دانلود مقاله مبانی اینترنت

مقاله مبانی اینترنت

قیمت : ۲۵۰۰ تومان ( دو هزار و پانصد تومان )

تعداد صفحات:

۲۵ ( بیست و پنج )

دسته :

کامپیوتر و IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:


دانلود مقاله مبانی اینترنت

.

فهرست مطالب :

مقدمه

مبانی اینترنت

اهداف شبکه

تقسیم بندی شبکه ها از لحاظ مقیاس جغرافیایی

تاریخچه اینترنت

سرویس های اینترنت

پست الکترونیک(E-Mail):

گروههای خبری (Usenet News):

نقل و انتقال فایلها (FTP):

وب یا سرویس www:

سرویس گفتگو (Chat):

سرویس تجارت الکترونیکی (E-Commerce):

سرویس آموزش الکترونیکی (E-lerning):

سرویس دولت الکترونیک (E-Government):

شبکه های وب جهانی (Word Wild Web) WWW

پروتکل وب Web :

سرویس‌دهنده / سرویس‌گیرنده

مرورگر وب (Web Browser):

پیکر بندی Internet explorer:

موتورهای جستجو

(web Pages):

وب سایت

فایل index:

پست الکترونیکی یا ایمیل E-Mail

روش ارسال نامه

پارامترهای دیگر E-Mail یاهو

روش دریافت یک عکس و ارسال کارت پستال

طریقه فرستادن Greeting Card از سایت Yahoo:

؟

منابع

.

مقدمه :

مبانی اینترنت
به مجموعه ای از اتصالات بین دو یا چند کامپیوتر و زبانی (Protocol) که این کامپیوترها به کمک آن با یکدیگر صحبت می کنند شبکه می گویند. وقتی که ما دو یا چند کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنیم به گونه ای که این دو بتوانند با هم تبادل اطلاعات کنند در واقع یک شبکه ساخته ایم.

اهداف شبکه :
۱- استفاده از منابع مشترک ( اطلاعات ، نرم افزارها و سخت افزارها)
۲- به روز بودن اطلاعات
۳- جلوگیری از افزونگی اطلاعات
۴- تبادل سریعتر و دقیقتر اطلاعات

 

تقسیم بندی شبکه ها از لحاظ مقیاس جغرافیایی :

الف) شبکه محلی LAN: مخفف Local Aria Network می باشد، شبکه ای است با سرعت بالا که به منظور برقراری ارتباط و مبادله داده ها بین کامپیوترها در یک محدوده جغرافیایی کوچک مثل یک اداره، یک ساختمان و یا یک طبقه از یک برج طراحی شده است و کاربران از منابع موجود مانند چاپگرها و سایر اطلاعات آن به صورت اشتراکی استفاده می کنند.

ب) شبکه گسترده WAN: مخفف Wide Aria Network می باشد، جهت مبادله اطلاعات بین فواصل بسیار دور بکار می رود. این شبکه ناحیه جغرافیایی وسیعی مانند کل یک کشور و یا کل یک قاره را در بر می گیرد. شبکه های WAN ممکن است از خطوط استیجاری شرکت مخابرات و یا ماهواره های مخابراتی جهت مبادله اطلاعات
استفاده کنند. در شبکه های گسترده سرعت انتقال داده ها نسبت به شبکه محلی کمتر است.

ج) شبکه شهریMAN: مخفف Metropolitan Aria Network می باشد. شبکه های متعددی را که در نواحی مختلف یک شهر بزرگ واقع شده اند، به یکدیگر متصل و مرتبط می سازد و معمولاً کوچکتر از شبکه های گسترده می باشد.

 

تاریخچه اینترنت:
پس از آنکه شوروی سابق اولین ماهواره‌ی مصنوعی را در سال ۱۹۵۷ به فضا پرتاب کرد، به دلیل رقابت تنگاتنگ نظامی میان آمریکا و شوروی، اداره‌ی دفاع آمریکا به دستور آیزنهاور (رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده) اقدام به تشکیل آژانس تحقیقاتی پروژه‌های پیشرفته (آرپا) نمود. به دنبال تشکیل آرپا و برای آماده‌باش و کنترل بیشتر بر روی منابع موشکی، پنتاگون بودجه‌ای را برای تحقیقات دانشگاهی در مورد ساختن یک شبکه‌ی ارتباطی بین مناطق مختلف نظامی آمریکا اختصاص داد. حاصل این تحقیقات بعدها آرپانِت نامیده شد که در ابتدا صرفاً ۴ کامپیوتر در آمریکا را به هم مرتبط می‌کرد. آرپانت به سرعت گسترش یافت و با طراحی و پیاده‌سازی پروتکل TCP/IP و همکاری دانشگاه برکلی در فراهم کردن رابط نرم‌افزاری مناسب به کمک سیستم عامل یونیکس این دانشگاه، اینترنت متولد شد.
اینترنت:. اینترنت مخفف کلمات International Network به معنای شبکه جهانی می باشد.
اینترنت بزرگترین شبکه جهانی است که از ارتباط و اتصال هزاران شبکه و کامپیوتر مطابق پروتکل TCP/IP نوشته شده است که وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارند. این تصور که اینترنت بر روی چند کامپیوتر خاص در دنیا سوار شده به کلی غلط است. در واقع هر کامپیوتری که به طریقی به اینترنت متصل می‌شود، جزئی از اینترنت محسوب می‌شود.
سرویس های اینترنت: اینترنت سرویس ها و خدمات زیادی را ارائه می دهد. این خدمات بستگی به مکانیزم برقراری ارتباط بین کامپیوترهای شبکه دارد. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱) پست الکترونیک(E-Mail): سرویس ساده ای است که به دو کاربر اجازه می دهد تا پیامشان را در یک زمان کوتاه به یکدیگر برسانند. این پیام می تواند شامل اطلاعات نوشتاری، تصویری، صوتی و حتی ویدیویی باشد. هنگام ارسال پیام الکترنیکی می توانید، پیام را به طور هم زمان برای چندین گیرنده ارسال نمایید.
علاوه بر پیام می توان انواع فایلها را نیز ضمیمه پیام نمود.

.

در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنی فایل پس از پرداخت. 

تعداد صفحات : ۲۵  صفحه


مقاله مبانی اینترنت

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *