محاسبات ابری و امنیت در محاسبات ابری

و

قیمت :   ۶۲۰۰ تومان ( شش هزار و دویست تومان )

تعداد صفحات:

۶۲( شصت و دو)

دسته :

کامپیوتر و IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:


فهرست مطالب :

مقدمه
فصل اول – آشنایی با محاسبات ابری
۱- شناخت محاسبات ابری
۱-۱ دیدگاه های مختلف در خصوص محاسبات ابری
۱-۲ شناخت بهتر محاسبات ابری
۱-۳ محاسبات جادویی یا Magic Computing :
۱-۴ پروژکتور پوشیدنیOmniTouch:
۱-۵
۱-۵-۱ هزینه های کامپیوتری کم تر
۱-۵-۲ کارآیی توسعه یافته
۱-۵-۳ هزینه های نرم افزاری کم تر
۱-۵-۴ ارتقای نرم افزاری سریع و دائم
۱-۵-۵ سازگاری بیشتر فرمت اسناد
۱-۵-۶ ظرفیت نامحدود ذخیره سازی
۱-۵-۷ قابلیت اطمینان بیشتر به داده
۱-۵-۸
۱-۵-۹ در اختیار داشتن آخرین و جدیدترین نسخه
۱-۵-۱۰ همکاری گروهی ساده تر
۱-۵-۱۱ مستقل از سخت افزار
۱-۶
۱-۶-۱ نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد
۱-۶-۲ با اتصال های اینترنتی کم سرعت کار نمی کند
۱-۶-۳ می تواند کند باشد
۱-۶-۴ ویژگی ها ممکن است محدود باشند
۱-۶-۵ داده های ذخیره شده ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند.
۱-۷ چه کسانی می توانند از مزایای Cloud Computing بهره مند شوند؟
۱-۸ چه کسانی نباید از Cloud Computing استفاده کنند؟
۱-۹ چیست ؟
۱-۹-۱ چگونه پرینتر خود را در اینترنت به اشتراک بگذارم ؟
۱-۱۰تفاوت با رایانش مشبک
۱-۱۱ و نگرش‌های گوناگون
۱-۱۲ ویندوز ۸ و محاسبات ابری

فصل دوم- امنیت در محاسبات ابری
۲- امنیت در محاسبات ابری
۲-۱ ریسک¬های بالقوه امنیت ابر و گام¬های احتمالی کاهش این ریسک¬ها
۲-۱-۱- داده های شما کجا قرار گرفته اند؟
۲-۱-۲- آیا داده های شما جدا سازی می¬گردد؟
۲-۱-۳- آیا حق دسترسی کاربر قابل اعمال است؟
۲-۱-۴- آیا ارائه دهنده سرویس ابری از مقررات لازم پیروی می-نماید؟
۲-۱-۵- گزینه های خروج از بحران
۲-۱-۶- چگونه درباره فعالیت نامناسب یا غیرقانونی در ابر تحقیق کنیم؟
۲-۱-۷- انعطاف پذیری سرور
۲-۱-۸- مدت زمان از کار افتادن ارائه دهنده سرویس
۲-۱-۹- قابلیت حیات در طولانی مدت
۲-۲ ملاحظات امنیتی محاسبات ابری ، پلت فرم مجازی سازی (بخش اول)
۲-۲-۱ امنیت محاسبات ابری و پلت فرم مجازی سازی (بخش دوم)
۲-۳ مسائل مربوط به دسترسی به شبکه گسترده و امنیت ابر خصوصی
۲-۳-۱ محل و نقش شبکه
۲-۳-۲ مدیریت دسترسی و هویت
۲-۳-۳ کنترل دسترسی مبتنی بر نقش (RBAC)
۲-۳-۴ رویداد
۲-۳-۵ لاگ گیری و ممیزی
۲-۳-۶ اتصال به شبکه عمومی
۲-۳-۷ حفاظت نقطه پایانی (امنیت کلاینت)
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

چکیده :

محاسبات ابری به گونه ای سیستم های توزیع شده و موازی اطلاق می گردد که مجموعه ای از کامپیوترهای مجازی را که به یکدیگر متصل هستند شامل میشود. این کامپیوترها بطور پویا عرضه شده و بعنوان یک یا چند منبع محاسباتی یکپارچه بر اساس توافقات سطح سرویس دیده میشوند و این توافقات در طول مذاکرات سرویس دهندگان و مصرف کنندگان برقرار میگردند. محاسبات ابری سعی دارد ایجاد پویای نسل جدیدی از مراکز داده ای را، با ارائه کردن سرویس ها و خدمات در ماشین های مجازی شبکه شده بصورت پویا، بگونه ای ممکن سازد که کاربران بتوانند از هر جایی از دنیا به برنامه های کاربردی دسترسی داشته باشند.

کلمات کلیدی : محاسبات ابری – – Cloud Computing –کاربردهای محاسبات ابری –
۱- شناخت محاسبات ابری
در ابتدا برای آشنایی بهتر با محاسبات ابری به بررسی یک مثال معمول و ساده برای شناخت محاسبات ابری می پردازیم که مربوط به محاسبه و پرداخت هزینه های آب، برق و تلفن است. شرکتی برای محاسبه و صدور صورتحساب و دریافت آن از مشتریان، ممکن است از نرم افزارهای خاصی استفاده کند. مثلا نرم افزاری را تهیه و روی سیستم خود نصب کند و همراه آن، سخت افزارهای لازم را نیز تهیه کرده و هزینه های نگه داری و ارتقا را بپردازد. اما روش دیگر میتواند به این صورت باشد که شرکتی این نرم افزار را روی سرور خود قرار دهد و نسبت به نگه داری و توسعه آن اقدام کرده و همواره سعی در بهره بردن از فنّاوری روز دنیا برای نرم افزار هایش را داشته باشد. در این شرایط تمام سازمان هایی که نیاز به صدور صورتحساب و دریافت مبلغ از مشتریان را دارند، از طریق ارتباط با این نرم افزار و استفاده از منابع موجود روی سرورهای ارائه شده، عملیات خود را انجام میدهند. بسیار واضح است که سازمان های استفاده کننده از این امکانات، هیچ مسئولیتی در قبال نگه داری سخت افزار و نرم افزار و منابع مربوط به این سیستم را نخواهند داشت و تنها از سرور خود انتظار دارند که بهترین خدمات را بصورتی کاملا مطمئن دریافت کنند و در قبال استفاده از این خدمات مبلغی را به دارنده نرم افزار یا ارائه کننده سرویس باید پرداخت کنند. این یک نمونه کاملا کاربردی از فن آوری محاسبات ابری در جهان فنّاوری اطلاعات است. حضور گسترده و روز افزون شرکتهای بزرگی نظیر Microsoft، Google، Amazon، Sun و … در عرصه رقابتی محاسبات ابری، نشان از توسعه سریع و تسلط این گونه از محاسبات در دنیای فنّاوری اطلاعات دارد.

۱-۱ دیدگاه های مختلف در خصوص محاسبات ابری
در حال حاضر محاسبات ابری از ابعاد مختلف موضوع بسیار بحث برانگیزی است. از این رو، محققان زیادی به بررسی تفاوت بین این دو مقوله پرداخته اند. برای اینکه یک دید اولیه بدست آوریم، ابتدا دیدگاه دو نفر از پیشتازان این عرصه را مورد بررسی قرار میدهیم.
Run Daniel مسئول بخش استراتژی های خدمات ابری درHP، بعنوان مثالی از سرویس های ابری، از خدماتی نام می‌برد که در حال حاضر از طریق پروتکل های اینترنتی و مبتنی بر Ajax ارائه میشود که بجای قرار گرفتن در کلاینت، در مرورگر ارائه می شوند. تکنیک های مجازی سازی و تکنولوژی های اتوماسیون بر روی بهبود این خدمات تمرکز کرده اند. به عقیده او ما چیز هایی داریم که نیاز داریم همیشه در دسترس باشند، به این ترتیب می توانیم در ابر قرار بگیریم و آن چیزی که در ابر قرار میدهیم، بطور فراگیر، پایدار و برای همیشه آنجا خواهد بود. ما میتوانیم ابر ها را بکار بگیریم تا تکنولوژی را در اختیار افراد و گروه های وسیعتری قرار دهیم. حتی افرادی که از تکنولوژی بدلیل پیچیده بودن یا گران بودن آن استفاده نمی کنند.
Franco Travostino از افراد برجسته در eBay، تفاوت عمده بین محاسبات توری و محاسبات ابری را در پیدایش ابر از مفهوم web 2.0 می داند. تاثیر آن زمانی است که مشتریان شما از ۲۵۰۰ به ۳۰۰۰۰ می رسند و هر ساعت هزاران کاربر به آن اضافه میشوند و ابر بر حسب حجم تقاضایی که دارید به شما پاسخ می دهد. من تصور میکنم در آینده سه نوع ابر داشته باشیم. ابرهای با مقیاس بسیار زیاد که توسط فروشنده ها ارائه میشود و به مرور بزرگتر می شوند. تعداد کمی ابر متعلق به مراکز با موقعیت های خاص، مثلا گروهی از افراد که قصد داشته باشند پردازش های ریاضی را بصورت موازی انجام دهند. نوع سوم هم متعلق به شرکت هایی است که ابرهای خود را ایجاد کرده اند. ابر موقعیت خوبی را برای نوآوران و کارآفرینان ایجاد کرده است تا بتوانند در بازار ویژگی های جدید را آزمایش کنند. هر کس که ارزش یک پیشنهاد با قیمت متغییر را بداند میتواند از مزایای ابر استفاده کند. ما همیشه باید در نظر داشته باشیم که ۴ بعد مختلف وجود دارد: افراد، پروسه ها، اطلاعات و تکنولوژی. همچنین اگر ما بتوانیم بر موضوع اعتماد غلبه کنیم و این اعتماد را ایجاد کنیم که ابر میتواند همانند یا حتی بهتر از تکنولوژی داخلی شرکت، خدمات را مدیریت کند، خواهیم دید که سرویس های زیادی روی ابر ایجاد خواهد شد، همانند ابزارهایی که در صنایع دیگر ایجاد میگردد. نهایتا اینکه مجازی سازی ما را به جایی خواهد رساند که ما به هیچ وجه داده های محرمانه یا شخصی را از دست نخواهیم داد، حتی اگر سیستم عامل با مشکل مواجه شود.
محاسبات ابری یا Cloud مدتهاست که در محدوده فن آوری اطلاعات خود نمایی میکند اما اکنون قصد دارد جای پای خود را در حیطه تجاری محکم نماید.
روی ۵ مزیت کلیدی تکیه میکنند:
ارزانی : چون ارائه دهنده سیستم به شما، آن را برای سایر شرکت ها هم ارائه میدهد، لذا به اشتراک گذاری زیرساخت های پیچیده قیمتی مقرون به صرفه برایتان ایجاد میکند تا آنکه خود به تنهایی برای ساخت و استفاده آن هزینه پرداخت کنید.
سرعت: سرویسهایاساسیابر،راحت موردمصرف قرارمیگیرندوبرای نرم افزارهای پیچیده تر و راه حل های پایگاه داده، محاسبات ابری به شما اجازه می دهد تا از تهیه سخت افزار و هزینه های سرمایه گذاری صرف نظر کرده و بدین ترتیب برای شروع بسیارمناسب هستند.
به روزرسانی : اکثرارائه دهندگان دائما نرم افزارهای خودرابروزمیکنندوبه محض اضافه شدن یک مشخصه جدید، آنرا به سیستم خود اضافه میکنند.
مقیاس پذیری : اگر کسب و کار شما به سرعت در حال رشد است یا رشد فصلی دارد، می توانید از سیستم ابری استفاده کنید زیرا این سیستم به نحوی درست شده است که قابلیت رشد سریع را دارد.
تحرک : خدمات ابری به شکلی طراحی شده اند تا از راه دور مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین اگر شما نیروی کار متحرک دارید، کارکنان شما امکان دسترسی به بسیاری از سیستم های خود را در حال عبور و مرور خواهند داشت.
به عبارت دیگر : فن آوری اطلاعات به سرویس تبدیل می شود، مانند برق، آب، و یا حتی نیروی کار بیرون از شرکت.
نهایتا به یاد داشته باشید، محاسبات ابری چیز تازه ای نیست. بیشتر ما در حال حاضر داریم از این سیستم استفاده میکنیم، مانند خدماتی چون هات میل، فلیکر، بلاگر و فیس بوک. این کسب و کاری است که رشد کندی داشته است.
برای برایان، استراتژی ابری به معنای پرداخت کمتر برای سازمان میباشد و تا کنون نزدیک به ۱۰،۰۰۰ از کارمندان او به سرویس ایمیل گوگل منتقل شده اند و ۱۰،۰۰۰ دیگرنیزبایدتاپایان سال اینکارراانجام دهند.
اینک برای انازسایتهای گوگل برای به اشتراک گذاشتن اسناددرشرکتش استفاده میکند و دست به ایجاد شبکه های داخلی برای هر دو نوع شرکت، در سطح جهانی و زیرگروه ها زده است.
این امکان محاسبات ابری، که میتوان براحتی با آن دست به دسته بندی در شرکت زد، جذاب است. شرکت بیمه Aviva که در رشته خود غولی به حساب میاید، همه مدیریت محتوای اینترپرایز و بیزنس هوشمند خود را به سرویس آنلاین Sharepoint مایکروسافت منتقل کرده است.

۱-۲ شناخت بهتر محاسبات ابری
آیا تاکنون در مورد محاسبات ابری چیزی شنیده اید؟ بسیاری معتقدند آینده اینترنت و فناوریهای مرتبط با اینترنت به محاسبات ابری گره خورده است در ادامه قصد داریم با مثالی به توضیح این مفهوم جدید بپردازیم.

مسلما در دنیای امروز برای استفاده از وسایل الکترونیکی در هر خانه ای یک کارخانه یا ژنراتور برق وجود ندارد! و تنها یک اداره برق یا کارخانه تولیدکننده وجود دارد و فرد در مقابل پرداخت هزینه از مزایای برق تولید شده بهرمند می گردد.
می توان در محاسبات ابری نمونه مشابهی را مشاهده کرد بدین معنا که افراد و شرکتها در ازای نرم افزار، سخت افزار یا شبکه، پولی را نمی پردازند و در قبال محاسبه و سرویس های نرم افزاری، موارد مورد استفاده خود را خریداری و استفاده می کنند. این امر موجب صرفه جویی و استفاده بهتر از IT می گردد.
در حالت محاسبات ابری یا همان Cloud Computing، اطلاعات به جای استفاده بر روی کامپیوتر فرد، بر روی Cloud به معنای ابر قرار می گیرد. Cloud به معنای مجموعه ای از چند سرور و کامپیوتر است که بواسطه اینترنت به آنها متصل می شوند و نقش میزبان را دارند
به بیانی در آینده، اینترنت به واسطه PC، موبایل، تلویزیون، حتی یخچال و یا هر وسیله الکترونیکی که دارای رابط نرم افزاری است عمل می کند بدی معنا که وسیله مورد نظر قادر به دسترسی و استفاده از خدمات Online اینترنتی خواهد بود و همچنین می تواند از محاسبات ابری به منظور انجام کارهای دیجیتالی استفاده کند، اگربخواهیم ساده تر بیان کنیم بدین معناست که شما درآینده نه چندان دور برای استفاده ازاینترنت نیازنداریدکه حتما یک کامپیوتر به شکل امروزی داشته باشید.
Cloud computing به شما اجازه می دهد به تمام برنامه های کاربردی و اسناد خود، از هر جایی از دنیا دسترسی پیدا کنید و شما را از گرفتاری های استفاده از کامپیوترهای دسک تاپ رهایی می بخشد و به شما کمک می کند با دیگران همکاری کنید.
در حالت محاسبات ابری یا همان Cloud Computing، اطلاعات به جای استفاده بر روی کامپیوتر فرد، بر روی Cloud به معنای ابر قرار می گیرد. Cloud به معنای مجموعه ای از چند سرور و کامپیوتر است که بواسطه اینترنت به آنها متصل می شوند و نقش میزبان را دارند.

۱-۳ محاسبات جادویی یا Magic Computing :
یکی از مواردی که با استفاده از محاسبات ابری طراحی شده محاسبات جادویی یا Magical Computing است، که در حقیقت یک طرح مفهومی است به این معنا که یک سری استانداردهای دستگاه های دیجیتالی موجود در بازار امروز و یا انهایی که پیش بینی می شود که در آینده طراحی شوند را بر پایه محاسبات ابری مطرح نموده است، حال چگونه این اتفاق می افتد؟
در محاسبات جادویی شما در ابتدا به وسیله یک وسیله اتوماتیک (مثلActivatorPC) ابزار الکترونیکی که مدنظر دارید را به صورت مجازی می کشید مثلا شما به صورت مجازی یک موس یا مانیتور و یا کیبورد و یا Joystick طراحی می کنید،
آیا کارتن مداد جادو را به خاطر دارید؟ محاسبات جادویی طرحی است که یک مداد جادو را پیاده سازی می کند؟
به این ترتیب درهمان سطح یا مکانی که طرح اولیه را بر روی آن ایجاد کرده اید، به عنوان یک گجت مورد استفاده قرار می گیرد، کمی باورکردنش سخته اما نمونه های اولیه این موضوع در آزمایشگاه اتفاق افتاده است، شکل ها در فهم مطلب کمک می کند می توان این گونه بیان کرد که شما بواسطه این قلم، با تزریق ذرات هوشمند هوا آنها را به یک گجت تبدیل می کنید و به اموری که می خواهید بپردازید.
در نگاه اول ممکن است از دید بسیاری استفاده از گجت های مجازی در مقایسه با رابط های نرم افزاری و سخت افزاری که اکنون مورد استفاده قرار می گیرند، دور از ذهن باشد برای خود من کمی غیرقابل باور است که با یک قلم وسیله ای را در هوا بکشم و سپس از آن استفاده کنم
اما با مطالعات تحقیقاتی که پیش آمده مانند Invoked Computing وOmniTouchمی توان به صحت این مسئله پی برد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

۱-۴ پروژکتور پوشیدنیOmniTouch:
پروژکتور پوشیدنیOmniTouchقادر است هر سطح مشابه با دست انسان، دیوار و.. را به صورت موقت به یک صفحه لمسی تبدیل کند. این سیستم تلفیقی از یک مینی پروژکتور و دوربینی از نوعKinect مایکروسافت بوده که صفحه مجازی لمسی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
به منظور استفاده ازOmniTouchنیاز به دکمه یا کلیدی نیست و شما هر دکمه یی را که نیاز دارید می توانید آن را رسم کنید.
به کمک دوربین مادون قرمز که دارای حساسیت بالا است،میتوان یک نقشه سه بعدی پویا ازمحیط ایجادکرده وبا استفاده ازمحاسبات نور بازتاب شده،سطح جسم های محرک را نیز محاسبه کند.
در آزمایشگاه Ishikawa-Oku دانشگاه توکیو، سیستمی با عنوانInvoked Computing ایجاد شد که استفاده از کامپیوترها در هر زمان از روز را ممکن می کند. به این ترتیب که یک موز را به تلفن همراه تبدیل کردند. این امر باعث شد مسئله اتصال کامپیوترها به اجسام غیر کامپیوتری اثبات گردد.
ابر، تصویری است انتزاعی از شبکه ای عظیم و توده ای که حجم آن مشخص نیست، نمی دانیم از چه میزان منابع پردازشی تشکیل شده. ابعاد زمانی و مکانی یکایک اجزای آن نیز دانسته نیست،
نمی دانیم سخت افزار ها و نرم افزارها کجای این توده قرار دارند، اما آنچه را که عرضه می کند، می شناسیم.
درست مثل برق! شما برای اینکه از وسایل و تجهیزات برقی در خانه یا محل کارتان استفاده کنید لازم نیست یک ژنراتور یا کارخانه برق در خانه تان داشته باشید، بلکه به ازای هزینه مشخصی برق را اجاره می کنید. حالا اگر مصارف برقی شما بیشتر و متفاوت تر باشند مثلاً می روید و از خدمات برق صنعتی استفاده می کنید. در محاسبات ابری هم شرکت ها و سازمان ها و افراد دیگر برای نرم افزار، سخت افزار یا شبکه پولی پرداخت نمی کنند، بلکه توان محاسباتی و سرویس های نرم افزاری مورد نیازشان را خریداری می کنند. این ایده در واقع صرفه جویی بزرگ و بهره وری زیادی در منابع IT را به همراه خواهد داشت.
بدین ترتیب کافی است وسیله شما (PC، موبایل، تلویزیون، حتی یخچال!) یک رابط نرم افزاری (مرورگر) برای استفاده از سرویس های آنلاین و یک دسترسی به اینترنت داشته باشد، خواهید دید که قادر هستید به راحتی از توان محاسباتی برای انجام کارهای دیجیتالی خود بهره بگیرید.
در چنین شرایطی مساله دیگر این نیست که از راه دور لامپ های منزلتان را روشن و خاموش کنید، ساعت دیجیتال شما که با یک ارتباط بی سیم به شبکه متصل است می تواند خودش را با نرم افزار قرار ملاقات های شما روی سرور سیستم عامل web تان هماهنگ کند تا به خاطر خواب ماندن قرارتان را از دست ندهید!
CloudComputing به شما اجازه می دهد به تمام برنامه های کاربردی و اسناد خود، از هر جایی از دنیا دسترسی پیدا کنید و شما را از گرفتاری های استفاده از کامپیوترهای دسک تاپ رهایی می بخشد و به شما کمک می کند با دیگران همکاری کنید. اما Cloud Computing برای همه مناسب نیست و نقاط قوت و ضعف متعددی دارد. ما، در این مقاله به کاربرانی که می توانند از مزایایی Cloud Computing استفاده کنند و همچنین کاربرانی که نیازی به استفاده از این گرایش جدید ندارند، اشاره می کنیم. CloudComputing، یک تغییر بسیار عمده را در چگونگی ذخیره سازی اطلاعات و اجرای برنامه های کاربردی به وجود آورده است. به جای قرار گرفتن برنامه های کاربردی و داده ها بر روی یک کامپیوتر شخصی منفرد، همه چیز بر روی ابر یا Cloud که مجموعه ای متشکل از چندین کامپیوتر و سرور است که از طریق اینترنت به آن ها دسترسی می یابیم میزبانی می شود.
این نوع Computing مبتنی بر وب، شما را از گرفتاری های مرتبط با استفاده از کامپیوترهای دسک تاپ رهایی می بخشد و اشکال جدیدی از همکاری گروهی را پیش روی شما باز می کند. اما علیرغم جذابیت این گرایش جدید، Cloud Computing به درد همه کاربران نمی خورد. اجازه دهید ببینیم کاربران متوسط و end user چه مزایایی از به کار گیری Cloud Computing کسب می کنند و چرا برخی از کاربران نهایی باید از استفاده از برنامه های کاربردی مبتنی بر وب، لااقل برای الان، پرهیز کنند.
۱-۵ مزایا و نقاط قوت Cloud Computing
خوب، ما کارمان را با بیان مزایای متعددی که توسط CloudComputing ارائه می شود آغاز می کنیم. وقتی شما به سمت استفاده از ابر می روید، به چیزهای زیر دست پیدا می کنید:
۱-۵-۱ هزینه های کامپیوتری کم تر
شما برای اجرای برنامه های کاربردی مبتنی بر وب، نیازی به استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند و گران قیمت ندارید. از آن جائی که برنامه های کاربردی بر روی ابر اجرا می شوند، نه بر روی یک پی سی دسکتاپ، پی سی دسکتاپ شما نیازی به توان پردازشی زیاد یا فضای دیسک سخت که نرم افزارهای دسکتاپ محتاج آن هستند ندارد. وقتی شما یک برنامه کاربردی تحت وب را اجرا می کنید، پی سی شما می تواند ارزان تر، با یک دیسک سخت کوچک تر، با حافظه کم تر و دارای پردازنده کارآمدتر باشد. در واقع، پی سی شما در این سناریو حتی نیازی به یک درایو CD یا DVD هم ندارد زیرا هیچ نوع برنامه نرم افزاری بار نمی شود و هیچ سندی نیاز به ذخیره شدن بر روی کامپیوتر ندارد.
۱-۵-۲ کارآیی توسعه یافته
با وجود برنامه های کم تری که منابع کامپیوتر شما، خصوصا حافظه آن را به خود اختصاص می دهند، شما شاهد کارآیی بهتر پی سی خود هستید. به عبارت دیگر کامپیوترهای یک سیستم CloudComputing، سریع تر بوت و راه اندازی می شوند زیرا آن ها دارای فرآیندها و برنامه های کم تری هستند که به حافظه بار می شود.
۱-۵-۳ هزینه های نرم افزاری کم تر
به جای خرید برنامه های نرم افزاری گران قیمت برای هر پی سی، شما می توانید تمام نیازهای خود را به صورت رایگان برطرف کنید. بله درست است، اغلب برنامه های کامپویتری CloudComputing که امروزه عرضه می شوند، نظیر Google Docs، کاملاً رایگان هستند. این، بسیار بهتر از پرداخت ۲۰۰ دلار یا بیشتر برای خرید برنامه office مایکروسافت است که این موضوع به تنهایی می تواند یک دلیل قوی برای سوئیچ کردن به Cloud Computing محسوب شود.
۱-۵-۴ ارتقای نرم افزاری سریع و دائم
یکی دیگر از مزایای مربوط به نرم افزار در Cloud Computing این است که شما دیگر نیازی به Update کردن نرم افزارها و یا اجبار به استفاده از نرم افزارهای قدیمی، به دلیل هزینه زیاد ارتقای آن ها ندارید. وقتی برنامه های کاربردی، مبتنی بر وب باشند، ارتقاها به صورت اتوماتیک رخ می دهد و دفعه بعد که شما به ابر، Login کنید به نرم افزار اعمال می شوند. وقتی شما به یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب دسترسی پیدا می کنید، بدون نیاز به پرداخت پول برای دانلود یا ارتقای نرم افزار، از آخرین نسخه آن بهره مند می شوید.
۱-۵-۵ سازگاری بیشتر فرمت اسناد
نیازی نیست که شما نگران مسئه سازگاری اسنادی که بر روی کامپویتر خود ایجاد می کنید با سایر سیستم عامل ها یا سایر برنامه های کاربردی دیگران باشید. در دنیایی که اسناد Word 2007 نمی تواند بر روی کامپیوتری که Word 2003 را اجرا می کند باز شوند، تمام اسنادی که با استفاده از برنامه های کاربردی مبتنی بر وب ایجاد می شوند می تواند توسط سایر کاربرانی که به آن برنامه کاربردی دسترسی دارند خوانده شوند. وقتی همه کاربران اسناد و برنامه های کاربردی خود را بر روی ابر به اشتراک می گذارند، هیچ نوع ناسازگاری بین فرمت ها به وجود نخواهد آمد.
۱-۵-۶ ظرفیت نامحدود ذخیره سازی
CloudComputing ظرفی نامحدودی برای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد. دیسک سخت ۲۰۰ گیگابایتی فعلی کامپیوتر دسک تاپ شما در مقایسه با صدها پتابایت (یک میلیون گیگابایت) که از طریق ابر در دسترس شما قرار می گیرد اصلا چیزی به حساب نمی آید. شما هر چیزی را که نیاز به ذخیره کردن آن داشته باشید می توانید ذخیره کنید.

۱-۵-۷ قابلیت اطمینان بیشتر به داده
برخلاف DesktopComputing، که در آن یک دیسک سخت می تواند crash کند (کرش: به حالتی گفته می شود که کامپیوتر بطور کامل قفل می شود و حتما باید کامپیوتر را ریست کرد) و تمام داده های ارزشمند شما را از بین ببرد، کامپیوتری که بر روی ابر crash کند نمی تواند بر داده های شما تاثیر بگذارد. این همچنین بدان معنا است که اگر کامپیوترهای شخصی شما نیز crash کنند، تمام داده ها هنوز هم آن جا و برروی ابر وجود دادند و کما کان در دسترس شما هستند. در دنیایی که تنها تعداد اندکی از کاربران به طور مرتب و منظم از داده های مهم و حساس خود نسخه پشتیبان تهیه می کنند، Cloud Computing حرف آخر در زمینه محافظت از داده ها به شمار می رود.
۱-۵-۸ دسترسی جهانی به اسناد
آیا تا به حال کارهای مهم خود را از محیط کار به منزل برده اید؟ و یا تاکنون به همراه بردن یک یا چند فایل مهم را فراموش کرده اید؟ این موضوع در CloudComputing رخ نمی دهد زیرا شما اسناد و فایل های مهم خود را همراهتان حمل نمی کنید. در عوض، این اسناد و فایل ها بر روی ابر می مانند و شما می توانید از هرجایی که یک کامپیوتر و اتصال اینترنتی وجود داشت باشد به آن دسترسی پیدا کنید. شما در هر کجا که باشید به سرعت می توانید به اسناد خود دسترسی پیدا کنید و به همین دلیل، نیازی به همراه داشتن آن ها نخواهید داشت.
۱-۵-۹ در اختیار داشتن آخرین و جدیدترین نسخه
یکی دیگر از مزایای مرتبط با اسناد در Cloud Computing این است که وقتی شما یک سند را در خانه تان ادیت می کنید، این نسخه ادیت شده همان چیزی است که وقتی در محل کار خود به آن دسترسی می یابید مشاهده می کنید. ابر همواره، آخرین نسخه از اسناد شما را میزبانی می کند و تا وقتی شما به اینترنتت و ابر متصل باشید، هیچ گاه در معرض خطر استفاده از یک نسخه تاریخ گذشته نخواهید بود.
۱-۵-۱۰ همکاری گروهی ساده تر
به اشتراک گذاشتن اسناد، شما را مستقیما به همکاری بر روی اسناد رهنمون می شود. برای بسیاری از کاربران، این یکی از مهم ترین مزایای استفاده از CloudComputing محسوب می شود زیرا چندین کاربر به طور همزمان می توانند برروی اسناد و پروژه ها کار کنند، به دلیل این که اسناد بر روی ابر میزبانی می شوند، نه بر روی کامپیوترهای منفرد، همه چیزی که شما نیاز دارید یک کامپیوتر با قابلیت دسترسی به اینترنت است.

فایل کامل این تحقیق ۶۲ صفحه بصورت ورد WORD می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه



توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *