عنوان

+

دانلود پاورپوینت

دانلود پاورپوینت آلودگی نوری

دانلود پاورپوینت آلودگی نوری

فهرست /چکیده

+

مقدمه:
سالهاست که دیگر فرق شب و روز ناچیز شده و یکی از هنرهایی که به آن مباهات می کنیم روشن کردن شبها مثل روز است سالهاست که شعار صرفه جویی برق مطرح است و کم شدن منابع انرژی، ولی امروز شاهد نورهایی هستیم که به جای زمین آسمان را روشن می کند آسمانی که هیچ نیازی به روشن بودن آن نیست.
اولین مطالعات در مورد آ لودگی نوری در حدود ۳۵ سال پیش در زمینه افزایش روشنایی آسمان شب، به وسیله ستاره شناسان انجام گرفت. چرا که پیش از محسوس بودن این افزایش روشنایی برای سایر افراد تجهیزات دقیق علم نجوم (تلسکوپ ها) متوجه چنین شرایطی شده بود. کشورهایی مانند ایتالیا، کشورهای اروپای شرقی، آمریکا، استرالیا از پیشتازان کنترل این آلودگی هستند. به طوری که اولین گردهمایی بین المللی در سال ۱۹۹۵ میلادی در ایتالیا با موضوع الودگی نوری، ابعاد و احتمال وقوع برگزار گردید. و به فاصله دو سال اولین قانون محلی در همان کشور به تصویب رسید.
پس از آن این قانون به الگوی مناسبی برای سایر کشورها مثل آمریکا، اسپانیا و ژاپن مبدل شد. در این قانون تاکید شده بود که مقامات دولتی باید ترویج کننده اصولی باشند که در این قانون به آنها اشاره شده است و اولین کسانی هستند که کاربرد صحیح این قوانین را کنترل خواهند کرد.
از دیگر کشورهای پیشگام در راه باید از چک و اسلواکی نام برد. دولت چک به تازگی قانونی را به مورد تصویب گذاشت که براساس ان استفاده بی رویه و سهل انگارانه از روشنایی لامپا در روشنایی مشمول پرداخت جرائم سنگینی تا هزار پوند می شود. شاید این اقدام موجب شود تا اقدامات مشابهی در سایر نقاط دنیا صورت گیرد.

؟
به زبان ساده آلودگی نوری زمانی رخ میدهد که به طور ناخواسته مناطقی که مورد نظر ما نیست توسط انرژی نورانی روشن شود. اغلب به نادرستی تصور می شود که دیوار چین تنها ساخته بشر است که میتواند فضاهای خیلی دوردست دیده شود. حال آنکه آنچه به فضاهای دوردست از چهره زمین دیده می شود نوری است که از سیاره ما به آسمان فرستاده می شود. همچنین میدانید که با استفاده از تصاویر ماهواره ای می توان بسیاری از ویژگیهای سطح زمین از جمله جنگلها ، کوهها، رودخانه ها، کلان شهرها، جاده ها، و بسیاری از ساخته های بشر را مورد بررسی قرار داد. اما اغلب تصور می کنند که این ساختارها شب هنگام در تاریکی فرو می روند و قابل دیدن نیستند. حال آن که به علت اتلاف روز افزون انرژی روشنایی و نورپردازی نامناسب شهرها مسیر نور لامپها در شهرها و بزرگراهها، آسمان را نشانه رفته است. از این رو این ساختارها حتی در شبها به راحتی قابل دیدن هستند. بنابراین هرگاه با نور مصنوعی رفتار نادرست و غیر استاندارد صورت گیرد آلودگی نوری پدید می آید در حقیقت اگر اعتقاد به میانه روی در مصرف هر چیز داشته باشیم استفاده از نور نیز حد و اندازه خود را دارد. پس استفاده بیش از اندازه از نور تولید آلودگی نوری میکند.

.

دانلود پاورپوینت آلودگی نوری

دانلود پاورپوینت آلودگی نوری

======