شناخت و بررسی سیستم های مدیریت محتوا CMS و کار با وردپرس WordPress

شناخت و بررسی سیستم های مدیریت محتوا و کار با وردپرس 

قیمت :   ۱۰۵۰۰ تومان ( ده هزار و پانصد تومان)

تعداد صفحات:

۱۲۷  (صد و بیست و هفت)

دسته :

کامپیوتر و  IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:

قابلیت استفاده بعنوان پروژه پایانی


فهرست مطالب :

فصل اول- سیستم های مدیریت محتواچیست؟

۱- مقدمه

۱-۱ چرا شما یک CMS لازم دارید ؟

۱-۲ یک CMS چه امکاناتی دارد ؟

۱-۳

۱-۴ بخش Fronted

۱-۵

۱-۶ شیوه ذخیره سازی خام اطلاعات

۱-۶-۱ شیوه ذخیره سازی اطلاعات بصورت فایل های تغییر یافته یا کد شده

۱-۶-۲ شیوه ذخیره سازی در بانک اطلاعاتی

۱-۷ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا نسبت به طراحی سایت اختصاصی

۱-۷-۱٫صرفه‌جویی در زمان ایجاد و به روزرسانی وب سایت ها

۱-۷-۲٫پشتیبانی مطمئن تر

۱-۷-۳٫انعطاف‌پذیری بیشتر

۱-۷-۴٫امنیت بالاتر وب‌سایت

۱-۷-۵٫شما می دانید و می بینید چه چیزی را خریداری می نمایید

۱-۷-۶٫وجود مستندات ، راهنما و آموزش کافی

۱-۸ انواع سیستم های مدیریت محتوا

۱-۸-۱ـ سیستم مدیریت محتوای سازمانی

۱-۸-۲ـ سیستم مدیریت محتوای مولفه ای

۱-۸-۳ـ (webcms )

۱-۹ انواع

۱-۹-۱•سیستم مدیریت محتوای صفحه محور ()

۱-۹-۲•سیستم مدیریت محتوای قابلیت محور ()

۱-۱۰ ایجاد محتوا

۱-۱۱ آشنایی با برترین سیستم های مدیریت محتوا

۱-۱۱-۱- وردپرس WordPress

۱-۱۱-۲-

۱-۱۱-۳-سیلور استریپ SilverStripe

۱-۱۱-۴-جوملا Joomla!

۱-۱۱-۵-تایپو لایت TYPOlight

۱-۱۱-۶- دروپال Drupal

۱-۱۱-۷-

 

فصل دوم- نگاهی به سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress

۲-۱ تاریخچه

۲-۲ وردپرس چیست؟

۲-۳ طراحی سایت با وردپرس

۲-۴ سازماندهی و مدیریت

۲-۵ آموزش کار با وردپرس

۲-۵-۱ تنظیمات اولیه

۲-۵-۲ استفاده از تاریخ هجری شمسی

۲-۵-۳ جلوگیری از حمله اسپم ها

۲-۵-۴ تغییرنام کاربری

 

فصل سوم- محیط کار مدیریت محتوای WordPress

۳- کار با بخش مدیریت پست

۳-۱ ایجاد یک پست

۳-۱-۱ آشنائی با پنل برچسب ها

۳-۱-۲ آشنائی با پنل دسته ها

۳-۱-۳ آشنائی با تنظیمات دیگر

۳-۱-۴ ویرایش یک پست

۳-۲ برچسب چیست؟

۳-۲-۱ مدیریت برچسب ها

۳-۳ کار با بخش مدیریت دسته ها

۳-۳-۱ مدیریت دسته ها

۳-۴ مدیریت چند رسانه ای ها

۳-۴-۱ درج محتوای جدید به کتابخانه

۳-۴-۲ مدیریت کتابخانه

۳-۵ مدیریت پیوندها

۳-۵-۱ اضافه کردن یک پیوند جدید

۳-۶-ویرایش پیوندها

۳-۶-۱ آشنائی با پیوند دسته ها

۳-۷ مدیریت برگه ها

۳-۷-۱ دلایل استفاده از برگها

۳-۷-۲ اضافه کردن یک برگه جدید

۳-۷-۳ مدیریت برگه ها

۳-۸ مدیریت دیدگاهها

۳-۸-۱ آشنائی با بخش مدیریت دیدگاهها

 

فصل چهارم- امکانات محیط وردپرس

۴-۱ هسته قابل حمل

۴-۲

۴-۳ سطح دسترسی

۴-۴ مشخصات کاربران

۴-۵ نصب و بروزرسانی آسان

۴-۶ کاملا دینامیک و انعطاف پذیر

۴-۷ منتشر کردن کار شما

۴-۸ طراحی و شخصی سازی

۴-۹ پوسته های فراوان

۴-۱۰ ساخت محتوا

۴-۱۰-۱ رمز عبور برای مطالب

۴-۱۰-۲ نام لاتین

۴-۱۰-۳ مطالب چند صفحه ای

۴-۱۰-۴ ارسال مطالب بوسیله ایمیل

۴-۱۰-۵ فیدها

۴-۱۱ ویژگیهای نسخه های ۳ به بعد

 

فصل پنجم- ساخت قالب برای وردپرس

۵- آموزش ساخت قالب برای وردپرس

۵-۱ ساختار قالب وردپرس

۵-۲ مشخصات بلاگ

۵-۲-۱ توضیحات blog

۵-۲-۲ حلقه

۵-۳ عناوین پست ها

۵-۳-۱ مشخصات پست

۵-۴ فرم جستجو

۵-۵ تقویم

۵-۶ Footer

۵-۷ نحوه جدا کردن فایل index.php

منابع و ماخذ

چکیده :

سیستم مدیریت محتوا، این سیستمها که امروزه بنام CMS شناخته میشوند، مخفف Content Management System میباشند. که برنامه ای نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه میدهند تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت تغییر دهد. در واقع طراح اولیه سایت یکبار سایت را طراحی میکند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت مزبور نصب میکند .حال مدیر سایت براحتی میتواند صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه یا ویرایش کند . اغلب cms ها قابلیت ایجاد محتوای دینامیک را دارند، به این معنی که محتوایی که تشکیل دهنده یک صفحه است را در دیتابیس ذخیره کرده و این محتوا هنگام درخواست صفحه از سوی کلاینت از دیتابیس بازیابی شده و در فرمتی که از قبل تعیین شده است نمایش داده میشود. تفکیک محتوا از نحوه نمایش آن مهمترین بخش یک cms است زیرا تفکیک محتوا و نحوه نمایش آن باعث افزایش انعطاف پذیری در سایت میشود. اغلب cms ها امکان تغییر ظاهر و طرح بندی صفحه را از طریق انتخاب تم یا پوسته ای دیگر بدون نگرانی درباره از دست دادن و یا تغییر محتوا را دارند.

کلمات کلیدی : مدیریت محتوا،CMS،ابزارهای مدیریت محتوا،انواع سیستم  مدیریت محتوا،جوملا،وردپرس،طراحی سایت با CMS

 

سیستم های مدیریت محتواچیست؟

  • مقدمه :

سیستم مدیریت محتوا ، ترجمه عبارت content management system  یا CMS است ، که به معنای سیستم نرم افزاری ای است که به کمک آن محتوا مدیریت می شود و به نرم افزارهایی گفته می شود که نظام قابل مدیریتی را در ثبت , بروزرسانی و بازیابی محتوا فراهم می آورند .  این نرم افزارها الزاما وابسته به وب نیستند و برنامه های کاربردی مدیریت محتوای وب سایت های اینترنتی , صرفا یک نمونه از این گونه سیستم های مدیریت محتوا  می باشد. لکن در کشور ما ایران ، بعلت گسترش این شاخه از نرم افزارهای سیستم مدیریت محتوا , عبارت cms تتنها به نرم افزارهای مدیریت وب سایت اطلاق می شود.

cms یا سیستم مدیریت محتوا چرخه زندگی صفحات وب سایت اینترنتی را از لحظه ایجاد تا زمان انقراض در بر می‌گیرند و به صاحبان این وب سایت ها , که لزوما آشنای با مباحث تخصصی اینترنت , وب و برنامه نویسی تحت وب نیستند ، اجازه می دهند تا بتوانند سایت های خود را به نحوی حرفه ای مدیریت کنند.

سیستم مدیریت محتوا تحولی شگرف در زمینه طراحی و مدیریت  وب سایت‌های اینترنتی به‌شمار می‌آید. امروزه توقع بینندگان سایت‌های وب بسیار بالا رفته و دیگر مرور وب سایت‌هایی با صفحات ثابت و راکد هیجانی در آنها ایجاد نمی‌کند. امروز کاربران به ‌‌دنبال سایت‌هایی می‌گردند که بتوانند به نوعی در گوشه‌ای از آن سهمی داشته باشند و ارائه محتوی، مطالب و اطلاعات جدید در هر بار رجوع کاربران به وب سایت ، می‌تواند آنها را پایبند سایت نماید.

یکی از مشکلاتی که تا امروز به نوعی باعث می‌شد تا افراد کمتری به فکر داشتن یک وب‌ سایت اینترنتی بیفتند هزینه‌های بالای طراحی آن بوده ، به عنوان نمونه برای طراحی وب سایتهای اینترنتی ، سابق بر این تعدادی نیروی متخصص طراح وب ، مشغول طراحی آن در چندین ماه و رفع ایراد و پشتیبانی از وب سایت می شدند لذا هزینه طراحی و پشتیبانی وب سایت بالا بود ، ولی امروزه با در دسترس بودن سیستم های مدیریت محتوا دیگر چنین مشکلی وجود ندارد.

در سال ۱۹۹۵ تعداد کاربران اینترنتی تنها ۱۳ میلیون نفر در سراسر جهان را شامل می شد ، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۰۵ یعنی فقط ده سال بعد به ۱ میلیلارد نفر رسید . این رشد انفجاری موجب شد تا کاربران زیادی به لزوم استفاده از اینترنت و وب پی برده و در فاصله این

سالها ، تعداد صفحات وب بر روی شبکه جهانی وب , به ۶۰ میلیارد صفحه رسید . این نیاز روز افزون ,شرکتهای طراح وب را بر آن داشت تا با طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای جامع همه منظوره که منطبق بر نیاز اغلب مشتریان باشد و به صورت قالبی منعطف بتوان بیشتر وب سایتهای اینترنتی را با آنها راه اندازی کرد . اینگونه نرم افزارها را بعدها نرم افزارهای مدیریت محتوا یا سیستم مدیریت محتوا (cms) نامیدند .

اما ایراد نرم افزارهای مدیریت محتوا این بود که یک تعامل یک سویه با مخاطبان برقرار می نمودند و فقط در راستای ارائه محتوی و اطلاع رسانی به ایشان ، طراحی و پیاده سازی شده بودند . این در حالی بود که بازدیدکنندگان وب ، به دنبال سایتهایی بودند که به نوعی در گوشه ای از آن سهمی داشته باشند . با توجه به این موضوع ، نرم افزارهای مدیریت محتوای تحت وب ، با قابلیت های برقراری ارتباط دو سویه با کاربران ، پا به عرصه وجود گذاشتند و با ارائه سرویسهای دو سویه ، مخاطبان سایت را در بروزرسانی محتوای سایت سهیم کردند .

در کشور  ما ایران نیز ، پس از استفاده از سیستم های مختلف مدیریت محتوای غیر بومی و انواع نرم افزارهای اینترنتی خارجی ، نیاز مبرمی به نرم افزار مدیریت محتوای بومی احساس می شد تا بتواند منطبق با سلیقه ها ، نیازها ، قوانین و مقررات بانکی و دولتی داخلی , پاسخگوی درخواست مشتریان باشد . با توجه به این مهم ، برخی از شرکتهای داخلی اقدام به طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای مدیریت محتوا نمودند . شرکت توسعه مجازی ، یکی از پیشروان این عرصه در کشور محسوب می شود و سیستم مدیریت محتوای parscms را بر همین اساس , طراحی و پیاده سازی نمود .

۱-۱ چرا شما یک CMS لازم دارید ؟

اگر سایت شما هر چند وقت یکبار (مثلا هر دو هفته) به روز میشود میتوانید بجای اینکه هر بار به یک شرکت طراحی وب مراجعه کنید ، خودتان با نصب یکی از این برنامه های مدیریت محتوا ، تغییراتتان را روی سایت اعمال کنید .

اگر شما سایت خود را اصلا بروز نمیکنید ، باید کم کم به فکر بیافتید ، چون بیننده های شما وقتی همیشه با یک صفحه همیشگی روبرو شوند کم کم شما را فراموش میکنند ، چون چیز جدیدی برای عرضه ندارید .

۱-۲ یک CMS چه امکاناتی دارد ؟

طیف وسیعی از امکانات . اکثر CMS ها در ورژن های مختلف و با قابلیت های مختلف به بازار عرضه میشوند . البته قابلیت بروز کردن اطلاعات در همه مشترک است اما قابلیت های ویژه دیگری دارند که با قیمت های مختلف بشما پیشنهاد میدهند . از جمله:

۱- مدیریت اطلاعات فرستاده شده توسط کاربران و تایید اطلاعات

۲- چند زبانه بودن

۳- ایجاد نقشه سایت داینامیک

۴- امکان ایجاد تجارت الکترونیک یا فروشگاه مجازی

۵- ایجاد فرم برای دریافت اطلاعات کاربران

۶- بهینه سازی تصاویر آپلود شده

۷- ایجاد و بروز کردن متا تگ ها

۸- امکان جستجو در مطالب سایت

۹- امنیت بیشتر

۱۰- گزارش آمار بازدید از صفحات

۱۱- و ….

۱-۳ کاربرد عمده سیستم های مدیریت محتوا:

به ترتیب کاربرد و اهمیت محتوا به سه بخش کلی زیر تقسیم میشود :

محتوای متنی(Text Content ) :

این محتوا شامل اخبار ، مقالات ، کتب و سایر محتواهای متنی از این قبیل میباشد که خود حجم عظیمی از اطلاعات را بر روی وب تشکیل می دهند .

محتوای چند رسانه ای( Multi Media Content ) :

این محتوا شامل صوت ، تصویر و فیلم میشود که برای مدیریت آن از استاندارهای خاصی استفاده می شود بهمین دلیل سیستم های مدیریتی در این بخش کاملا تخصصی بوده و عمدتا کاربرد عمومی ندارد

محتوای فایلی( File base Content ) :

این محتوا شامل فایلهای فشرده ، فایلهای اجرایی و کتب الکترونیک میباشد که عمدتا برای نگهداری و مدیریت آن لازم است از استاندارد های خاصی استفاده شود، این نوع محتوا نیز به اندازه محتوای چند رسانه ای کاملا تخصصی بوده و برای مدیریت آن کمتر از سیستم های مرسوم استفاده میشود .

سیستم های مدیریت محتوای از جهات دیگری نیز قابل بررسی هستند و آن نوع مدیریت و سطح بندی اطلاعات میباشد ، که پر اهمیت ترین بخش در آشنایی و کار با سیتم های مدیریت محتوا میباشد ، سیستم های مدیریت محتوا عمدتا دسترسی به اطلاعات را در سه بخش کلی در نظر می گیرند که به ترتیب : ایجاد یا ورود اطلاعات ، ویرایش ، مدیریت و انتشار اطلاعات

البته هر چه سیستم مدیریت محتوا تخصصی تر باشد این سطح بندی ها جزیی تر میشود به عنوان مثال ایجاد یا ورود اطلاعات خود میتواند بر حسب نوع و دسته بندی محتوای دارای بخشهای متفاوتی باشد به عنوان مثال میتوان به سیستم گردش خبر در خبرگزاری ها اشاره کرد که در هر بخش اعم از ورود ، ویرایش و انتشار دارای دسترسی های متفاوتی می باشد .

نوع دیگر سطح بندی اطلاعات در سیتم های مدیریت محتوا سطح بندی اطلاعات براساس گروههای کاربری است که دارای ۲ بخش کلی Fronted  و Backend  می باشد در این حالت هر کاربر در خصوص برخورد با محتوا در یکی از این دو دسته بندی قرار خواهد گرفت که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

۱-۴ بخش Fronted  :

کاربر به عنوان میهمان فرض شده و صرفا به اطلاعات و محتوای بدون سطح بندی یا اطلاعات عمومی (Public)   دسترسی دارد .

کاربر باید دارای شناسه کاربری یا سطح اولیه دسترسی به اطلاعات باشد که در این حالت کاربر مجاز به دریافت اطلاعات براساس دسترسی بالاتر از میهمان است و میتواند اطلاعات دارای این سطح را با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود دریافت کند عمدتا این سطح از اطلاعات نیز دارای اهمیت زیادی از لحاظ نوع دسترسی نمی باشد .

کاربر دارای سطح دسترسی ویژه به اطلاعات بوده و قادر به دریافت اطلاعات با درصد اهمیت بالاتری را داراست که این اطلاعات پس از بررسی های خاص امنیتی به او نمایش داده میشود
هر کدام از این سطوح خود نیز دارای زیر بخش های جزیی تر برای دسته بندی اطلاعات بوده که براساس نیاز کاربران هر سیستم مدیریت محتوا متغیر میباشد .

۱-۵ بخش Backend  :

کاربر با امکان ورود اطلاعات این کاربر قادر است تا به پشت صحنه سیستم مدیریت محتوا دسترسی داشته و نقش یک نویسنده تا تولید کننده محتوا را ایفا کند ، این کاربر تمامی دسترسی های بخش Fronted  را ممکن است دارا باشد .

کاربر با امکان ویرایش مطالب این کاربر به عنوان ویراستار محتوای ورودی عمل کرده و تمامی دسترسی های کاربران قبلی را داراست .

کاربر با امکان انتشار مطالب که در واقع جزیی ترین بخش از مدیریت سیستم را داراست و از دسترسی تمامی کاربران قبلی بهره میبرد .

مدیران جز، مدیران ارشد، تعریف این دو سطح دسترسی به ساختار دسترسی ها در سیستم مدبریت محتوا بر میگردد .

سیستم های مدیریت محتوای از جهاتی دیگری نیز قابل بررسی هستند که از آن جمله شیوه ذخیره سازی محتوا آنهاست

شیوه های مرسوم در ذخیره سازی اطلاعات

۱-۶ شیوه ذخیره سازی خام اطلاعات :

در این شیوه اطلاعات بدون هیچ گونه تغییری و با فرمت اصلی ذخیره میشود ، این شیوه از لحاظ امنیتی دارای اشکالات فراوانی می باشد که آن جمله به عدم کنترل دسترسی به محتوا میتوان اشاره کرد .

۱-۶-۱ شیوه ذخیره سازی اطلاعات بصورت فایل های تغییر یافته یا کد شده :

در این شیوه برای امنیت بیشتر اطلاعات تغییر شکل داده و از فرمت اصلی خود خارج میشود تا دسترسی به سورس اطلاعات تقریبا غیر ممکن شود ، عیب این شیوه عدم امکان پردازش های موازی بر روی اطلاعات میباشد .

۱-۶-۲ شیوه ذخیره سازی در بانک اطلاعاتی :

در این شیوه اطلاعات با فرمتی خاص در بانک های اطلاعاتی دخیره شده و قابلیت پردازش و تعیین سطح دسترسی را دارا هستند ، این شیوه جزء پرکاربردترین شیوه در ذخیره اطلاعات بوده و دارای ضریب امنیتی بالایی نیز میباشد .

سیستم های مدیریت محتوا نسبت به نسل های اولیه خود کاملا تغییر یاقته اند و قادر شده اند تا بصورت همزمان و با استفاده از امکانات جدید انواع محتوا را بسادگی مدیریت و کنترل نمایند بدین ترتیب به جای استفاده از چندین سیستم مدیریت محتوا کافی است تا یک سیستم را با امکانات تکمیلی استفاده کرد به عنوان مثال سیستم مدیریت محتوای میترا قادر است تا یصورت همزمان محتوای متنی ، تصویری ، صوتی و فایلی را با هم مدیریت و سطح بندی نماید ، این سیستم مدیریت محتوا جزء نسل جدید سیستم های مدیریت محتوا که کاملا میتواند جایگزین سیستم های مدیریت محتوای قبلی باشد ، ساختار این نرم افزاری طوری طراحی شده که بتواند بطور همزمان چند نوع محتوا را به چند زبان در اختیار کاربر بگذارد بدون اینکه در ارایه مطالب اشتباهی رخ دهد ، همچنین قادر است تا اطلاعات و محتوا را با سطوح مختلف دسترسی دسته بندی نموده و در اختیار کاربران قرار دهد ، این سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان بوده و با استاندارد های فارسی سازگاری کامل را دارد و میتواند به عنوان بهترین انتخاب برای مدیریت محتوا بر روی وب در نظر گرفته شود .

مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوا

  • اقلام اطلاعاتی و ارتباط بین آنها را مدیریت می‌کند.
  • امکان تعریف هر جز (یا صفحه) و موقعیت‌ آنها بر روی سایت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • ارتباطات مورد نیاز و کامل بین صفحات و اطلاعات موجود در آنها را ایجاد می‌کند.
  • ایجاد و ویرایش صفحات، کارکرد اصلی این سیستم است.
  • بین دسترسی‌ و بایگانی یکپارچگی ایجاد می‌کند.
  • دارای موتوری برای انتشار و ایجاد صفحات اینترنتی‌ست

۱-۷ مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا نسبت به طراحی سایت اختصاصی 

در موارد نادری ، ممکن است وب سایتی که در نظر دارید تا طراحی و پیاده سازی نمایید ، در بستر سیستم های مدیریت محتوا قابل تعریف نباشد (وب سایت خاص منظوره) که طبیعتا نیاز به برنامه نویسی اختصاصی خواهید داشت. ولی در اکثر مواقع وب سایتی که می خواهید , با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ی موجود قابل اجراست . مزایای استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت محتوا (cms) , نسبت به طراحی سایت اختصاصی عبارت اند از :

۱-۷-۱٫صرفه‌جویی در زمان ایجاد و به روزرسانی وب سایت ها :

در حالی که طراحی و پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی به صورت اختصاصی , ماهها به طول می انجامد ، قراردادن اطلاعات سایتتان در قالب یک سیستم مدیریت محتوا (cms) از پیش طراحی شده ، بیش از یکی دو هفته طول نخواهد کشید .  این صرفه جویی در زمان ، احتمالا محرک بسیار خوبی برای طراحی وب سایت شما با یک نرم افزار مدیریت محتوا یا cms است .یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای کلیه نیازهای مشتریان را پیش بینی کرده و پس از درخواست مشتری برای طراحی وب سایت ، کافی است نسخه ای از یک وب سایت طراحی شده توسط نرم افزار cms ، بر روی وب قرار گیرد . با این توصیف هزینه طراحی و پیاده سازی یک وب سایت  اینترنتی به شدت کاهش می یابد .

۱-۷-۲٫پشتیبانی مطمئن تر :

با توجه به اینکه طراحی وب سایتهای اختصاصی ، معمولا یک بار برای شما و متناسب با نیاز شما انجام می شود و برای سایرین کاربردی ندارد ، لذا چنانچه تیم طراح سایت از پشتیبانی آن سر باز زد ، کس دیگری نیز نخواهد توانست وب سایتی که دیگران نوشته اند را پشتیبانی کند لذا نمی توانید تجارت خود را بر این اساس پایه ریزی نمایید . این در حالی است که شرکتهای طراحی وب سایت که صاحب سیستم های مدیریت محتوا می باشند ، با تعداد زیادی مشتری مواجه اند که قبلا برای ایشان از این نرم افزار استفاده نموده اند . طبیعتا این شرکتها می بایست پشتیبانی کاملی از سیستم مدیریت محتوای خود به عمل آورند تا شانس باقی ماندن در بازار پر رقابت امروز را داشته باشند.

۱-۷-۳٫انعطاف‌پذیری بیشتر :

سیستم های مدیریت محتوا ، بسیار انعطاف پذیرتر از وب سایت های خاص منظوره اند ، چرا که تیم های تحلیل یک سیستم مدیریت محتوا ، می بایست انواع وب سایت های قابل راه اندازی با نرم افزار را در نظر گرفته و راهکارهایی را پیشنهاد کنند که طی آن پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی با ترکیب قابلیت های نرم افزار ، قابل پیاده سازی باشد.لذا می بایست از مستندات , آموزش و سادگی بیشتری برخوردار باشند.

۱-۷-۴٫امنیت بالاتر وب‌سایت :

با عنایت به اینکه تعداد زیادی وب سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا راه اندازی شده است ، لذا شرکت طراح دائما در حال رفع ایراد , ارتقاء قابلیت ها و افزایش امنیت آن است . به عبارت بهتر باید گفت ، چنانچه یک وب سایت اینترنتی خاص منظوره طراحی شده توسط یک شرکت طراح سایت ، هک شود ، قابل مقایسه با هک شدن نرم افزاری نیست که صدها ، بلکه هزاران وب سایت از آن استفاده نموده و هک شدن سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده در طراحی آن ها به معنای هک شدن تمامی آن وب سایت های اینترنتی خواهد بود ، بنابراین برای تیم طراح معقول خواهد بود که زیر بار هزینه های هنگفت امنیت رفته و نرم افزار مدیریت محتوای خود را امن کنند. این در حالی است که برای یک تک سایت ، احتمالا ، نه برای شرکت طراح وب و نه برای مشتری ای که سایت برای وی طراحی و پیاده سازی می شود ، به صرفه نخواهد بود که پذیرای هزینه بالایی برای امنیت  باشند.

۱-۷-۵٫شما می دانید و می بینید چه چیزی را خریداری می نمایید :

وقتی شما از یک شرکت طراح سایتی می خواهید تا وب سایت اختصاصی برای شما طراحی کنند ، نمی دانید نهایتا برآیند تلاشهای انجام شده بعد از چندین ماه در آن شرکت چه خواهد شد و آیا محصول نهایی ، همان چیزی است که شما در ذهن می پروراندید . این در حالی است که وقتی شما طراحی سایت خود را با یک سیستم مدیریت محتوا یا cms انجام می دهید ، می دانید و می بینید چه چیزی را خریداری می کنید. بنابراین به جای تصمیم گیری انتزاعی و بدون نگرش ، می توانید یکی از نرم افزارهای مدیریت محتوای موجود را انتخاب کنید.

۱-۷-۶٫وجود مستندات ، راهنما و آموزش کافی :

شرکت های طراحی وب سایت های اینترنتی ، برای ارائه آموزش به کاربران سیستم مدیریت محتوای خود ، مستنداتی را فراهم می آورند ، تا .مدیران وب سایت های اینترنتی با مراجعه به این راهنماها یا مستندات ، بتوانند بدون وابستگی به تیم پشتیبانی شرکت طراح سایت ، وب سایت اینترنتی خود را مدیریت نموده و محتوای وب سایت را آپدیت نمایند ، اما داستان برای یک وب سایت اختصاصی ، به شکل کامل متفاوت بوده و تیم برنامه نویسی ، فرصت زیادی برای تولید محتوای مستنداتی که صرفا در یک وب سایت اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد ، نخواهند گذاشت.

۱-۸ انواع سیستم های مدیریت محتوا

۱-۸-۱ـ سیستم مدیریت محتوای سازمانی :

سیستم مدیریت محتوای سازمانی سیستمی است که مراحل ایجاد ،مدیریت ،ذخیره سازی ،نگهداری و ارایه محتوا به مفهوم وسیع آن یعنی کلیه مکاتبات ، ارتباطات ،تصاویروفیلم های مربوط به رویدادها و جلسات و نیز مستندات مربوط به فرایندهای سازمان را مکانیزه می کند.

۱-۸-۲ـ سیستم مدیریت محتوای مولفه ای :

دراین سیستم مدیریت محتوا ،محتوا در سطوح زیر مستندات برای استفاده مجدد ذخیره و مدیریت می شود.این نوع از سیستم های مدیریت محتوا ۵ عملکرد اصلی دارند :

  • ابقای امنیت
  • مدیریت موضوع
  • مدیریت سرور
  • مدیریت بازرسی
  • نگهداشت گزارشات

۱-۸-۳ـ سیستم مدیریت محتوای وب (webcms ):

سیستم مدیریت محتوای وب ،یک cms است که جهت ایجاد و مدیریت محتوای متناسب با وب بکار می رود.Wcms ها جهت مدیریت حجم بالائی از داده های پویا که قابلیت نمایش در محیط وب را دارند بکار می روند .همچنین روند ایجاد ، ویرایش ،مدیریت نگهداشت پایگاه های اطلاع رسانی را تسهیل می کنند.سیستم مدیریت و محتوای وب ابزار نگارش و سهولت استفاده را برای کاربرانی با دانش فنی محدود فراهم می آورد.از امکانات این دسته از سیستم های مدیریت محتوا می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • قالب های خودکار
  • قابلیت ویرایش آسان محتوا
  • مجموعه ویژگی های قابل تنظیم
  • قابلیت ارتقاء جهت تطبیق با استاندارد های وب
  • مدیریت گردش کار
  • مدیریت اسناد
  • مجزای سازی محتوا

فایل کامل این تحقیق ۱۲۷ صفحه بصورت ورد WORD می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه


توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *