestDepth());
//This function refreshes the grass bitmap filling in spaces that were blown up by bombs
//این تابع مربوط به تازه سازی قسمتهایی از چمن میباشد که توسط بمب مورد اثابت قرار گرفته
function resetGrass() {
grass.copyPixels(grasspng, new Rectangle(0, 0, grasspng.width, grasspng.height), new Point(0, 0), grasspng, new Point(0, 0), true);
grasscontainer.attachBitmap(grass, grasscontainer.getNextHighestDepth());
grasscontainer._y = 275;
}
resetGrass();
//افزودن شی سرباز به بازی
this.attachMovie(‘soldier’, ‘soldier’, this.getNextHighestDepth());
//موقعیت محور افقی برای سرباز
soldier._x = Stage.width/2;
//موقعیت محور عمودی برای سرباز
soldier._y = 50;
//مقداردهی اولیه سرعت حرکت سرباز
soldier.xvel = 0;
soldier.yvel = 0;
//زمانیکه مقدار ۱ داشته باشد سرباز درحال پرش است
soldier.airborne = 1;
//کد اجرایی برای سرباز در شروع هر فریم
soldier.onEnterFrame = function() {
for (enemysearch=0; enemysearch<enemyarray.length; enemysearch++) {
if (soldier.hitTest(eval(enemyarray[enemysearch]))) {
loseGame();
explosion(soldier._x, soldier._y);
}
}
//اگر سرباز قصد پرش را داشت
if (this.airborne) {
this.yvel = Math.min(10, this.yvel+.6);
if (this._y>Stage.height+20) {
loseGame();
this._x = Stage.width/2;
this._y = 30;
}
|
دیدگاهتان را بنویسید