دانلود پاورپوینت معماری باغ و عمارت اکبریه - شامل 22 اسلاید

دانلود پاورپوینت معماری باغ و عمارت اکبریه – شامل ۲۲ اسلاید

فهرست/چکیده

+

فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری باغ و عمارت اکبریه ، در حجم ۲۲ اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.


بخشی از متن:
باغ و عمارت اکبریه یکی از بناهای زیبا و تاریخی بیرجند می باشد که در جنوب بیرجندقرار دارد.
باغ اکبریه مشتمل بر (دو)۲ بنا می باشد که قدیمی ترین آن ساختمانی متعلق به حشمت الدوله پدر محمد ابراهیم شوکت الملک که تاریخ احداث آن به اواخر دوره زندیه و اوائل دوره قاجاریه بر می گردد . بنای دیگری که در این مجموعه واقع است ساختمان تشریفات می باشد که بوسیله شوکت الملک (۱۳۶۴ـ۱۳۰۰ ه.ق)بنیان شده است باغ اکبریه به عنوان منزل پدری شـوکت الملک بعد از الحاقاتی به آن بعنـوان محل عمارت و حکمـرانی مـورد استفاده قرارگرفت بطوریکه در لهجه محلی به (کلاته سرکار امیر)شهرت یافت.
بعد از درگذشت ابراهیم خان شوکت الملک پسر وی اسدا… علم وزیر دربار شاه مخلـوع ازاین محل بعنــوان سکونت در برخی از ایام سال استفاده می نموده بنای مزبور بوسیله اسدا… عــلم وقف آستان قدس رضوی شد و بعد ازانقلاب تا سالهای ۷۰_۶۹ در دست نیروی انتظامی بوده است و بعد از تخلیه در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت.
هم‌اکنون بخش‌های مختلف این باغ و عمارت مورد استفاده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی است. بخش احداث شده در اوایل دوره قاجار، به عنوان کتابخانه فعال است. از بخش مرکزی که در دوره قاجار احداث شده به عنوان موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استفاده می‌شود. بخش ساخته شده در دوره پهلوی کاربری اداری دارد و بالاخره دیگر بخش‌ها به سفره‌خانه و چایخانه سنتی اختصاص یافته‌است.
و…

فهرست مطالب:
معرفی باغ و عمارت اکبریه
کاربری کنونی
بررسی بخش های مختلف
ساختمان حشمت الملک
ساختمان تشریفاتی
تالار ایینه
درشکه خانه باغ
نوع بهره برداری و خصوصیات بارز بنا
عوامل تزئین شده و نوع آنها


این فایل با فرمت پاورپوینت در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل اتوکد باغ در شمال

=================================================================