.

تحلیل و بررسی بنای تالار شهر لندن ۶۳ اسلاید

.

توضیحات

+

معرفی پروژه:
برای طراحی ساختمان جدید شهر داری شهر لندن(خانه شهر لندن)،مسابقه ای برای انتخاب بهترین سایت و طرح از میان پنجاه و پنج آلترناتیوبرگزار شد.در این میان،شرکت نورمن فاستر و شرکا در این مسابقه با وجود دید سیاسی و حرفه ای داوران نسبت به موضوع برنده شد.
اولین طرح ارسال شده از دفتر فاستر یک بلوک اداری معمولی با تالاری در قسمت فوقانی ساختمان بود.
گروه داوران نیز خواهان ساختمانی منحصر به فرد با فرمی سمبلیک و ویژه بود و این جهت دهی آشکار به تیم طراحی منجر به ارائه اتودهای اولیه متفاوتی شد.

تحلیل و بررسی بنای تالار شهر لندن ۶۳ اسلاید

.

فرم اولیه ساختمان مانند کره ای از زمین به بالا برخاسته بود.پس از انجام مطالعات بیشتر طراحی و محیطی،ساختمان شکلی روان،پویا و منعطف تربا قابلیت تغییرات مختصر در حین ساخت و بعد از آن به خود گرفت.
تالار شهر لندن،ساختمانی است که دسترسی به خدمات عمومی را در مجاورت یکدیگر فراهم نموده و طی فرایندی دموکراتیک کار می کند.شهرداری لندن شامل فضاهای اداری،هتل،فروشکاه و محوطه طراحی شده ای جهت استفاده عموم یوده و روحی تازه به ساحل رودخانه مجاور می بخشد.
در طبقه همکف،یک فضای شهری در سطحی پایین تر ،بازدیدکنندگان را به سمت کافه عمومی هدایت می کند.

 

تالار شهر لندن
مشخصات پروژه:
مکان:لندن،انگلستان
معمار:نورمن فاستر

فضای شهری عمومی مجاور تالار

این کافه در بالای فضای نمایشگاهی بیضوی شکل و دقیقا در زیر تالار تجمع دارد.
نورمن فاستر در توصیف مسابقه و طرح معماری شهرداری لندن چنین توضیح داده است:”ما نیازمند ساختمانی بودیم که قدرت کافی برای پیروزی در مسابقه و جذب حمایت نظام طراحان،سازمان فرهنگ انگلستان و هیات تصمیم گیری موزه هنرهای  زیبای سلطنتی را داشته باشد.

ما به اهمیت تاریخی سایت واقف بودیم،ساختمان مقابل برج قرار گرفته و به همین دلیل در محور خودش مقداری چرخیده بود تا از مواجه مستقیم با برج خودداری نماید.طراحی فرم ساختمان با ایده کاهش مصرف انرژی و فرمی ملایم برای حفظ حال و هوای ساحل رودخانه انجام شد.

تحلیل و بررسی بنای تالار شهر لندن ۶۳ اسلاید

.

سایر فضاهای ساختمان به وسیله رمپی که عامل پیوستگی فضاهاست قابل دسترسی است.
حرکت در این فضاها،از بالاترین طبقه اتاق نشیمن لندن به پایین ترین فضای نمایشگاهی ،تجربه زیبایی است.منظره ها و محیط پیوسته در حال تغییرند.ساختمان گشاده و شفاف است به طوری که اهالی لندن تالار بالا را همواره در حال فعالیت می بینند و این نشانه ای از آینده است”.

سایت این ساختمان در ساحل جنوبی رودخانه تایمز و در نزدیکی”تاور بریج”واقع شده است.
تالار جدید شهر لندن توجه خود را بر روی نواحی از شهر که مورد بی توجهی قرار گرفته اند معطوف ساخته است.مجاورت مجموعه و رودخانه باعث شده تا پاره ای فعالیت ها در پیرامون مجموعه انجام شود .

تالار شهر در سایتی ایده آل در کناره رودخانه تایمز به دور از آلودگی های صوتی و گرد و غبار در مکانی قرار گرفته که امکان توسعه کامل با حفظ شمای کلی محیطی و بهره برداری از منابع طبیعی چون هوای تازه را داراست.

در مقایسه با قبل ،فضای اطراف تالار شهر با طراحی آبنماهای شاخصی به منظور تعریف مسیر نزدیک شدن به بنا و با ساخت فضاهای اداری با فرم های مدرن در اطراف آن،تغییری چشمگیر یافته است.
بیش از نصف مساحت سایت در این مجموعه به فضاهای عمومی مشتمل بر دو میدان بزرگ اختصاص یافته است.این منظر شهری مصنوع،چشم اندازهای مهیجی را برای این نشانه شهری به وجود می آورد.کشتی های نظامی سابق که در بارانداز مستقر بودند،به موزه تبدیل شده و جاده زیرزمینی خدماتی با ساختمان های جدید تقسیم شده و سایت از وسایل نقلیه تخلیه گردیده.بدین ترتیب،پیاده رویی جدید به صورت فضایی عمومی در طول رودخانه ایجاد شد که در تمام شبانه روز قابل دسترسی است.

=========================================================