پروژه آمار دوچرخه سواری

دسته :

دبیرستانیها

نوع فایل:

word

توضیحات:


توضیحات :

دوچرخه سواری – جامعه آماری این تحقیق ۷۰ نفر می باشد.  


این پروژه آماری شامل کلیه موارد زیر می باشد :

– رسم فراوانی

مستطیلی و چند بر

– نمودار دایره ای

– نمودار ساقه و برگ

میانگین

– محاسبه ضریب تغییرات  و …

مقدمه :

در این پروژه آماری  سعی شده است که  تعداد سوار کارانی که روزانه به دوچرخه سواری مشغول هستند  و از دوچرخه به عنوان ورزشی برای سلامتی بدن استفاده می کنند مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه دوچرخه ‌سواری

دوچرخه وسیله نقلیه‌ای است سبک و دارای دو چرخ که به کمک پا زدن حرکت می‌کند. تاریخچه دوچرخه‌سواری به عنوان یک ورزش با تاریخچه خود دوچرخه، ارتباط کامل دارد.
اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک، در سال ۱۶۹۰ میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.
اسب چوبی گرچه تعجب مردم پاریس را برانگیخته بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فقط فروشندگان دوره‌گرد بودند که برای حمل بار از آن استفاده می‌کردند.
در سال ۱۸۱۷، در شهر کارلسروهه آلمان شخصی به نام بارون فون دریاس دوچرخه پایی کاملتری ساخت و یک زین کوچک هم بر روی آن قرار داد. دوچرخه‌های فون دریاس به زودی در چند پایتخت اروپایی به مردم معرفی شد و شخصی به نام دنیس جانسون یکی از آنها را با خود به انگلستان برد تا از روی آن بسازد و بفروشد.
دنیس جانسون کلاسهایی برای آموزش فن دوچرخه‌سواری ترتیب داد و با این کار مشتاقان بسیاری برای کالای خود به وجود آورد. به این ترتیب، کار و بار دنیس جانسون به قدری گرفت که دوچرخه‌سواری تبدیل به یکی از تفریحات محبوب و متداول روز شد.

با در نظر گرفتن ۷۰ نفر از  دوچرخه سوار های جامعه (شهر….) اعداد و ارقام زیر به دست آمده اند :

۲۱ـ ۱۷ـ ۲۳ ـ ۲۳ ـ ۲۴ ـ ۲۵ ـ ۱۸ـ ۷ ـ ۱۵ ـ ۱۷ ـ ۱۷ ـ ۱۷ ـ ۲۳ ـ ۲۹ ـ ۶ ـ ۱۸ ـ ۹ ـ ۱۳ ـ ۱۷ ـ ۲۰

۲۴ـ ۱۸ ـ ۱۴ ـ۲۱ ـ ۲۲ ـ۲۲ ـ۲۴ ـ۲۱ ـ ۱۸ـ ۱۷ ـ ۲۰ ـ ۲۰ـ ۲۴ ـ ۲۶ ـ ۱۵ ـ ۸ ـ ۱۳ـ ۲۹ ـ ۱۶ ـ ۱۲

۱۸ـ ۱۸ ـ ۲۳ ـ۱۴ ـ ۹ ـ ۱۹ـ ۱۷ـ ۱۷ ـ ۲۲ ـ ۱۸ـ ۱۸ ـ ۱۷ـ ۲۱ ـ ۳۰ ـ ۲۰ ـ ۲۳ـ ۲۲ـ ۲۳ ـ ۱۸ ـ ۱۷

۱۹ ـ ۲۱ ـ ۱۸ ـ ۱۹ ـ ۱۹ ـ ۱۹ ـ ۲۱ ـ ۲۳ ـ ۱۸ ـ ۱۸            .

 در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و آنی فایل پس از پرداخت. 


توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *