ورزش صخره نوردی

 

ورزش صخره نوردی

قیمت :   ۲۰۰۰ تومان ( دو هزار تومان)

تعداد صفحات:

۲۰  (بیست)

دسته :

ورزشی

نوع فایل:

Word

توضیحات:


فهرست مطالب

مقدمه

پیش نیازهای صخره نوردی

انواع آسیبهایی که در صخره نوردی اتفاق می افتد

آیا این آسیبها قابل پیشگیری هستند

فواید صخره نوردی

؟

تغذیه درورزش صخره نوردی

انرژی مورد نیاز خود را محاسبه کنید

منابع و ماخذ

 

مقدمه

چیزی که در ابتدا مثل یک صعود پر هیجان شروع شد اکنون در سرگرمی های همگانی و فعالیتهای رقابتی وارد شده است. صخره نوردی جدیدترین ورزش مشکلی است که در تمام آمریکا در حال گسترش است. تخمین زده می شود که بیش از سیصدهزار نفر از مردم در آمریکا, از یک دیواره صخره أی بالا رفته اند. به هر حال, با گسترش بیشتر این فعالیت, آسیبها هم بیشتر می شود. در نتیجه, حرکتی در جهت دادن آگاهی بیشتر راجع به خطرات احتمالی صخره نوردی به نوآموزها, تازه کارها و با تجربه ها شروع شده است به این امید که از صدمات پیشگیری شود.
پیش نیازهای صخره نوردی
صخره نوردی یک ورزش جدی و بسیار انرژی بر است. شما باید کمر, شانه, ران و دستهای بسیار قوی داشته باشید آمادگی ذهنی نیز به همین اندازه مهم است که البته, بعضی از صعود کننده ها ممکن است به این امر آگاه نباشند برای مثال شما باید نسبت به بدنتان کاملأ آگاه باشید بطوری که قبل از انجام حرکت بعدی تان بدانید که دستها و پاهایتان دقیقأ کجا هستند.
همچنین, شما باید توانایی تمرکز روی چالش هایی که در حین کوشش برای حفظ تعادل و ایجاد وضعیت مناسب برای حرکت بعدی تان مکررأ اتفاق می افتد را داشته باشید.
انواع آسیبهایی که در صخره نوردی اتفاق می افتد
بیشترین نگرانی برای کسانی که در صخره نوردی تازه کارند, احتمال آسیب, بخصوص به انگشتان و دستها است.
تکرا ر و شدت صدمات در صخره نوردی به بسیاری از متغیرها بستگی دارد, مانند تجربه, موقعیت صخــــره نورد( حرفه أی, تازه کار )
, نوع صعــود, اقدامــات پیشگـــــرانه أی که به عمل آمده است و معالجات و مراقبتهای انجام شده بعد از جراحت . متداول ترین صدمات در صخره نوردی در پائین ذکر شده اند.
مشــــــکلات ( حفــره آرنجی ) Cubital Fossa وقتی اتفــاق می افتد که در حین کشیــدن وزن بـــدن به بالا,, فشـــــار در عضلات Brachialis و Biceps Brachii قرار دارد. این می توانــد در تاندونهای اتصال دهنــــده عضله منجر به آسیب و التهاب شود.
التهاب غضروف کناری(آرنج ) Lateral Epicondylitis, التهـــاب خارجی ترین تاندونها است که عضلات ساعــد دست را به آرنــــج پیونـــد میدهد این تاندونها به دست اجازه کشیده شدن می دهند.
آسیب دیدن لیگامان کششی همراه انگشت, لیگامـــان کششی برای حمــــایت از مفصـــل انگشتــــان است
(لیگامانها بافتهایی هستند که استخوانها را به هم متصل می کنند). آسیب به این لیگامانها, معمولأ در اثر گرفتن کمـک مورد نیاز از یک انگشت, برای تحمل در صد زیادی از وزن بــــدن حادث می شود. Interphalangeal (IP ) Effusion مفصل, یک التهاب مفصل انگشت و ازدیاد مایع در کپسول مفصلی است که می تواند به بیمــــاری آرتریت بیانجامد.
انگشت صخره نوردان ممکن است در قسمت قرقره أی تاندون خم کننده, تاندونهای محصور کننده و حفاظت کننده أی که مفصل انگشتان را به هم متصل می کنند آسیب ببیند.
سندروم تونل کارپال, وضعیتی است که در ۲۵% از صخره نوردان دیده می شود که در آن عصب مدیان Median دست, تحت فشار قرار می گیرد و ایجاد درد و بیحسی می کند.
آسیبهای سقوط ممکن است صرفأ از بودن در ارتفاعات بالا ناشی شود که می تواند روی قدرت قضاوت و هماهنگی دست و چشم اثر بگذارد و یا ممکن است از توجه کامل نداشتن به صعود و به کسانی که با شما صعود می کنند, ناشی شود. عمومأ در کوهنوردانی که سقوط کرده اند, شکستگی های استخوان های زانو و استخوان ساق پا دیده شده است. در بعضی موارد سقوط می تواند به آسیب دیدگی شدید سر, گردن و پشت منجر شود و در نتیجه باعث ضعف قوای جسمانی و مرگ گردد.
آیا این آسیبها قابل پیشگیری هستند
مانند تمام ورزشها, کار کشیدن بیش از حد, از یک قسمت از بدن, می تواند منجر به آسیب شود. رعایت اقدامات پیش گیرنده, مانند استفاده از تکنیکهای صعود, که در یک زمان, فشار زیادی روی یک دست یا انگشت, نمی آورد, می تواند در جلوگیری از آسیبها نقش مهمی بازی کند. بسیاری از سالنها( باشگاهها ) در امکانات صعودشان از گیره های بزرگی استفاده می کنند که به شما اجازه می دهد در حالی که فشار کمی روی انگشتانتان وارد می کنید, گیره های خوبی را بگیرید.
صعود کنندگان باید بین صعودهایشان وقفه هایی برای استراحت و برگشت به حالت طبیعی ( تجدید قوا ) ایجاد کنند.
فایل کامل این تحقیق ۲۰ صفحه بصورت ورد WORD مرتب و فونت بندی شده می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه



توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *