دسته بندی : , 426 نمایش

تحقیق در ارتباط با بتن سبک – شامل ۴۴ صفحه

دانلود تحقیق و پروژه آماده

تحقیق در ارتباط با بتن سبک - شامل 44 صفحه

فایل ورد آشنایی با بتن سبک ، در حجم ۴۴ صفحه آماده پرینت گرفتن برای ارائه تحقیقات دانشجویی.

بخشی از متن:
در دنیای پیشرفته امروزی و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مختلف علمی صنعت بتن نیز دچار تحول گردیده که تولید بتن سبک نیز حاصل همین پیشرفت ها می باشد. بتنی که علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان از نیروی وارد به سازه در اثر شتاب زلزله می کاهد و در صورت تخریب وزن آوار حاصل نیز کاهش می یابد و امروزه آنرا به عنوان بتن قرن می نامند .
بتن سبک با توجه به ویژگی هایی که دارد دارای کاربردهای مختلف می باشد که برحسب وزن مخصوص و مقاومت فشاری آن تفکیک می گردد.
تولید سیمان که ماده اصلی چسبندگی در بتن است در سال ۱۷۵۶ میلادی در کشور انگلستان توسط «John smeaton » که مسئولیت ساخت پایه برج دریایی «Eddystone » را بر عهده داشت آغاز شد و درنهایت سیمان پرتلند در سال ۱۸۲۴ میلادی در جزیره ای به همین نام در انگلستان توسط «Joseph Aspdin » به ثبت رسید . مردم کشور ما نیز از سال ۱۳۱۲ با احداث کارخانه سیمان ری با مصرف سیمان آشنا شدند و با پیشرفت صنایع کشور ، امروزه در حدود ۲۶ الی ۳۰ میلیون تن سیمان در سال تولید می گردد . با آگاهی مهندسان از نحوه استفاده سیمان در کارهای عمرانی ، این ماده جایگاه خودش را در کشورمان پیدا کرد .
یکی از روشهای ساختمان سازی که امروزه در جهان به سرعت توسعه می یابد ساختمانهای بتنی است . بعد از انقلاب اسلامی به علت کمبود تیر آهن در نتیجه تحریمها و نیز گسترش ساخت و سازهای عمرانی در کشور ، کاربرد بتن بسیار رشد نمود . علاوه بر این موضوع ساختمانهای بتنی نسبت به ساختمانهای فولادی دارای مزایایی از قبیل مقاومت بیشتر در مقابل آتش سوزی و عوامل جوی ( خورندگی ) آسان بودن امکان تهیه بتن به علت فراوانی مواد متشکله بتون و عایق بودن در مقابل حرارت و صوت می باشند که توسعه روز افزون این نوع ساختمانها را فراهم می سازد .
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
ساختار بتن
تمایز بتن از نظر چگالی
روش های کلی تولید بتن سبک
طبقه بندی بتن های سبک بر حسب نوع کاربرد آنها
تاریخچه ساخت و کاربرد بتن سبک
بتن سبک ( فوم بتن)
ویژگی های عمده فوم بتن
کاربرد فوم بتن در ساختمان
خصوصیات بتن سبک
انواع بتن های سبک
سبک سازی بتن سبک
روش های سبک سازی ساختمان
کاهش بارهای زلزله با کاربرد بتن سبک در سبک سازی المانهای غیر سازه ای
منابع


این فایل با فرمت ورد در حجم ۴۴ صفحه آماده پرینت گرفتن برای ارائه تحقیقات دانشجویی تهیه شده است.
۱۵۰۰۰ تومان – خرید
No tags for this post.

Related posts

برچسب ها :