دانلود پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

 

 

 بخشی از متن :


در بافت قدیم شهر ساری و در نزدیکی میدان ساعت و در چهار راه برق واقع شده است . بناهای مهمی که در نزدیکی آن واقع شده اند : خانه کلبادی , آب انبار نو , و مسجد جامع ساری می باشد .
خانه فاضلی به صورت مجموعه بنایی دارای حیاط بیرونی و اندرونی جلب توجه می نماید .قسمت اندرونی ( حیاط غربی ) شامل حیاط چهارگوش در وسط و مجموعه اتاق های مسکونی , آشپزخانه , حمام و سرویسهای بهداشتی و غیره در اطراف آن می باشد .
بخش مسکونی در قسمت شرقی و شمالی در یک طبقه , و در قسمت غربی در دو طبقه احداث شده که سقف آن با سفال پوشش داده شده است . شاه نشین این مجموعه در قسمت شرقی و در وسط آن است که از امتداد اتاق هایی که در کنار آن قرار گرفته اند بیرون زده است و شاه نشین به وسیله پلکانهایی که در جانبین آن تعبیه شده , بدان منتهی می شود .

همچنین در حیاط اندرونی در قسمت جنوبی آن , دیوار دارای هشت طاقنمای هلالی شکل می باشد که این طاقنماهای هلالی به وسیله قاب مستطیل شکلی محصور شده اند .
عمده ترین مصالح به کار گرفته شده در خانه فاضلی و سایر مجموعه ها چوب , آجر , سفال و خشت می باشد .
از نقطه نظر دارا بودن شیوه های تزیینی آجری در نمای داخلی حیاط , درها و پنجره ها و ویژگی های معماری دارای ارزش تاریخی , هنری و فرهنگی شایان توجه می باشد .
خانه فاضلی که از ساخته های دوران قاجار بوده و در دوران پهلوی اول قسمتی دیگر به آن اضافه شده است , در محله آب انبارنو و در همسایگی خانه رمدانی می باشد .
این بنا که جزو معدود منازل ۳ طبقه در زمان خود می باشد , دارای ۳ حیاط , یکی در ضلع غرب , دیگری در ضلع شرق و آخری در سمت شمالی بنا است
تزیینات بنا شامل آجرکاری به صورت قواره بری در کلیه دیوارهای حیاط و نقوش سنتی ساخته شده به وسیله آجر در نمای ساختمان دوره قاجار می باشد
در ضلع شرقی حیاط اتاق هایی جهت سرویس هاس بهداشتی و خدماتی خانه وجود دارد و نمای ساختمان پهلوی پنجره ای سرتاسری به صورت پیش آمده دارد .

فرم پنجره های این ساختمان , بنا به مقتضیات سبک معماری آن با قاب های مستطیلی و حالتی خشک و نظامی وار است که بی شباهت به ساختمان های اداری ساخته شده در این دوران نمی باشد .
این بنا در سال های گذشته در اختیار حوزه هنری استان مازندران بوده و زمانی به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

 

دانلود پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

 

دانلود پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

دانلود پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

 

دانلود پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

دانلود پاورپوینت مرمت خانه فاضلی ها در ساری

 

 ۵۸ صفحه پاورپوینت شامل :

  • معرفی و تاریخچه بنا
  • آسیب شناسی 
  • معرفی اجزای بنا
  • تصاویر بنا
  • پلان های بنا
  • بررسی ویژگی های مورد نظر در قسمت های مختلف بنا
  • و …
  • با ارائه قوی آماده دانلود می باشد. 

.

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *