عنوان پروژه

+

دانلود پاورپوینت + مقاله درباره

توضیحات

+

بخشی از متن :

- یا طراحی مقداری یکی از جریان های آوانگارد معماری است که از حدود ۱۰ سال پیش شروع به رشد کرده و افرادی مثل پاتریک شوماخر، شریک به تئوری پردازی درباره آن پرداختند.

-این روش در طراحی وابسته به نرم افزار های کامپیوتری است و رشد خودش را مدیون همین نرم افزار هاست.

-اگر بخوایم تعریفی از این روش داشته باشیم می توانیم بگوییم که روش پارامتریک سعی می کند به کمک سیستم های کامپوتری و ماتریس ها و روش های ریاضی، روند پیچیده فکرکردن که به صورت ناخودآگاه انجام میشود را خودآگاه کند.

-معماری پارامتریک در حیطه های خاصی کاربرد دارد و قرار نیست همه پروژه ها مثل کارهای حدید یا گری باشند، که کمی در اصالت پارامتریک آنها شک وجود دارد. پارامتریک در سالهای آغازین زندگی و تولد خودش میباشد و در حال شکل گیری است.

-لازم است که معماران پیش از آنکه این جنبش از طراف سایر علوم به آنها تحمیل شود و یا تبدیل به یک مد شود آن را بشناسند. روی آن کار کنند و به آن جهت بدهند تا نقش مناسبی پیدا کند.

-بنظر میرسد دوره طراحی با دست به پایان رسیده است. به کارگیری طراحی سه بعدی در حجم گسترده نه تنها جایگزین فرایند طراحی هندسی مطلوب که جایگزین مراحل اولیه روند طراحی نیز گردیده است. کاربرد روشهای آن چنان فراگیر شده است که در حال حاضر مکتب طراحی پارامتریک در تمامی مقیاسها ازمعماری تا طراحی داخلی و طراحی شهری و مباحث سازه ای به چشم میخورد. و هر چقدر پروژه بزرگتر باشد توانایی ممتاز این مکتب برای به وضوح بیان کردن پیچیدگی برنامه آن مسلم تر و مشخص تر خواهد شد.

– نوع رابطه سازه و طراحی پارامتریک برخلاف معماری سبک هایتک در قالب جولان دادن سازه به عنوان عنصر حاکم در معماری نمیباشد، و ارتباط متقابل و درک دو عامل از هم احساس بهتری از روند طراحی و اجرا را به نمایش میگذارد، و اجرای تکنیکی آن با زیبایی شناسی و عملکرد آن در سازگاری کامل میباشد.

-از جمله سردمداران این روش طراحی پاتریک شوماخر و زاها حدید هستند که تا کنون پروژه های بسیاری را با این روش کار کرده اند. پاتریک شوماخر، همکار و شریک زاها حدید، گرگ لین و گریگور ایشینگر بودند که در نشست اول پاتریک شوماخر بیانیه “پارامتریسیزم، سبکی جدید” را معرفی کرد.

دانلود پاورپوینت معماری پارامتریک

دانلود پاورپوینت معماری پارامتریک

.

فهرست مطالب : 

مقدمه
؟
کاربرد علوم ریاضی در دانش معماری
ظرفیت هایی که طراحی مقداری در اختیار فرآیند طراحی معماری قرار می دهد
معماری پارامتریک


تعریف روش طراحی پارامتریک

زاها حدید
پنج اصل الگوهای مقداری از نگاه شوماخر

نمونه کارها
پاویون تابستانی انجمن معماری
مرکز فن اوری تایپه
آزمایشگاه معماری دیجیتال ؛ تراکم متخلخل

اکسپو

.

دانلود پاورپوینت معماری پارامتریک

دانلود پاورپوینت معماری پارامتریک

================================================================