عنوان

+

پاورپوینت آشنایی با معماری ژاپن

فهرست /چکیده

+

فایل پاورپوینت آشنایی با معماری ژاپن ، در حجم ۵۹ اسلاید قابل ویرایش .

بخشی از متن پاورپوینت آشنایی با معماری ژاپن:

مجمع الجزایر ژاپن که در فراسوی کرانه های شرقی قاره آسیا قرار دارد در قوس باریکی به طول ۳۸۰۰ کیلومتر ، بین عرض های شمالی ۲۵ و ۲۰ درجه تا ۴۵/۳۳ ممتد است . این مجمع الجزایر مشتمل بر چهار جزیره اصلی و تقریبا ۳۹۰۰ جزیری کوچکتر است . هنشو ، هکایدو ، کیوشو ، شیکوگو چهار جزیره اصلی این کشور هستند .
ژاپن به دلیل قرار گرفتن در منطقه معتدله در تابستان و آب و هوای سرد در بعضی مناطق در زمستان دارای طبیعت شگفت انگیزی می باشد که بیشترین تاثیر را در هنر ژاپن به جای گذاشته است .
معماری ژاپن ترکیبی از شیوه های بومی و وارداتی است و مبتنی بر رسوم و سنن معماری چوبی می باشد . معماری ژاپن از سنگ به طور عام استفاده نمی کند و سنگ مصالحی است که عمدتا در ساخت شالوده های بنا و یا پاگوداهای بسیار کوچک مورد استفاده قرار می گیرد . تقریبا تمامی سازه های سنتی در ژاپن از چوب و لوح های کاغذی ، گچ و خاک رس در ساخت دیوارها ، حصیر و بوریا در ساخت کفپوش ها و الوارهای چوبی یا سفال در ساخت بام ها استفاده می نمایند . بدین نحو معماری ژاپن در مقایسه با معماری چین ساده تر و دارای خطوط به مراتب زیباتر و ظریف تر است . زیبایی و ظرافت معماری ژاپن از طریق آرایش نامتقارن و غیر رسمی تر ساختمان – نسبت به قیود سختگیرانه چین – دو چندان می گردد .
و…

فهرست مطالب پاورپوینت آشنایی با معماری ژاپن:

موقعیت و اوضاع اقلیمی ژاپن
پیشینه فرهنگ ژاپن
معماری ژاپن
اصالت بومی،معابد ژاپن
معابد بودائی
معماری ذن
مراسم چای
قلعه های ژاپنی
خانه های ژاپنی
باروک ژاپنی
کنزو تانگه و سبک جدید
تادائو آندو
گالری تصاویر
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۵۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

=================================================