دانلود پروژه روستا ۱ – روستای قمیک قزوین ۵۲ اسلاید

.

دانلود پروژه روستا ۱ – روستای قمیک قزوین ۵۲ اسلاید

۱ – روستای قمیک قزوین ۵۲ اسلاید

.

توضیحات

+

دانلود ۱ – روستای قمیک قزوین ۵۲ اسلاید

در تقسیمات سیاسی کشور ما به معرفی روستای قمیک واقع دراستان قزوین و شهرستان تاکستان ودهستان یحیی آباد می پردازیم. و فاصله آن از شهرستان قزوین ۲۵ کیلومتر است و نزدیکترین روستا به روستای قمیک در فاصله ۵ کیلومتری واقع شده که دولت آباد است. همچنین به بیان مشکلات و کمبود ها و امکانات موجود و معرفی اماکن فرهنگی و دیدنی و بررسی نوع زندگی نوع اقلیم و …. که در غالب فصلهای مختلف جمع آوری شده می پردازیم . باشد که با لطف و عنایت مسئولین، همه در جهت آبادانی تمام نقاط کشور قدمی برداشته باشیم.

آب و هوای روستای قمیک
روستای قمیک دارای آب و هوای کوهستانی با زمستان های بلند خشک است ، متوسط حداکثر درجه حرارت گرم ترین ماه سال بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و متوسط حداقل درجه حرارت سرد ترین ماه سال ۳/۲ درجه سانتیگراد زیر صفر است. بارندگی سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر می باشد که بیشتر به صورت باران در اواخر پائیز و در اوایل بهار است و بقیه مدت سال خشک است. طبق اطلاعات ثبت شده ، مرطوب ترین ماه سال بهمن و خشک ترین ماه سال شهریور گزارش شده است. قابل ذکر است که تعداد روزهای یخبندان در سال این روستا ۹۱ روز میباشد که بیشترین روزهای یخبندان در ماههای دی و بهمن به ترتیب ۲۹ و ۲۸ روز ثبت شده است.

روستای قمیک دین غالب اسلام،مذهب شیعه،زبان ترکی سخن می گویند.
آداب روسوم در عروسی:
عروسی در روستای قمیک در سه شب برگزار می شود. که شب اول به دعــوت مهمان شب دوم شب حنابندان و جشن اصلی عروسی و شب سوم که شب آخر است عروس و داماد را به خانه خود می برند.
با توجه به اینکه روستای قمیک اهالی آن بومی همین منطقه هستند در حال حاضر از مجموعه ۱۴۳ خانوار در این روستا ۹۶ خانوار کشاورز و دامدار هستند و۴۷ خانوار به شغل کارگری صنعت اشغال دارند یعنی ۲/۵۹% از اهالی کشاورز و دامدار و۸/۲۲% آنها کارگر صنعت بوده و بقیه اهالی به شغل های متفرقه اشغال دارند یعنی در کل ۸/۴۰% از اهالی خوش نشین هستند از ۹۶ خانوار کشاورز تقریبا تمام آنها بصورت قابل توجه به دامداری نیز مشغولند و در کل تعداد۶۰۰ راس گوسفند و بز اهشام متعلق به این اهالی را تشکیل داده اند این حیوانات به اندازه محدود در خانه های روستائیان پرورش داده می شوند که بیشتر خود اهالی است و در حد بازار نیست ۴۷ خانواری که در روستا بصورت خوش نشین هستند اکثر کسانی می باشند که به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات مالی و فاصله نزدیک قمیک به شهر از روستا تنها به عنوان محل سکونت استفاده می نمایند و در قزوین و ادارات و کارخانجات اطراف آن مشغول کار هستند و یا به صورت کارگر ساده بر روی زمینهای کشاورزی کار می کنند در نهایت می توان این چنین برداشت کرد که معیشت غالب اهالی روستا کشاورز است که شامل زراعت و باغداری درجه اول و دامداری درجه دوم اهمیت می گردد .
زراعت و باغداری :محور فعالیت اصلی روستا بر بخش کشاورزی استوار است . میزان اراضی کشاورزی روستا به گفته اعضای شورا روستا قریب به ۹۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ هکتار به اراضی زراعی و ۲۰ هکتار به باغات اختصاص پیداکرده است . البته لازم به یاد آوری است که به غیر از اراضی فوق در حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی حاشیه روستا به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص دارد. عمده ترین محصولات زراعی به ترتیب سطح زیر کشت، جو (۰۵/۳تن در هکتار )، گندم (۵/۳ تن) در هکتار و میوه جات که شامل، انگور (۷ تن در هکتار) وسیب (۱۰ تن) وبرداشت گردو که مشخص نیست میزان آن در هکتارچقدر است به عمل می آید.
گونه های موجود دامی روستای قمیک شامل گاو و گوسفند و سگ وگربه ومرغ و خروس واردک می باشد عمده دام موجود روستامشتمل بر۶۰۰ راس می باشد که در سطح روستا نگهداری می شود . که از این تعداد حدود۵۰۷راس گوسفند و بز و۹۳ راس دیگر گاو و گوساله می باشد که از این میان ۲۵ راس گاو گوشتی و ۶۸ راس گاوه شیری هستند .سیستم دامداری روستا بصورت سنتی است.علاوه بر آن تعدادی مرغ خانگی نیز در اکثر خانه ها نگهداری میگرددعلوفه مورد نیاز دام از دو طریق تامین می شود . بخشی از آن از جهاد کشاورزی بخش عمده ای هم در داخل روستا (زمینهای زراعی )تهیه می گردد.

========================================================

خرید پروژه

در کلیه ساعات شبانه روز، پس از پرداخت، فوراً می توانید
پروژه را دانلود فرمایید.

توضیحات دانلود و دریافت فایل

نوع فایل ۵۲ اسلاید پاورپوینت
شرح پروژه روستا ۱ – روستای قمیک قزوین ۵۲ اسلاید
نوع دریافت دانلود

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *