دانلود مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

 مقاله شناخت و بررسی فناوری USSD

تعداد صفحات:

۶۶  ( شصت و شش )

دسته :

کامپیوتر و IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:

مناسب جهت پروژه پایانی

دانلود مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

دانلود مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

فهرست مطالب :

مقدمه

فصل اول- و پروتکل USSD

۱-

۱-۲ مشخصات فرکانسی ونواحی شبکه GSM

۱-۳ کانال های فیزیکی ومنطقی در GSM

۱-۴ پروتکل USSD1-5 زیر ساختهای مورد نیاز در USSD

۱-۶ روش دریافت و ارسال اطلاعات از موبایل به مرکز

۱-۷ نحوه انتقال پیام های USSD به سرور

۱-۸ قالب پیامهای USSD

۱-۹ میزان امنیت تبادل اطلاعات از طریق تلفن همراه و بررسی تکنولوژی USSD در پرداخت
موبایلی۱-۱۰

فصل دوم- فناوری USSD و کاربردهای آن

۲- درباره USSD

۲-۱

۲-۲ (همراه بانک)

۲-۳ Ussdکارت برخی بانک ها

۲-۴ کدهای همبانک برخی از بانکها

۲-۵ روش های انجام خدمات بانکی توسط

۲-۶ خدمات USSD بانک ملت

۲-۷ خدمات USSD بانک سامان

۲-۸ کد‌های USSD دیگر مراکز

فصل سوم- آشنایی با سامانه رعد ملی مبتنی بر فناوری USSD

۳- (SMS) و GPRS

۳-۱ سامانه رعد ملی و USSD

۳-۲ همه چیز در مورد رعد ملی

۳-۳ ویژگی های منحصر به فرد این سامانه

۳-۴ افزودن کارت به این سامانه

۳-۵ حذف کارت از این سامانه

۳-۶ تغییر رمز سامانه

۳-۷

نتیجه گیری

منابع

فهرست اختصارات

 

 مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

چکیده :

( USSD (Unstructured Supplementary Service Data یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM است . این روش بر مبنای تعامل با سرور ( Home Location Register ) استوار است. در این روش داده ارسالی به سرور بدون ذخیره سازی ، پاسخ داده می شود. به این روش اصطلاحاً Session- Based گویند، بدین معنی که بلافاصله پس از دریافت یک درخواست USSD از موبایل، یک ناحیه کاری توسط  سرور برای درخواست رسیده ایجاد می شود و نرم افزار شروع به برقراری ارتباط با موبایل مربوطه می نماید. در این روش که بر مبنای منوبندی(Menu Based) می باشد، مشتری ابتدا با ارسال یک درخواست به شکل *۱nn# به شبکه امکان مشاهده گزینه هایی را به صورت منویی دارد و با انتخاب شماره هر کدام از منوها و ارسال به سرور شبکه درخواست خود را مطرح می نماید و سرور شبکه با دریافت این شماره و با استفاده از ناحیه کاری ایجاد شده مراحل درخواست مشتری را به سمت مربوطه هدایت می نماید.

 

واژگان کلیدی :
فناوری USSD، ، شبکه GSM، اپراتورهای موبایل، کدهای USSD، امنیت در USSD

دانلود مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

دانلود مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

مقدمه :

USSD یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM می باشد.USSD یک ارتباط REAL-TIME در شبکه را در اختیار قرار می دهد . در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از روش SMS  است وبر مبنای یک جلسه کاری (SESSION-BASED)  استوار است. یک پیام USSD می تواند در حدود ۱۸۲ کاراکتر باشد. با استفاده از USSD می توان بین نرم افزار های نوشته شده برای موبایل و شبکه اپراتور موبایل ارتباط برقرار نمود.پیام ها به ورت دیجیتالی و با استفاده از کلیدهای * و # ارسال می گردند، و به کاربر اجازه میدهد که به سادگی اطلاعاتی را به شبکه ارسال و یا دریافت نماید.

اولین نسخه از USSD  با عنوان “PHASE1 ”  یا    “MAP1″نامگذاری شده بود و حرفا” قادر به ارسال اطلاعات از یک HEADSET  به گوشی موبایل بود و هیچگونه جلسه کاری را بین گوشی و HEADSET  ایجاد نمی کرد. در MAP2 از USSD  قابلیتهای بیشتری افزوده گردید که این تکنولوژی را قادر به برقراری جلسات کاری می نمود. در این نسخه سرور شبکه موبایل قادر به ذخیره سلزی پیام در USSD  می باشد.

به صورت کلی عملکرد USSD به دو حالت زیر تقسیم بندی می شود.

۱-       مدیریت در سمت موبایل (PULL) ( پشتیبانی شده در GSM2.94)

۲-      مدیریت در سمت شبکه (PUSH)  ( پشتیبانی شده در GSM3.9)

در بعد امنیتی ، USSD  دارای ساختاری مجزا برای تامین امنیت نمی باشد و از استانداردها و مکانیزم های امنیتی شبکه GSM/UMTS  استفاده می کند. در واقع یکی از مشخصه های اصلی پیام های USSD  عدم ذخیره سازی  در سمت کلاینت یا همان موبایل می باشد ، در مقام مقایسه ، USSD بیشتر مشابه TELNET  بوده و SMS مشابه EMAIL است.

 

زیر ساختهای مورد نیاز در USSD

یک شبکه موایل شامل تجهیزات و دستگاههای مربوط به مکالمات  END- TO – END  ، مدیریت مشترکین و جابجایی گیرنده ها می باشد. و هماننند یک رابطه بین سیستم GSM  و تلفن ثابت PSTN  عمل می کند .این شبکه شامل سرورهای متعددی ازجمله MSC ها AUC ، HLR ، VLR، EIR  می باشد.

MSC : مرکز سروسهای سوئیچینگ موبایل است که وظیفه راه اندازی یک مکالمه جدید را بر عهده دارد (CALL SETUP) ، این سرور یک ارتیاط با مرکز تلفن ثابت برقرار می کند ، عملکردهایی مانند ارائه صورت حساب مشترکین نیز بر عهده این مرکز می باشد.

ULR (HOME LOCATION REGISTER): یا ثبت کننده محل اصلی کاربر ، یک پایگاه داده متمرکز شامل اطلاعات تماس مشترکین شبکه می باشد خاصیت اصلی این سرورها این است که هر مشترک می تواند تنها در یک HLR ثبت شده باشد.

VLR ( VISITOR LOCATION RESISL) : یا ثبت کننده محل یک استفاده کننده ، در واقع پایگاه داده ای شامل اطلاعات موبایلهایی است که در حال حاضر در حوزه MSC  کنترلی در حال حرکت می باشند.

زمانی که یک موبای وارد محدوده یک MSC  جدیدی وارد می شود ، سرور VLR   که به آن MSC  متصل است ، اطلاعات موبایل مورد نظر از ULR  را درخواست می کند . ULR نیز اطلاعات موبایل را به آن MSC  ارسال می کند.

زمانی  که آن موبایل بخواهد مکالمه ای را برقرار کند سرور VLR تمامی اطلاعات مورد نیاز جهت برقراری تماس را ارائه می کند و نیازی به پرسش مجدد از سرور HLR نمی باشد . بطور خلاصه می توان گفت که VLR یک HLR  توزیع شده است.

 

روش دریافت و ارسال اطلاعات از موبایل به مرکز

با توجه به تغییر دائم مکان مشترکین در شبکه نیاز به مرکزیداریم که اطلاعات تمام مشترکین یک کشور یا یک شرکت ارائه سرویس موبایل در آن ثبت شده باشد تا هر زمان که به این اطلاعات نیاز بود بتواند در اختیار شبکه قرار دهد. به این مرکز HLR  گویند. این مرکز به صورت متمرکز در یک یا نقاط محدودی در یک کشور ایجاد می شود و برای اینکه یک مشترک امکان استفاده از شبکه را داشته باشد به مشترک کارتی به نام SIM  داده می شود که این کارت وسیله شناسایی مشترک در شبکه می باشد. بنابراین مشترک با این کارت می تواند به راحتی در هر نقطه کشور با شبکه ارتباط برقرار نماید.

مقاله کامل شناخت و بررسی فناوری USSD

  در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنی فایل پس از پرداخت. 

تعداد صفحات : ۶۶ صفحه   

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *