دانلود اتوکد دیتیل راه پله مطابق پیوست ششم ۲۸۰۰-۴

اتوکد دیتیل راه پله مطابق پیوست ششم ۲۸۰۰-۴

اتوکد دیتیل راه پله مطابق پیوست ششم ۲۸۰۰-۴

=======================================

بخشی از متن:

محصول حاضر فایل اتوکد DWG جزئیات راه پله مطابق پیوست ششم ۲۸۰۰ (از پکیج کامل اتوکد dwg جزئیات پیوست ششم ۲۸۰۰) و تایید شده توسط کنترلر‌های نظام مهندسی ساختمان استان بوده که وجود این جزئیات در نقشه‌‎های سازه الزامی بوده و عدم وجود این جزئیات باعث بازگشت پرونده خواهد شد.

اتوکد راه پله پیوست ششم ۲۸۰۰ ویرایش چهارم DWG

دیتیل راه پله مطابق پیوست ششم ۲۸۰۰ تایید شده کنترلر‌های نظام مهندسی ساختمان استان جهت درج مستقیم در نقشه‌های سازه

جزئیات راه پله ۲۸۰۰ ویرایش چهارم

دیتیل های راه پله ۲۸۰۰

پله ها برای تخلیه ساکنان پس از وقوع زلزله مورد نیاز بوده و حفظ عملکرد آنها پس از زلزله از اولویت بالایی برخوردار می باشد. پله ها به دو گروه پله هایی که جزئی از سازه اصلی ساختمان می باشد و پله های فرار که جزئی از سازه اصلی ساختمان نمی باشد تقسیم می شوند.

در پله هایی که جزئی از سازه اصلی ساختمان میباشند، در صورت اتصال راه پله ها به قاب سازه ای باید اثر آن در باربری لرزه ای و نیروهایی که به تیر و ستون اطراف آن بر اثر این باربری وارد میشود ، لحاظ شود. در این حالت لازم است اجزای راه پله شامل شمشیری ها ، دال بتنی پله و پاگردها مدل سازی شوند. در این خصوص لازم است یک بار سازه بدون لحاظ نمودن سختی اجزای پله ، مدل و طراحی شود تا سیستم باربر جانبی سازه به تنهایی قادر به تحمل کل نیروی زلزله طرح باشد و یکبار هم با مدل کردن اجزای پله و در نظر گرفتن تاثیر سختی آن، سازه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اجزای پله نیز تحت نیروهای ایجاد شده در آنها طراحی شوند. باید توجه شود که در سازه های بتنی اجزای تیر و اتصال دال راه پله در تراز پاگرد میان طبقه باعث ایجاد ستون کوتاه در ستون های مجاور راه پله میشود. جهت جلوگیری از تشکیل ستون کوتاه میتوان به جای اجرای تیر نیم طبقه ، آن را در همان تراز طبقه اجرا نمود و بر روی آن دو ستونک اجرا کرد. سپس بر روی این ستونک ها تیری اجرا شود که به ستون های اطراف متصل نبوده و انتهای آن با ستون های اطراف ، فاصله ای حداقل به اندازه ۰٫۰۱ ارتفاع طبقه دارد. نهایتاً دال پله و پاگردها در تراز نیم طبقه به این تیر قرار گرفته بر روی ستونک ها متصل میشوند. لازم به ذکر است تیر نشیمن قرار گرفته در تراز طبقه که ستونک ها بر روی آن قرار دارند بایستی تحت پیچش ایجاد شده ناشی از بارهای ثقلی و لرزه ای طراحی شوند. اعمال ضریب کاهش سختی_پیچشی بر روی این تیر مجاز نیست.

=====================================

حداقل نسخه نرم‌افزار اتوکد ۲۰۰۰ و به بالا
پسوند فایل dwg
حجم فایل KB ۳۱۳
نوع دریافت دانلودی

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *