فهرست /چکیده

+ 

دانلود پاورپوینت آشنایی با تونل

مبانی تونل سازی:

تونل ها سازه های زیرزمینی هستند که به منظور دستیابی به حمل ونقل راحت وبی دردسر در شرایطی که مشکلات طبیعی یا خطرات خاصی در مسیر وجود دارند احداث میشوند.غلبه بر موانع طبیعی نظیر رشته کوه ها رودخانه ها دریاهااز طریق تونل امکان یک حمل و نقل بی دردسر وایمن را در کلیه شرایط اب وهوایی پدید می آورد.

تونل ها گذشته از اینکه به صورت شبکه های جدید حمل ونقل امکان برقراری یک جریان پیوسته در انتقال مسافروکالا را فراهم می آورند به صورت یک نیاز یا ضرورت مهم اجتماعی برای توسعه شهرنشینی نیز در آمده اند.

بنا براین وظیفه تونلسازی برقراری و تضمین آسودگی و راحتی حمل و نقل مستقیم همراه با ایمنی وکارایی وپیوستگی عملیات میباشد.

.

عملیات معدن

در عملیات معدن کاری زیرزمینی تونل ها راه های دسترسی به کانی استخراج آنها ودرنهایت بیرون کشیدن وجابجایی کانی ها از معدن میباشد.

تونل ها بخش عمده ای از زندگی هرروزه جوامع کشورهای توسعه یافته را تشکیل میدهند و دامنه کاربرد عمومی آنها همراه با گسترش نیازهای جوامع مختلف رو به رشد میباشد.

تونلسازی همزمان با انقلاب صنعتی به ویژه به منظور حمل و نقل تحرک قابل ملاحظه ای یافت.

تونلسازی به گسترش وپیشرفت کانال سازی کمک کرد واین امر در توسعه صنعت به ویژه در قرون ۱۸و۱۹ میلادی در انگلستان سهم بسزایی داشت.

تونلسازی نقش اصلی در توسعه راه آهن داشت و دستاوردهای مهندسی قابل ملاحظه ای در احداث تونل در میان رشته کوه های بزرگ از این رهگذر حاصل آمد.

======