دانلود مقاله مقایسه محاسبات ابری و محاسبات گرید

قیمت :   ۷۵۰۰ تومان ( هفت هزار و پانصد تومان )

تعداد صفحات:

۶۸  ( شصت و هشت)

دسته :

کامپیوتر و IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:

مناسب جهت پروژه پایانی

دانلود مقاله مقایسه محاسبات ابری و محاسبات گرید

.

فهرست مطالب :

فصل اول –

۱-

۱-۱ دیدگاه های مختلف در خصوص محاسبات ابری

۱-۲

۱-۳ :

۱-۴ :

۱-۵ مزایا و نقاط قوت Cloud Computing

۱-۵-۱ هزینه های کامپیوتری کم تر

۱-۵-۲ کارآیی توسعه یافته

۱-۵-۳ هزینه های نرم افزاری کم تر

۱-۵-۴ ارتقای نرم افزاری سریع و دائم

۱-۵-۵ سازگاری بیشتر فرمت اسناد

۱-۵-۶ ظرفیت نامحدود ذخیره سازی

۱-۵-۷ قابلیت اطمینان بیشتر به داده

۱-۵-۸ دسترسی جهانی به اسناد

۱-۵-۹ در اختیار داشتن آخرین و جدیدترین نسخه

۱-۵-۱۰ همکاری گروهی ساده تر

۱-۵-۱۱ مستقل از سخت افزار

۱-۶

۱-۶-۱ نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد

۱-۶-۲ با اتصال های اینترنتی کم سرعت کار نمی کند

۱-۶-۳ می تواند کند باشد

۱-۶-۴ ویژگی ها ممکن است محدود باشند

۱-۶-۵ داده های ذخیره شده ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند.

۱-۷ چه کسانی می توانند از مزایای Cloud Computing بهره مند شوند؟

۱-۸ چه کسانی نباید از Cloud Computing استفاده کنند؟

۱-۹ چاپ ابری گوگل چیست ؟

 

فصل دوم- آشنایی با محسابات Grid

۲- ؟

۲-۱ انواع Grid

۲-۲ اهمیت Grid Computing

۲-۳ ابزار قدرتمند Globus

۲-۴ نگاهی به‌اجزای Grid

۲-۵ Grid از دید برنامه نویسان

۲-۶ چگونه Grid بسازیم ؟

 

فصل سوم-

۳-مقایسه محاسبات ابری و محاسبات گرید

۳-۱ فناوری محاسبات ابری و نگرش‌های گوناگون در مقایسه با محاسبات گرید

۳-۲ ویندوز ۸ و محاسبات ابری

۳-۴

۳-۵ اهداف و مزایای محاسبات گرید نسبن به محاسبات ابری

 

فصل چهارم – نتیجه گیری

۴-۱ ریسک¬های بالقوه امنیت ابر و گام¬های احتمالی کاهش این ریسک¬ها

۴-۱-۱- داده های شما کجا قرار گرفته اند؟

۴-۱-۲- آیا داده های شما جدا سازی می¬گردد؟

۴-۱-۳- آیا حق دسترسی کاربر قابل اعمال است؟

۴-۱-۴- آیا ارائه دهنده سرویس ابری از مقررات لازم پیروی می¬نماید؟

۴-۱-۵- گزینه های خروج از بحران

۴-۱-۶- چگونه درباره فعالیت نامناسب یا غیرقانونی در ابر تحقیق کنیم؟

۴-۱-۷- انعطاف پذیری سرور

۴-۱-۸- مدت زمان از کار افتادن ارائه دهنده سرویس

۴-۱-۹- قابلیت حیات در طولانی مدت

۴-۱۰

منابع

.

چکیده :

محاسبات ابری به گونه ای سیستم های توزیع شده و موازی اطلاق می گردد که مجموعه ای از کامپیوترهای مجازی را که به یکدیگر متصل هستند شامل میشود. این کامپیوترها بطور پویا عرضه شده و بعنوان یک یا
چند منبع محاسباتی یکپارچه بر اساس توافقات سطح سرویس دیده میشوند و این توافقات در طول مذاکرات سرویس دهندگان و مصرف کنندگان برقرار میگردند. محاسبات ابری سعی دارد ایجاد پویای نسل جدیدی از مراکز داده ای را، با ارائه کردن سرویس ها و خدمات در ماشین های مجازی شبکه شده بصورت پویا، بگونه ای ممکن سازد که کاربران بتوانند از هر جایی از دنیا به برنامه های کاربردی دسترسی داشته باشند. محاسبات شبکه ای (Grid) روشی است برای پردازش پردازه های بزرگ که حتی ابر کامپیوتر ها نیز از انجام آنها عاجزاند. در این روش سیستم می تواند پردازش های عظیم خود را توسط کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان که به این شبکه پیوسته است انجام دهد. این شبکه از منابع کامپیوتر در زمانهای بیکاری آنها استفاده می کند بنا بر این از تجمع کامپیوترهای کوچک پردازشگری بزرگ پدید می آید که می توان رقبای قدرتمندی برای ابر کامپیوتر ها باشند.

کلمات کلیدی : محاسبات ابری ، محاسبات گرید، ابر کامپیوتری ، Cloud Computing ،کاربردهای محاسبات ابری ، Grid Computing، مقایسه محاسبات ابری و گرید

 

-مقایسه محاسبات ابری و محاسبات گرید
رایانش مشبک۱ (توری، شبکه‌ای، گرید) بیشتر با رایانش ابری اشتباه می‌شود، در صورتی که این دو چیز،کاملاً متفاوت می‌باشند. رایانش مشبک منابع چندین کامپیوتر موجود در یک شبکه را به صورت همزمان برای کار بر روی یک مساله استفاده می‌کند. این مورد بیشتر زمانی بکار می‌رود که مساله علمی یا فنی مد نظر باشد. نمونه‌ای معروف در این مورد جستجو برای هوش فرا زمینی (SETI) در پروژه ی Home@ است۲. در این پروژه مردم در سرتاسر جهان به SETIاجازه می‌دهند تا زمان‌های بی‌کار کامپیوترهایشان را در جستجو برای نشانه‌های از هوش درون هزاران ساعت از داده‌های رادیویی ضبط شده به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از کاربردهای خوب در زمینه مشبک، مربوط به انجمن جهانی مشبک- زیرساخت باز برکلی در رایانش شبکه‌ای۳ (BOINC) می‌باشد. در اینجا می‌توانید هر مقدار، زیاد یا کم از توان استفاده نشده از پردازش CPU خود که انتخاب می‌کنید را برای کمک به پیشبرد آزمایش‌های تاشدگی پروتئین۴ در زمینه تلاش برای تولید برنج مرغوب‌تر و با دوام‌تر برای تغذیه گرسنگان جهان اختصاص دهید. مطمئنم نمی‌دانستید که می توانید با کامپیوتر خود نیازمندان را تغذیه کنید.
رایانش مشبک نیازمند نرم افزاری است که بتواند برنامه را تقسیم کرده و سپس بخش‌های تقسیم‌شده آن را به هزاران کامپیوتر دیگر بفرستد. این کار می‌تواند روی کامپیوترهای یک سازمان و یا به صورت مشارکت عمومی انجام پذیرد.
شرکت سان، نرم‌افزار موتور مشبک۵ را ارائه می‌دهد که به مهندسان شرکت ها این امکان را می‌دهد که سیکل‌های کامپیوتری را تا بیش از ۸۰ ایستگاه کاری درآن واحد یک‌کاسه کنند.
رایانش مشبک به چند دلیل مورد استفاده قرار می گیرد:
• روشی مقرون به صرفه برای استفاده از مقداری مشخص از منابع کامپیوتری است.
• روشی است برای حل مسایلی که نیازمند مقادیر عظیمی از توان رایانشی باشند.
• منابع چندین کامپیوتر می‌توانند همکارانه بین یکدیگر به اشتراک گذاشته شوند بدون آنکه یک کامپیوتر، کامپیوتر دیگری را مدیریت (اداره) کند.
پس رایانش مشبک و رایانش ابری چه ربطی به هم دارند؟ مستقیماً هیچ، زیرا آن‌ها اساساً به روش‌های متفاوتی عمل می‌کنند. در رایانش مشبک، یک پروژه عظیم میان چندین کامپیوتر تقسیم می‌شود تا منابع آن‌ها را بکار بگیرد. اما رایانش ابری دقیقاً برعکس عمل می کند. رایانش ابری به چندین برنامه کاربردی کوچک‌تر اجازه می‌دهد که به طور همزمان اجرا شوند.

۳-۱ فناوری محاسبات ابری و نگرش‌های گوناگون در مقایسه با محاسبات گرید
امنیت، یکی از عوامل کندی روند گسترش فناوری محاسبات ابری
براساس گزارش های منتشر شده هر چند فناوری ابر یا کلاود مزیت‌های متعددی مانند هزینه کمتر و سهولت مدیریت دارد، اما موارد امنیتی همچنان یکی از عواملی است که گسترش این فناوری را کند کرده‌است. بررسی‌های اخیر مؤسسه تحقیقاتی فورستر نشان می‌دهد، بسیاری از شرکت‌ها و مراکز مختلف از سرویس‌های عمومی محاسبات ابری پرهیز می‌کنند، زیرا درباره امنیت داده‌های شرکتی خود مطمئن نیستند.
براساس گزارش های منتشر شده هر چند فناوری ابر یا کلاود مزیت‌های متعددی مانند هزینه کمتر و سهولت مدیریت دارد، اما موارد امنیتی همچنان یکی از عواملی است که گسترش این فناوری را کند کرده‌است. بررسی‌های اخیر مؤسسه تحقیقاتی فورستر نشان می‌دهد، بسیاری از شرکت‌ها و مراکز مختلف از سرویس‌های عمومی محاسبات ابری پرهیز می‌کنند، زیرا درباره امنیت داده‌های شرکتی خود مطمئن نیستند.
طبق بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی فورستر، تنها ۲۱ ‌درصد مدیران آی‌تی اظهار داشته‌اند، مراکز آن‌ها در سال ۲۰۱۰ از سرویس‌های عمومی ابر تحت عنوان Iaas (سرنام Infrastructure-As-a-Service) استفاده کرده یا در آینده بیشتر استفاده خواهند کرد. خدمات عمومی محاسبات ابری باعث می‌شود تا شرکت‌های گوناگون بتوانند در شبکه اینترنت و با‌توجه به میزان نیاز خود از نرم‌افزارها، قدرت محاسباتی و نیز منابع ذخیره‌سازی شرکت ارائه‌‌دهنده این خدمات بهره ببرند و این مزیت آن‌ها را از خرید تجهیزات اختصاصی بی‌نیاز می‌کند.
با وجود این، آن دسته از مدیران آی‌تی که در نظرسنجی فورستر شرکت کردند، نسبت به استفاده از خدمات ابری خوش‌بین نبودند و ۶۴ درصد آن‌ها اعلام کردند، مطمئن نیستند داده‌های کاریشان واقع در مراکز داده شرکت سرویس‌دهنده از امنیت کافی برخوردار باشند. نظرسنجی مؤسسه SunGard Availability Services از صد نفر از مدیران مالی شرکت‌ها نیز نشان می‌دهد، ۵۶ درصد این افراد به دلیل ترس درخصوص امنیت داده‌های حساس، در بخش خدمات عمومی ابر سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

مدیران مالی درباره مزیت‌های محاسبات ابری شک دارند و همین امر یکی از علل بی‌میلی آن‌ها در استفاده از این خدمات محسوب می‌شود. ضمن این‌که تنها ۳۴ درصد از این افراد اظهار داشتند، مزایای انتقال سیستم‌های آی‌تی به پلتفرم ابر را کاملاً درک کرده‌اند. از این‌رو چنین به نظر می‌رسد که برخی از مسئولان سازمان‌ها هنوز از ماهیت و کم و کیف این فناوری آگاهی چندانی ندارند.
نگرانی‌ها درباره امنیت خدمات عمومی کلاود باعث شده تا برخی از شرکت‌ها دیتاسنترهای اختصاصی یا درون سازمانی خود را به کلاودهای خصوصی تبدیل کنند که در این صورت این تجهیزات آی‌تی همان خدماتی را ارائه می‌کنند که در کلاودهای عمومی عرضه می‌شوند، با این تفاوت که چون تجهیزات تحت نظارت مستقیم خود شرکت‌ها است، درخصوص امنیت آن اطمینان بیشتری وجود دارد.
در نظرسنجی فورستر تقریباً یک چهارم (۲۵ درصد) رؤسای آی‌تی که مورد نظرسنجی واقع شدند گفتند، ایجاد کلاود خصوصی یکی از اولویت‌های آن‌ها در سال ۲۰۱۰ بوده‌ که این آمار در سال ۲۰۰۹ برابر نوزده درصد بود. چنین به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ‌تر به ایجاد زیرساخت‌های خصوصی ابر تمایل بیشتری دارند، زیرا بیش از شصت درصد شرکت‌هایی که ایجاد کلاود خصوصی را جزء اولویت‌های خود قلمداد کردند، بیش از هزار کارمند داشتند.
جیمز استاتن از تحلیلگران فورستر در گزارشی اظهار می‌دارد، بیشتر سازمان‌ها هنوز مایلند سیستم‌های آی‌تی خود را در خود سازمان نگه‌داری کنند. به گفته او بیشتر سازمان‌های بزرگ می‌خواهند همان سرویس‌های عمومی ابر را در درون مراکز داده خود ایجاد کنند، زیرا در این‌صورت می‌توانند بر نحوه استفاده از سرویس‌ها نظارت داشته و از امنیت دارایی‌های حساس سازمان اطمینان حاصل کنند.
اما چنان که پیدا است حتی این تردیدها نیز در گسترش فزاینده خدمات ابری مانعی ایجاد نخواهند کرد. به عنوان مثال، گزارشی که توسط مرکز تحلیلی TechMarketView منتشر شده پیش‌بینی می‌کند، ارزش بازار محاسبات ابر در انگلستان که در سال ۲۰۱۰ برابر ۵,۸ میلیارد پاوند بود، در سال ۲۰۱۴ به ۱۰,۴ میلیارد پاوند افزایش پیدا کند.
می‌توان گفت، برخی از سازمان‌ها در شرایط کنونی ترجیح می‌دهند، هزینه‌های بالا را برای تهیه تجهیزات و ملزومات یک مرکزداده خصوصی مبتنی بر ابر بپذیرند و به‌جای استفاده از مزیت صرفه‌جویی در هزینه‌ها که یکی از نتایج بهره‌گیری از زیرساخت‌های ابری است، از مزیت دیگر آن، یعنی خود این فناوری بهره ببرند.
– حریم شخصی:مهمترین بحث در زمینه محاسبات ابری حریم خصوصی افراد محسوب میشه چون افراد کل اطلاعات خودشون رو در ابر آپلود می کنند و برای دسترسی به اونها به ابر متصل میشن خب در اینجا سوال پیش میاد که آیا اطلاعاتی که ما تو ابر محاسباتی قرار میدیم امنیت داره و کسی غیر از ما به اونها دسترسی پیدا نمیکنه؟ هیچکسیدوستنداره اطلاعاتش دست سایرین بیفته ممکنه این اطلاعات عکسهای خصوصی افراد اطلاعات مالی شرکت ها و یا فایلهای معمولی باشه اما به هر حال اطلاعات شخصی جز حریم خصوصی افراد محسوب میشه و دسترسی غیر مجاز سایرین به این اطلاعات اصلا خوشایند نیست .
شرکتهای پیشرو در زمینه محاسبات ابری ادعای تضمین امنیت اطلاعات کاربران رو دارند و بر این ادعا پافشاری می کنند.
البته من هم به تضمین حریم خصوصی از طرف این شرکتها کمی شک دارم چون هکرها همیشه چند قدم جلوتر از فناوری حرکت می کنند و این شبهه ای در حریم خصوصی اطلاعات بوجود میاره .
۲- تضمین حفظ همیشگی اطلاعات: بله ما اطلاعاتمون رو در ابر قرار میدیم و دیگه کپی از اونها در جایی نداریم این فلسفه وجودی ابر محاسباتی محسوب میشه و خب آیا شرکتها اطلاعات ما رو برای همیشه حفظ می کنند ؟ ما وقتی قرار هست اطلاعاتمون رو بر روی ابر محاسباتی قرار بدیم پس نیازی به کپی داشتن از اطلاعات نداریم چون ما میخوایم کارهامون راحت تر بشه و از هر جای دنیا به اطلاعاتمون دسترسی داشته باشیم و این یکی از دلایل نقل مکان کردن به ابر محسوب میشه .شرکتهای پیشرو در این زمینه میگن که سرورهای عظیمی رو برای نگهداری اطلاعات کاربران تهیه می کنند و روز به روز هم به این تعداد افزوده میشه و از کلیه اطلاعات کاربران بک آپ گرفته میشه تا در مواقع بحرانی هیچ آسیبی به اطلاعات وارد نشه .
۳- تحریم: گزینه سوم فقط مختص ایران و چند کشور دیگه هست بله تحریم .در حال حاظر هم ما از داخل ایران به راحتی نمیتونیم از خیلی از سرویسهای اینترنتی به خاطر تحریم استفاده کنیم . خب چه تضمینی وجود داره که کاربران ایرانی در صورت دسترسی به ابرمحاسباتی و قرار دادن اطلاعات خودشون در این سیستم یکباره به خاطر سیاستهای بین المللی از دستیابی به اطلاعات خودشون باز بمونن؟ به نظر من بزرگترین مشکل پیش روی شرکتها و موسسات ایرانی و کاربران برای استفاده از ابر محاسباتی تحریم هست و سخت ترین راه رو برای استفاده از این سیستم بوجود میاره . امیدوارم که تحریمهای ایران ملغی بشه و درهای تکنولوژی بیشتر از قبل به روی جوانان ایرانی باز شود.

۳-۲ ویندوز ۸ و محاسبات ابری
در طی چند وقت اخیر آنقدر در مورد واژه «محاسبات ابری» یا Cloud Computing شنیده و خوانده ایم که اشباع شده و دیگر این مسئله برای خیلی ها جذابیتی ندارد. بروز آن مانند یک تکامل به وضوح حس می شود، و همچون چیزی که در عمل برای مدتی تجربه استفاده از ان را داشته ایم برایمان آشنا و عادی شده، اما چه حسی دارید اگر بدانید مایکروسافت قصد دارد معماری مبتنی بر ابر که «متکی بر کاربر» است را در ویندوز ۸ به کار گیرد؟ اما این مفهوم از نظر ویژگی های واقعی و عملی به چه معنی است؟ اول، شرکت هایی مانندDropbox، Carbonite، و دیگر سرویس های ذخیره سازی و پشتیبان گیری مبتنی بر ابر باید نگران وجودرقیبیقدرباشند،چراکهویندوز۸ دارای پشتیبانی استاندارد از مدیریت فایل در سطح سرویس ویندوز SkyDrive است، که به کاربر اجازه ذخیره و دسترسی به فایل های خود را از همه جا و از هر دستگاهی می دهد.
با SkyDrive ، مایکروسافت پیش از این نیز برای سرویس هایی همچون Dropboxخط و نشان کشیده . پس می توانیم انتظار دیدن یکپارچگی و ادغام کامل SkyDrive با برنامه مدیریت فایل (File Manager) ویندوز در نسخه بعدی ویندوز راداشته باشیم.
در امتداد خطوط مشابه، در نهایت اجرا و به کار گیری قدرتمندی از مجموعه مایکروسافت آفیس از طریق سرویس «آفیس لایو» را خواهیم دید. تفاوت بزرگ این سرویس با آنچه اکنون در ویندوز لایو می بینیم آنست که این سرویس درون خود سیستم عامل ساخته خواهد شد. تصور می نماییم مایکروسافت از طرح قیمت گذاری شبیه به آنچه در ایکس باکس لایو کنونی می بینیم استفاده کند، یعنی دوره های مختلف اشتراک ماهانه یا سالانه برای دسترسی کاربران به برنامه های مختلف مجموعه آفیس لایو، خدمات مبتنی بر ابر محاسباتی، تماشای زنده ویدئو / فیلم ها، و خرید از فروشگاه برنامه های کاربردی ویندوز.
نرم افزار به عنوان سرویس (با مخففsaas)که گاهی اوقات با عنوان نرم افزار در زمان نیاز (on-demand software) شناخته میشود یک مدل نرم افزاری است که وابسته به داده هایی است که ذخیره شده اند در یک فضای ذخیره سازی مجتمع (که معمولا ابر cloud شناخته می شود) هستند امروزه سرویس های اینترنتی (مثل جوستجوگرهای وب و یا پستهای الکترونیکی تحت وب) وجود دارندکه می توان از آنها نرم افزار به عنوان سرویس یاد کرد
زیرا نرم افزارهای مشابه آنان وجود دارد که بر روی سیستم های تجاری (business applications) و یا سیستم های شخصی نصب می شوند.
SaaSتبدیل به یک مدل مشترک برای تحویل اکثر برنامه های کاربردی کسب و کار ، از جمله حسابداری، همکاری، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ، صورتحساب ، مدیریت منابع انسانی (HRM) ، سیستم مدیریت محتوا (CMS) و مدیریت سرویس روی میز .SaaSگنجانیده شده است که منجر به استراتژی از تمام نرم افزار سازمانیشرکتی شده است.
طبق یک گزارش گروه گارتنر (Gartner Group) برآورد کرده است که ، فروشSaaSدر سال ۲۰۱۰ به$ ۹B رسیده ، که ۱۵٫۷ ٪نسبت به سال ۲۰۰۹ افزایش داشت هاست،وافزایش۱۰٫۷B $در سال ۲۰۱۱ پیش بینی میشود، که ۱۶٫۲ ٪نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش پیدا میکند. گروه گارتنر نیز تخمین می زند که بیش از ۱۰% از برنامه های کاربردی فروخته شده در سرار جهان در سال گذشته بصورتSaaSبوده اند.
همچنین تخمین زده است که در سال ۲۰۱۴ در جهان SaaS بیش از ۱۶% از برنامه های کاربردی را شامل میشود. نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) در واقع به عنوان بخشی از نام گذاری از محاسبات ابری(cloud computing)، همراه با زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) و پلت فرم به عنوان یک سرویس(PaaS).

۳-۴ برتریهای گرید نسبت به ابر محاسباتی :

استاندارد GridFTP
یک پروتکل امن و قابل اطمینان و ایمن جهت انتقال داده، با کارایی بالا و بهینه برای شبکه‌های گسترده که پهنای باند زیادی دارند می‌باشد. این پروتکل براساس پروتکل انتقال فایل ((FTP اینترنت می‌باشد که به عنوان یک پروتکل مدیریتی برای دسترسی به داده ها استفاده می شود و به دلیل گستردگی که دارد به عنوان یک ابزار مطلوب در محیطهای گرید می‌باشد..
از GridFTP می توان برای جابجا نمودن فایل ها (به خصوص فایل های بزرگ) به صورت بهینه و قابل اطمینانی در سراسر یک شبکه، به صورت کارا و امن استفاده نمود. ممکن است که این فایل ها شامل فایل های اجرائی (exe) مورد نیاز برای یک برنامه کاربردی یا داده باشد، تا توسط برنامه مورد استفاده قرار گیرد یا باز گردانده شود. همچنین سرویس های سطح بالاتر، مانند سرویس های تکرار داده، را می توان روی GridFTP ایجاد نمود.

تعداد صفحات این پروژه ۶۸ (شصت و هشت) صفحه می باشد.

در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنی فایل پس از پرداخت.  

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *