عنوان

+

دانلود پاورپوینت سلسله مراتب در معماری - شامل 108 اسلاید

دانلود پاورپوینت سلسله مراتب در معماری – شامل ۱۰۸ اسلاید

فهرست/چکیده

+

فایل پاورپوینت سلسله مراتب در معماری( پروژه درس انسان،طبیعت،معماری)، در حجم ۱۰۸ اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
سلسله مراتب در طبیعت:
-منظومه ی شمسی:
وخورشید که پیوسته به سوی قرارگاهش درحرکت است،این تقدیر خداوند قادر ودانااست ونه برای خورشید سزاوار است که به ماه برسد و نه شب بر روز پیشی می گیرد و هر کدام از آنها در مسیر خود شناورند.
منظومه شمسی نه سیاره اصلی تعداد زیادی قمر طبیعی (اقمار) ، تعداد زیادی سیارکها ، تعداد نامعلومی ستاره‌های دنباله‌دار به همراه شهابها ، شهاب سنگها به دور خورشید در حال گسترش هستند.
محتویات منظومه شمسی:
تمامی اجرامی که تحت نیروهای گرانشی خورشید در مدارها در گردشند، منظومه شمسی را تشکیل می‌دهند. این اجرام بر اساس جرمشان در سلسله مراتب مشخص قرار دارند، در راس آنها خورشید واقع است، سپس سیارات ، اقمار و حلقه‌های آنها ، خرده‌های بین سیاره‌ای (ستاره‌های دنباله‌دار ، سیارکها ، شهابها) و در آخرین مرتبه گازها و گرد و غبار بین سیاره‌ای قرار دارند.
فرضیه کانت – لاپلاس درباره ی منظومه ی شمسی:
این نظریّه ی مهم در سال ۱۷۵۵ میلادی (۱۱۳۴ شمسی) بوسیله فیلسوف آلمانی ، امانوئل کانت ، مطرح شد. نظر کانت به عقیده قابل قبول امروزی شبیه است. بر طبق آن ، منظومه شمسی از یک ابر گاز و غبار در حال چرخش ، شکل گرفته است. نظر کانت بوسیله ریاضیدان فرانسوی به نام پیر دو لاپلاس بسط داده شد. فرضیه کانت – لاپلاس ، یک ابر بسیار بزرگ از گازهای داغ را ترسیم می‌کند که به دور محور خود می‌چرخد. کانت و لاپلاس ، این ابر بزرگ را سحابی نامیده‌اند.

برخی مراتب را شش دانسته اند:
۱- مرتبه ی ذات احدیت.
۲- مرتبه ی واحدیت.
۳- ارواح مجرّده.
۴- نفوس عامله که عالَم مثال ، عالم ملکوت است.
۵- مرتبه ی مُلک و شهادت.
۶- مرتبه ی جامع که انسان کامل است.
و…

فهرست مطالب:
۱- سلسله مراتب در طبیعت
۲- سلسله مراتب هستی از دیدگاه عرفان
۳ -سلسله مراتب در انسان از دیدگاه مختلف
۴-سلسله مراتب در معماری

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۱۰۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل ورد معماری رنسانس(۷ صفحه)

====================================================================