اقدام پژوهشی چگونه توانستم با استفاده از روش های تربیتی، مشکلات اخلاقی دانش آموزانم را بهبود ببخشم

پژوهشی – چگونه توانستم با استفاده از روش های تربیتی، مشکلات اخلاقی دانش آموزانم را بهبود ببخشم

قیمت :   ۲۰۰۰ تومان ( دو هزار تومان)

تعداد صفحات:

۱۵  (پانزده)

دسته :

اقدام

نوع فایل:

Word

توضیحات:


چکیده ای از مقاله :

***توصیف وضعیت موجود:

زمانی که تدریس می کردم متوجه یک نارسایی اخلاقی مشترک در بین دانش آموزانم شدم که به شدت مرا آزار می داد و نظم کلاس را مختل می کرد. کلاس من واقع در مدرسه ……………….. از مناطق متوسط از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر …………. می باشد و دانش آموزان از لحاظ تربیتی و اخلاقی دچار مشکلاتی بودند از جمله ناسزاگویی های پیاپی و درگیری های لفظی و فیزیکی با یکدیگر به طوری که باعث بروز رفتارهای نابه هنجار در کلاس و خارج از کلاس در حیاط آموزشگاه و بیرون از مدرسه معمولاً بعد از تعطیلی مدرسه شده بود و به نوعی تنش زیادی را ایجاد کرده بود. به همین جهت تصمیم گرفتم در صورت امکان راه حلی برای رفع مشکل بیابم.

***گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)

زمانی که مسأله ناسزاگویی و درگیری دانش آموزانم با یکدیگر را با جمعی از همکارانم و دوستان نزدیکم در میان گذاشتم هر کدام از همکاران به نوعی به وجود همین مسأله در کلاس خودشان اما بسیار کمرنگ تر اشاره کردند. بعد از بحث و گفت وگو پیرامون همین مشکل همکاران نظرات خود را ارائه نمودند.

بعد از این گفت وگو با یکی از بستگان که در امر آموزش و پرورش دانش آموزان صاحب نظر بوده مشورت نمودم و مطالب قابل توجهی در این زمینه دست یافتم همچنین در حین نظرخواهی از همکاران به یک سری از کتاب ها در زمینه تعلیم و تربیت مراجعه نمودم و علل این رفتارها را برای خود ثبت کردم و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت به شرح ذیل می باشد.
عدم تربیت صحیح خانوادگی، عدم برخورد صحیح با این مشکل، شرایط محیطی و تأثیر مستقیم آن روی کودکان.

***تجزیه و تحلیل و تفسیر داده

۱-بعد از مطالعه نظر خواهی از اطرافیان علل ناسزاگویی و درگیری های بچه ها را لیست کرده و متوجه شدم که بخش عظیمی از این رفتارها و گفتارهای نا پسند دانش آموزان به محیط خانه و محل زندگی آنان باز می گردد.

۲-بعضی  دانش آموزان در منزل به کرّات سخنان زننده را می شوند و در کلاس در هنگام برخورد با دانش آموزان برای دفاع از خود و تحقیر دوستانشان از این جملات استفاده می کنند.

۳-برخی از دانش آموزان که برادر یا خواهر بزرگ تر دارند و معمولاً آنان را به عنوان الگو و کسی که برتر از دیگران است قبول دارند و جملات آنان را تقلید می کنند و سعی می کنند خودشان را شبیه آنان نمایند.

در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنی فایل پس از پرداخت. 

اقدام پژوهشی چگونه توانستم با استفاده از روش های تربیتی، مشکلات اخلاقی


توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *