عنوان

+

اقلیم سبزواز ۲

فهرست /چکیده

+

۱۳ صفحه فایل PowerPoint به همراه ۲ صفحه فایل word

بخشی از متن :

۱-موقعیت ومحدوده جغرافیایی سبزوار 
شهرستان سبزواربین ۶۵درجه و۳۳دقیقه تا ۵۸درجه و۱۶دقیقه طول و۳۵درجهو۲۷دقیقه تا۳۶درجه و۵۲دقیقه عرض جغرافیایی واقع است.این شهرستان از شمال به شهرستان های قوچان واسفراین واز شرق به شهرستان نیشابوروازجنوب به شهرستان کاشمر وازغرب به شهرستان شاهرود محدود است.مساحت آن ۱۷۷۵۱کیلومتر مربع معادل ۶درصد مساحت استان می باشد.ارتفاع آن از دریا در حدود ۹۸۰متر است.
شهرستان سبزوار از سمت شمال به کوههای جغتای واز جنوب به کوه میش منتهی می گرددکه در بین ارتفاعات مذکور جلگه ها ودشت های حاصلخیزی وجود دارد.مهمترین رودخانه فصلی سبزوار کالشور است که از کوههای بینالود در شمال نیشابور سرچشمه گرفته وبه سمت غرب جاری می شود.
اقلیم سبزوار
 آب و هوای اقلیمی سبزوار از نوع خشک و کویری است که با تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای سرد همراه میباشد .
 متوسط حداکثر دما۲۴/۲ و متوسط حداقل دمای سالانه نیز ۱۰/۴درجه سانتیگراد بر آورد گردیده است که این بیشینه و کمینه معمولا در ماههای تیر ودی روی میدهد
متوسط رطوبت نسبی سالانه شهرستان سبزوار ۴۲ درصد می باشد که بر اساس آمار موجود حداقل آن در مواقعی که هوا به اصطلاح خشک می باشد به حدود ۵ در صد و حداکثر آن در مواقع  بارندگی و یا اشباه هوا به ۱۰۰در صد میرسد.
بارندگی منطقه متفاوت بوده به طوری که در ارتفاعات شمالی مقدار آن به مراتب بیشتر از سطح دشت میباشد.متوسط بارندگی سالانه منطقه طی دوره آماری (۱۳۴۰-۱۳۸۷)به۱۹۱/۶ میلیمتر محاسبه گردید است که پر بارش ترین ماههای سال -بهمن – اسفند و فروردین میباشد.
و…

======