مقاله ماشین های برداشت

 مقاله

قیمت :
۱۰۰۰ تومان ( یکهزار تومان )

دسته :

کشاورزی

نوع فایل:

Word

توضیحات:


 فهرست کلی :

ماشین آلات برداشت

۱-۱ انواع اشکال فنی

سرویس و نگهداری در سیب زمینی کن های دوار

منابع و ماخذ

مقدمه :

ماشین های برداشت


کشت ذرت همه ساله رو به افزایش است و همین افزایش کشت باعث تحول در امر مکانیزاسیون کشت ذرت و برداشت آن شده است.ذرت بعلت وضع ساختمانی خاص خود احتیاج به ماشین برداشت مخصوص داشته و در بعضی موارد نیز می توان با افزایش دستگاه خاصی به کمباینهای معمولی آن را درو کرد همچنین برای برداشت ذرت علوفه ای جهت تغذیه گاوهای شیری و گوشتی با چاپریک ردیفه یا دو ردیفه بسیار معمول است چاپرها معمولاً یا کششی بوده و یا نیمه هیدرولیک می باشد و با شفت تراکتور کار می کنند. برای چاپر یک ردیفه تراکتور ۶۵ قوه است و برای چاپر دو ردیفه تراکتور از ۸۰ قوه اسب به بالا لازم است.

چاپرها دارای نوکی بصورت V می باشد که روی پاشنه در سطح زمین قرار گرفته و ساقه ذرت بین آنها قرار می گیرد این نوک V شکل مجهز به زنجیز خاردار می باشد که ساقه ذرت را با سرعت بطرف عقب می کشد. این زنجیر نباید خیلی کشیده یا باصطلاح سفت باشد بلکه باید به اندازه جای بازی داشته تا صدمه ای به چاپر وارد نیاید و یا خود زنجیر پاره نشود. ساقه ذرت سپس توسط کاردهائی خرد می شود ( یا توسط کوبنده و ضد کوبنده) و قطعات خرد شده ساقه توسط بالا برهای مختلف بشکل (پیچ ارشمیدس و غیره) بالا برده شده و داخل تریلر یا کامیونت ریخته می شود. با چاپرهای یک ردیفه روزانه می توان ۳-۴ هکتار ذرت را درو کرده و برای سیلو آماده ساخت. رطوبت ساقه های خرد شده نباید بیش از ۶۰ درصد هنگام سیلو کردن باشد والا سبب گندیدکی و فساد آن خواهد شد.

-علت و نقص و راه حل رفع آنها:
افت دانه توسط دستگاه درو
نوع اشکال فنی۱: ریزش دانه در اثر ضربه وارده به خوشه قبل از عمل برش
علت: سرعت گردان جلو با سرعت حرکت طبیق نمی کند.در نتیجه قبل از عمل برش در اثر ضربه وارده دانه می ریزد.
رفع عیب: سرعت گردانه جلو را تقلیل دهید تا با سرعت حرکت کمباین تطبیق نماید.

و ماشین های کشاورزی:
سرویس و نگهداری در سیب زمینی کن های دوار:
۱ـ اکثر سیب زمینی کن های دوار, چه حرکت انگشتی های آن ها از طریق چرخ حمل و نقل تامین گردد و چه از طریق محور تواندهی تراکتور, دارای یک جعبه دنده هستند که چرخ دنده های آن در داخل روغن گردش می کنند. روغن جعبه دنده را در هر فصل برداشت, یک بار با نوع روغنی که در کتابچه راهنمای راننده, توصیه شده است, عوض کنید.

فایل کامل این تحقیق ۱۰ صفحه بصورت ورد WORD مرتب و فونت بندی شده می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه


توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *