دانلود مقاله نقد کتاب حس وحدت-حس وحدت: تمایزی میان هنر و سرگرمی – در حجم ۹ صفحه

دانلود مقاله نقد کتاب حس وحدت-حس وحدت: تمایزی میان هنر و سرگرمی - در حجم 9 صفحه

دانلود مقاله نقد کتاب حس وحدت-حس وحدت: تمایزی میان هنر و سرگرمی – در حجم ۹ صفحه

======================================================

توضیحات : 

بخشی از متن:
حس وحدت ترجمه ای است از کتاب :The Sense of Unity:The Sufi Tradition in Persian Architecture نوشته نادر اردلان و لاله بختیار .اصل کتاب چیزی قریب به ۳۰ سال پیش نوشته شده و چاپ های متعدد آن بحث هایی در میان خوانندگان مخالف و موافق برانگیخته است. این اثر در سال ۱۳۸۰ با عنوان ” حس وحدت : سنت عرفانی در معماری ایرانی ” توسط حمید شاهرخ ترجمه و با پیش گفتاری از سید حسین نصر توسط انتشارات نشر خاک منتشر شد و در سال ۱۳۹۰ این عنوان در ترجمه ای از ونداد جلیلی به ” حس وحدت : نقش سنت در معماری ایرانی ” تغییر یافت و نشر “علم معمار” بار دیگر این کتاب را با ترجمه ای نو عرضه کرد. همچنین در این ترجمه جدید مقدمه ای از سیدگلزار حیدری به پیش گفتار سید حسین نصر اضافه شده است.


نادر اردلان یکی از مهندسان معمار ایرانی و لاله بختیار دانش آموخته حقوق، طراحی، ادبیات و تاریخ هنر است. حس وحدت در واقع برآیند دو نوع تفکر و اندیشه است؛ اردلان و بختیار کوشیده اند تا سنت غنی و متنوع ایرانی را در پس شیوه تفکر پر راز و رمز عارفانه ای جای دهند. پرداختن به جزئیات به اندازه کلیات از خصوصیات بارز کتاب است. در این کتاب برای اولین بار بینش های سنت فرهنگی ایرانیان به مخاطبان غربی عرضه شده است. محور اصلی بحث در کتاب، واقعیات برونی و درونی است به این شکل که برای شناخت معماری ایرانی باید نه تنها واقعیت برونی و گذرای آن، بلکه واقعیت درونی و ذاتی اش را جست وجو کرد. نام آشنای لویی کان که در قسمت سپاسنامه آورده شده است، نیز جالب توجه و سندی بر تایید روش ادراک نویسندگان در بررسی موضوع است.

======================================================

شرح دانلود : 

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: ۹

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *