توضیحات

+

چکیده:
داده کاوی درسیستم های خبره چیست؟
تغییر روند توجه سازمان‌ها از منابع مالی به سرمایه‌های انسانی، فراهم آمدن زمینه‌های تراکم و حتی انفجار اطلاعات از طریق فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان‌ها، الزام و اهمیت مدیریت دانش را بیش از گذشته به رخ کشیده است.
استخراج اطلاعات مناسب از میان انبوه داده‌ها و تبدیل آنها به دانش مورد نیاز سازمان، به‌ویژه در تصمیم‌گیری‌های سازمانی و دیدن آینده درست نیازمند استفاده از روش‌های نوین در این حوزه است. داده‌کاوی یکی از این ابزار و رویکردهاست که در فضای مدیریت دانش سازمان‌ها به کشف دانش از پایگاه داده‌ها کمک می‌کند.
امروزه در عصر یادگیری، کارکنان از ارزشمندترین منابع سازمان به‌شمارمی‌آورند. کارکنان، حجم عظیم داده‌ها، اطلاعات و دانش سازمان را تولید کرده و به‌کار می‌بندند. از این‌رو در سازمان‌های نوین، همکاری مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی، به امری ضروری تبدیل شده است. مدیریت دانش، رویکردی سیستمی و یکپارچه است که تمامی دارایی‌های اطلاعاتی سازمان، اعم از: مستندات، پایگاه داده‌ها، خطی‌مشی‌ها، رویه‌ها و تجربیات کارکنان و سازمان را در برمی‌گیرد و به اشتراک می‌گذارد.
مدیریت دانش، سکوی تسهیل کننده استخراج، ذخیره‌سازی، یکپارچه سازی، انتقال، مشاهده، تجزیه و تحلیل و استفاده از دانش در سازمان است. مدیریت دانش به منظور حفظ، تجزیه و تحلیل، سازماندهی، بهبود و تسهیم تجارب کسب و کار، به‏عنوان ابزار، روش و راهبرد در سازمان به‏کارمی‌رود.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
پیشینه تحقیق
مراحل داده کاوی
خوشه بندی
داده کاوی توزیع شده
مقایسه عامل با شی
ویژگیهای یک عامل
معماری عاملها
سیستم های چندعامله
اجزای سیستم های خبره
مزایا و محدودیت های سیستم های خبره
مشکلات استقرار سیستم های خبره
عملکرد سیستم خبره
اهداف
موانع و چالش‌ها
حوزه‌های کاربرد
پایگاه دانش
نتیجه گیری
منابع

.

========================================================