دانلود پروژه کارآفرینی تولید نان صنعتی

دانلود کارآفرینی تولید نان صنعتی

دسته :

پروژه کارآفرینی

نوع فایل:

word

توضیحات:


توضیحات :

این پروژه به شرح زیر می باشد :

چکیده

فصل اول – کلیات پروژه

۱-۱) علت انتخاب موضوع و مطلب

۱-۲) تاریخچه

۱-۳) اهمیت و ضرورت

۱-۴) محتوای فصلهای بعد

۱-۵) مشخصات طرح

۱-۶) اهداف طرح

۱-۷) مشخصات متقاضیان

۱-۸) میزان اشتغالزایی طرح

۱-۹) وضعیت مختصر اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح

 

فصل دوم – روش انجام

۲-۱) گزارش بازدید از مکان طرح

۲-۲) معرفی خدمات

۲-۳) فهرست تجهیزات

۲-۴) فهرست مواد مصرفی

۲- ۵) نیروی انسانی

۲- ۶) توجیه خدمات ارائه دهنده

۲-۷) تبلیغات

۲-۸) نقشه طرح

 

فصل سوم – امور مالی

۳-۱) تعاریف و سیستم حسابداری

۳-۲) سرمایه گذاری

۳-۳) هزینه ها

۳-۴) منابع درامدی

۳-۵) صورتحساب سود و زیان

۳-۶) صورتحساب سرمایه

۳-۷) محاسبه نقطه سربه سر

۳-۸) نمودار نقطه سربه سر

 

فصل چهارم – جمع بندی

پیشنهاد های کاربردی

نتایج حاصله از اجرای طرح

 

پروژه کارآفرینی تولید نان صنعتی  

مقدمه

نان عمده ترین غذای مردم در کشور ما می باشد. برابر اطلاعات موثق حدود ۷۵ ـ ۷۰ درصد پروتئین و ۶۵ درصد انرژی خوراکی ما از مصرف نان تأمین می شود. نان های متداول در ایران مانند سنگک، تافتون، بربری، لواش را اصطلاحاً نان سنتی می گویند و در مقابل آن نان های حجیم و باصطلاح فانتزی (یعنی نان های اروپایی، سفید و …) قرار دارد. آمار نشان می دهد بیش از ۳۰ درصد نان های سنتی تولید ده به علت کیفیت نامطلوب ضایعات می شود. کیفیت نامطلوب نان های سنتی به عوامل متعددی بستگی دارد .
که به اختصار به شرح آن پرداخته می شود :
۱) در روش تهیه نان های سنتی نازک مسطح عمل پخت در تنورهای کوچک به صورت دستی و با روش غیر بهداشتی و استفاده از شعله مستقیم انجام می شود و برای مراحل خمیر گیر، تخمیرها، چانه گیری و پخت از عمل و فن استفاده نمی شود.
۲) فرمولاسیون نان های سنتی ناقص و از مواد اضافی مانند روغن، شکر، شیر و غیره جهت بهبود کیفیت و غنی کردن خواص غذایی نان استفاده نمی شود.
۳) بر حسب آنکه نوع گندم سخت باشد یا نرم، سفید باشد یا قرمز، بهاره باشد یا زمستانی، در مزرعه سالم کشت شده باشد یا خیر، مصدوم از آفات مانند سن و … باشد یا خیر، از واریته مناسب باشد یا خیر، روی کیفیت آرد استحصالی آن در هر یک از انواع آن به یک شکل تأثیر می گذارد.
بنابراین برای هر نوع نان باید از گندم یا اختلاط گندم هایی را منظور کرد که مطابق با استانداردهای مربوطه باشد. در حال حاضر تقریباً می توان گفت اکثریت آردهای استحصالی کشور در کارخانجات آرد از نظر میزان درجه سبوس گیری و استخراج، مناسب برای انواع نان های سنتی نمی باشند.
۴) مسأله بسیار حائز اهمیت در پخت نان، نوع سوخت و سیستم مستقیم یا غیر مستقیم بودن سوخت است که متأسفانه در اکثر نانوایی های سنتی ایران سیستم پخت با شعله مستقیم از ماده گازوئیل یا مازوت بوده که در حرارت های بالا بعلت سوخت ناقص مواد نفتی بر روی نان نشست نموده کربوهیدرات های آروماتیک بوجود می آورد که برخی از آنها بویژه بنزو آپیرن سرطان زا تشخیص داده شده است بنابراین بهبود کیفیت، کاهش ضایعات، تولید انبوه و منظم و قیمت مناسب از جمله نکاتی است که تولید نان صنعتی را به عنوان یکی از راهکارهایی اساسی بهبود تولید و عرضه این محصول مطرح می سازد.
به منظور تولید و توسعه نان ماشینی بررسی های مختلف انجام گرفته که برخی نتایج آن بدین شرح می باشد:
۱) هر اندازه تعداد افراد شاغل خانوار بیشتر باشد فرصت کمتری برای تهیه نان از نانوایی های سنتی وجود دارد و ترجیح می دهند نان خود را از نزدیکترین مغازه یا سوپر مارکت خریداری نمایند. به همین جهت این عامل به عنوان یکی از عوامل مؤثر در آمادگی جهت خرید نان ماشینی در نظر گرفته شده است.
۲) کسانی که به هر دلیل بیشتر از دیگران از غذای بیرون از خانه استفاده می کنند آمادگی بیشتری برای خرید نان عرضه شده در نزدیکی منزل دارند و این گروه برای نان حجیم متقاضی بهتری هستند. طبق بررسی انجام شده مجموع متقاضیان نان صنعتی بدون یارانه در کل کشور حدود ۹ میلیون نفر (حدود ۷۳/۵ میلیون نفر در گروه شهری و حدود ۹۷/۲ میلیون نفر در گروه روستایی) بوده و مقدار تقاضای نان این جمعیت جمعاً حدود ۱۱۷۲ هزار تن (حدود ۶۸/۸۵۲ هزار تن شهری و ۴۶/۲۴۹ هزار تن گروه روستایی) برآورد گردیده است.
۳) در بررسی انجام شده ضریب تمایل افراد در مقاطع تحصیلی مختلف، میزان سواد سرپرست خانوار، آمادگی برای مصرف نان صنعتی و مرغوب را تأئید نموده است. از جائی که نان ماشینی و مرغوب با توجه به استفاده از آرد استاندارد و روش های علمی پخت نان با بکار گیری ماشین آلات پیشرفته می تواند در بهبود کیفیت و کاهش ضایعات نان مؤثر باشد.

 در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنی فایل پس از پرداخت. 

 



توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *