عنوان مقاله

+

آموزش طراحی و ساخت برد مدار چاپی – طراحی و ساخت PCB – فیبر مدار چاپی

فهرست/چکیده

+

انتخاب روش مناسب ساخت برد مدارچاپی : 
روش های گوناگون و متفاوتی وجود دارد و انتخاب هر کدام از آن ها به امکانات و وسایل PCB برای ساخت شما ، میزان توقع شما از حرفه ای بودن آن، سختی و یا راحتی روش ساخت برد مدارچاپی و سایر عوامل بستگی دارد. 
آمده است و تصمیم با شما خواهد بود که کدام یک PCBدر زیر خلاصه ای از روش های گوناگون ساخت برد از این روش ها را انتخاب کنید. 
 
) ساخت مدار چاپی با روش ماژیک ضد اسید: ۱
در این روش نیاز به ایمنی و مراقبت بسیار دارید چراکه با مواد خطرناکی مانند مواد اسیدی کار میکنید. این روش ساخت برد مدارچاپی کمی زمان بر است و کیفیت برد مدارچاپی ساخته شده با این روش متناسب با موادی که استفاده میکنید متفاوت خواهد بود اما به طور معمول برای ساخت برد مدارچاپی ساده و در سطح مبتدی روش مناسبی است. 
 
) ساخت مدار چاپی به روش ماوراء بنفش: ۲
این روش تولید برد مدارچاپی به دلیل استفاده از مواد گران که کمتر در دسترس است معمولا متداول نیست ولی این روش تولید برد از روش تولید مدار چاپی با ماژیک ضد اسید راحتر است و برای ساخت مدار چاپی پیچیده تر مناسب تر است . 
 
) ساخت برد مدار چاپی با روش قلم زنی مکانیکی:۳
در این روش برای ساخت فیبر مدارچاپی از دستگاه های مخصوصی استفاده میشود که کار قلم زنی مسیر های را انجام میدهند . این دستگاه ها گران هستند و در صورتی که به تعداد زیاد کپی از مدار چاپی نیاز داشته PCB باشید و این دستگاه ها را اجاره کنید مقرون به صرفه خواهد بود در این روش ساخت برد با کیفیت بهتری انجام خواهد شد 
 
) ساخت برد مدار چاپی با روش قلم زنی لیزری:۴
این روش برای ساخت فیبر مدار چاپی در تعداد انبوه و در کارخانه های تولید کننده برد مدارچاپی استفاده میشود . 
PCB البته گاهی در دانشگاه ها نیز از این روش استفاده میشود . ساخت برد به روش قلم زنی لیزری مشابه روش قلم زنی مکانیکی است فقط در این روش از لیزر برای چاپ مدارالکتریکی استفاده میشود . 

======