فهرست /چکیده

+

بخشی از متن:
میکروالکترود در اینجا به حداقل ابعادی که بزرگتر از ۲۵ میکرومتر نباشند. اطلاق می شود.
مساله جذاب، مطالعات جدید با هدف بررسی فرآیندهای دینامیک انجام یافته در زمانی مقرر است: مانند ترشح پیام آوران شیمیایی در سلولهای انفرادی، ثبت رخدادهای نروشیمیایی در محیط زنده     (برای مثال آزاد شدن تحریک شده دوپامین)،  تشخیص نیتریک اکسید در محیط زنده و کاربرد الکترودهای سوزنی نانوسکوپی برای تشخیص یک ملکول تنها یا توصیف فضایی سطوح با درجه تفکیک بالا شکل ۴-۲۵کاربرد یک میکروالکترود الیاف کربن را برای اندازه گیری آزاد شدن دوپامین به دنبال تحریک سلول نشان می دهد. 
میکروالکتردهای با قطر یک میکرومتر، تفکیک فضایی کافی برای شناسایی جایگاه های محلهای ترشح در سطح یک سلول تنها را فراهم می سازد.
میکرو الکترود ها خواص مهم و جالب دیگری را نیز نشان می دهند که به دلایل زیر امکانات بکارگیری آنها در الکتروشیمی را گسترش داده اند:
۱-به دلیل مقادیر خیلی کم جریان کل در میکروالکترودها، امکان کار کردن در محلهای بسیار مقاوم، که با الکترودهای معمولی افت اهمی، (IR)، بالایی را تولید می کنند، وجود دارد. کاهش انحرافات اهمی، اندازه گیریهای الکتروشیمیایی را در یک محیط شیمیایی جدید و تنها (بدون الکترولیت حامل) ممکن می سازد که در الکتردهای بزرگ ممکن نیستند. بنابراین، آزمایش با میکروالکتردها در داخل حلالهای با ثابت دی الکتریک پایین (مثلا بنزن، تولوئن)، استونیتریل منجمد، ظروف با دمای پایین، فازهای گازی و جامد دی اکسید کربن فوق بحرانی، پلیمرهای هادی یونی، روان کننده های بر پایه روغن و شیر گزارش شده است. 
پاورپوینت کامل میکرو الکترود

پاورپوینت کامل میکرو الکترود

======