عنوان مقاله

+



فهرست/چکیده

+

۲۱ صفحه فایل Word به همراه شکل و تصاویر مربوطه

چکیده:
رشد فزاینده جمعیت جهان آثار اساسی واغلب فاجعه آمیزی بر زیستگاههای طبیعی کره زمین داشته است.  مصرف بی رویه انرژی ،تخریب جنگلها وانقراض گونه های گیاهی وجانوری  ازپیامدهای آن می باشد. نگرانی درباره آینده محیط زیست کره زمین و منابع آن حقیقتی انکارناپذیر است که امروز توجه جهانیان را به خود معطوف داشته است.
 بسیاری بر این باورند که  رشد بی رویه جمعیت ؛  منجربه شهر نشینی ودر نتیجه  مصرف بیش از حد وغیر مسئولانه انرژیهای فسیلی شده است.  فعالیتهای انسانی در کره زمین از یک سو به دلیل  استفاده از منابع به شیوه کنونی فرصتها وامکانات نسلهای آینده را به خطر انداخته واز سوی دیگرشهرهارا که جایگاه اصلی فعالیتهای انسانی اندو بزرگترین مصرف کننده منابع طبیعی نیز به شمار می آیندرا مورد تهدید جدی قرار داده است.
– توسعه پایدار
۱-۲-تعریف توسعه پایدار: 
“واژه پایدارSustainable از ریشه کلمه لاتین Subtenir  گرفته شده است  وبه معنی بالاتر نگهداشتن ویا از پایه وزیر بنا نگه داشتن است.هر جامعه بایستی از پایه توسط ساکنان حال اینده اش پشتیبانی شود.برخی از مکانها در سایه ترکیبی معنی دار از خصوصیات فیزیکی وفرهنگی ومعنوی مردم را به پشتیبانی ومراقبت از اجتماع بر می ا نگیزانند.این مکانها در واقع همان مکانهایی هستند که پایداری در انها به بهترین وجه ممکن شکل گرفته است.”
“پایداری به توانمندی جامعه-اکوسیستم ویا هر سیستم در حال فعالیت اطلاق می شود که می تواند تا آینده نامعلومی ادامه فعالیت داده بدون اینکه بر اثر فرسایش وتهی شده منابع کلیدی به حکم اجبار سقوط کند.”
ماسوله 
۳-۱- موقعیت جغرافیایی ماسوله
شهرک ماسوله در غربی ترین قسمت گیلان قرار گرفته است.منطقه ای که ماسوله در ان واقع شده است منطقه ای کوهستانی است.مردم ماسوله مردمی کشاورز نبوده واغلب انها به تجارت ودامداری اشتغال دارند. ماسوله در دامنه کوهی با شیب زیاد قرار گرفته است.علاوه بر شیب شمال-جنوبی دو شیار نیز شیب شرقی-غربی یه شهر داده اند. ارتفاع از بلندترین نقطه تا پایین تریم قسمت ان حدود ۱۰۰ متر می باشد. تعداد خانه ها در این شهر حدود ۷۰۰ خانه می باشد .قدمت ان به تقریبا به قرن۹ می رسد.
۳-۲- اقلیم ماسوله
  ماسوله  بین دو شهر رشت وزنجان واقع شده است که شهر رشت دارای اقلیم دارای اقلیم معتدل ومرطوب وشهر زنجان دارای اقلیم سرد می باشد. بنابراین اقلیم ماسوله تلفیقی از این  دو اقلیم است. ماسوله زمستانهای بسیار سرد وتابستانهای معتدل دارد.در عین حال آفتاب تابستانی ان سوزنده است.

======