عنوان پروژه

+

دانلود های نگهبان

 

توضیحات

+

پاورپوینت

پاورپوینت های نگهبان شامل ۹۳ اسلاید  (ویژه رشته های و ) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

.
مقدمه :

همان طور که می دانیم در بسیاری از پروژه های ساختمانی لازم است که زمین به صورتی شود که جداره های آن قائم یا نزدیک به قائم باشد. این کار ممکن است به منظور احداث زیر زمین ، کانال ، منبع آب و .. صورت گیرد. فشار جانبی وارد بر این جداره ها ناشی از رانش خاک بر اثر وزن خود آن ، و نیز سر بار های (surcharge) احتمالی روی خاک کنار گود می باشد. این سربارها می توانند شامل خاک بالاتر از تراز افقی لبه ی گود ، ساختمان مجاور ، بارهای ناشی از بهره برداری از معابر مجاور و … باشند.
به منظور جلوگیری از ریزش ترانشه و تبعات منفی احتمالی ناشی از این خاکبرداری ، سازه های موقتی را برای مهار ترانشه اجرا می کنند که به آن سازه های نگهبان (retaining structures;support systems) می گویند. اهداف اصلی ایمن سازی جداره های گود با استفاده از سازه های نگهبان عبارتند از:حفظ جان انسانهای خارج و داخل گودحفظ اموال خارج و داخل گود و نیز فراهم آوردن شرایط امن و مطمئن برای اجرای کار.

موضوع گودبرداری و طراحی و اجرای سازه های نگهبان در مهندسی عمران دارای گستره وسیعی است و نیاز به بررسی ها و مطالعات و ملاحظات ژئوتکنیکی، سازه ای ، مواد و مصالح، تکنولوژیکی و اجرایی و اقتصادی و اجتماعی دارد. در نتیجه می توان گفت که انتخاب روش مناسب بستگی به جمیع شرایط تأثیرگذار دارد و می توان در شرایط مختلف، به صورت های گوناگونی باشد.

.
فهرست مطالب :

عنوان
سازه های نگهبان
مقدمه

مزایای
معایب روش مهار سازی
روش دوخت به پشت
مزایای روش دوخت به پشت
معایب روش دوخت به پشت
روش دیواره ی دیافراگمی
مزایای روش دیواره ی دیافراگمی
معایب روش دیواره ی دیافراگمی
روش مهار متقابل
مزایای روش مهار متقابل
روش اجرای شمع
مزایای روش اجرای شمع
معایب روش اجرای شمع
روش سپرکوبی
مزایای روش سپرکوبی
معایب روش سپرکوبی
روش خرپایی
مزایای روش خرپایی
. معایب روش خرپایی

.

عنوان: سازه های نگهبان

========================================================