فهرست /چکیده

+
فهرست مطالب : 
انواع سیستم‌های سازه ای


پت سنتر(Petcenter)
پل آلامیلو(Alamilo Bridge)
خرپاهـــــــــا
انواع خرپاها
مرکزفرهنگی ژرژپمپیدو (Center George Pompidou)
تالارگاند (Gund Hall)
مرکز سنزبری (Sensbury Center)
استادیوم کرازبی کمپر (Crosby Kamper Arena)
استادیوم فوتبال سیدنی (Sydney Football Stadium)
بخش الحاقی موزه لوور (Louvre Museum)
سازه های کش بستی (Tensegrities)
گنبد سان کاست فلوریدا (Suncoast Dome)
گنبد جورجیا (Georgia Dome)
گنبدهای ژؤدزیک
باغ گیاه شناسی کلیماتون میسوری
غرفه آمریکا،نمایشگاه اکسپو
دانلود پاورپوینت سازه‌های خرپایی

دانلود پاورپوینت سازه‌های خرپایی

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

بخشی از مطالب :

تعریف خرپا:خرپای ساده از اتصال چند میله مستقیم که به طور مفصلی به هم متصل شده به طوری که شبکه های مثلثی به وجود می آورد تشکیل می گردد. ضمنا نیرو های وارد بر خر پاها بایستی حتما در محل اتصالات مفصلها به خر پا وارد شوند .
اصول ساخت خرپا :‌چون در خرپاها فرض می شود که اعضا در انتهای خود به اعضای دیگر لولا شده اند . بنابراین ((شکل مثلثی))تنها شکل پایدار خواهد بود . اگر شبکه در یک صفحه واقع باشد ، خرپا را (( ))واگر شبکه فضایی باشد خرپای حاصل را (())می گویند . شبکه هایی که به صورت چهار عضو یا بیشتر باشند ،پایدار نیستند و تحت تاثیر نیرو های مؤثر فرو می ریزند .
:
خرپاها از مفید ترین فرم ساختمانی هستند که در انواع ساختمانها وماشینها به کار می روند. ،در مقابل نیروهای واردآمده مقاومت بسیاری دارند واز لحاظ اقتصادی نیز ساختن آنها مقرون به صرفه است .اتصال میله های خرپاها به یکدیگر چنانچه فلزی باشند ،به وسیله میخ وپیچ انجام می گیرد .وچنانچه خرپای چوبی باشد،اتصالات آنها به سقفهای با دهانه های زیاد ونیز پله ها به کار می برند. بعضی از ماشینهای سنگین ،مثل جرثقیلها،نیز از خرپا استفاده می شود.خرپاها ضمن داشتن مقاومت زیاد،از نظر وزن سبک هستند. استخوانبندی بال بعضی از پرندگان که برای پرواز باید سبک باشند،به صورت خرپا تکوین یافته است .اسکلت بندی هواپیماها را نیز به همین علت از نوع خرپایی انتخاب می کنند.

دانلود پاورپوینت سازه ‌های خرپایی

دانلود پاورپوینت سازه ‌های خرپایی

======