مقاله زبان برنامه نویسی PHP

مقاله زبان برنامه نویسی PHP

قیمت :   ۶۵۰۰ تومان ( شش هزار و پانصدتومان)

تعداد صفحات:

۶۵(شصت و پنج)

دسته :

کامپیوتر و IT

نوع فایل:

Word

توضیحات:

قابل استفاده جهت پروژه پایانی

فهرست مطالب :

مقدمه

فصل اول –

۱-۱

۱-۲ چرا PHP

۱-۳

۱-۴

۱-۵

۱-۶ معایب

فصل دوم –

۲-۱ مقدمه ای بر PHP و مقایسه آن با PerlCGI

۲-۲

۲-۳ PHP چیست

۲-۴ به چه دلیل از PHP استفاده می کنیم

فصل سوم –

۳-۱ نصب و پیکربندی (قسمت اول)

۳-۲ روش نصب IIS

۳-۳ نصب و پیکر بندی-قسمت دوم

۳-۴

۳-۵

فصل چهارم –

۴-۱ آغاز کار با PHP

۴-۲ متغیرها

۴-۳ انواع متغیرها

۴-۴ اعداد

۴-۵ رشته ها

۴-۶ آرایه ها

نتیجه گیری

مراجع

مقدمه :

مایکروسافت فکر اولیه PHP در پاییز سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf (rasmus@php.net) شکل گرفت. در ابتدا نگارشی از PHP در صفحه شخصی وی به کار گرفته شد ، تا اطلاعاتی از کسانی که رزومه وی را را می بینند ، نگاه داشته شود. اولین نگارش عمومی آن در اوایل سال ۹۵ ارایه شد و با نام “ “Personal Home Page Tools معرفی گردید . که البته شامل پارسری بسیار ساده بود که ماکرو های خاصی را می شناخت و نیز برخی کاربردهای مشترک در صفحات شخصی مانند شمارنده یا Guestbook وبرخی ابزارر های دیگر را شامل می شد.
پارسر در نیمه سال ۹۵ بازنویسی شد و با نام ” PHP/FI نگارش ۲” ارایه گردید. FI نام بسته نرم افزاری دیگری از Rasmus بود که فرم های داده HTML را تفسیر می کرد . پس از آن بسیاری از PHP در کد های خود استفاده کردند.

کلمات کلیدی :
برنامه نویسی-PHP-کد نویسی-نگارش های PHP – برنامه نویسی پی اچ پی

 

۱-۱ تاریخچه مختصری از PHP
فکر اولیه PHP در پاییز سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf (rasmus@php.net) شکل گرفت. در ابتدا نگارشی از PHP در صفحه شخصی وی به کار گرفته شد ، تا اطلاعاتی از کسانی که رزومه وی را را می بینند ، نگاه داشته شود. اولین نگارش عمومی آن در اوایل سال ۹۵ ارایه شد و با نام “ “Personal Home Page Tools معرفی گردید . که البته شامل پارسری بسیار ساده بود که ماکرو های خاصی را می شناخت و نیز برخی کاربردهای مشترک در صفحات شخصی مانند شمارنده یا Guestbook وبرخی ابزارر های دیگر را شامل می شد.
پارسر در نیمه سال ۹۵ بازنویسی شد و با نام ” PHP/FI نگارش ۲” ارایه گردید. FI نام بسته نرم افزاری دیگری از Rasmus بود که فرم های داده HTML را تفسیر می کرد . پس از آن بسیاری از PHP در کد های خود استفاده کردند . در میانه سال ۹۶ میزان استفاده کنندگان به حدود ۱۵هزار سایت رسید . این میزان در نیمه سال ۹۷ در حدود ۵۰ هزار سایت مختلف بود. در همین زمان PHP از حالت یک پروژه شخصی درآمد و توسط تیمی توسعه یافت . این گروه نگارش جدیدی ازPHP را ارایه دادند و پارسر آن را بازنویسی نمودند.
۳PHP به سرعت مورد استفاده قرار گرفت . هم اکنون نیز۴PHP آخرین نگارش این محصول است که در آن از موتور اسکریپت Zend برای بدست آوردن قابلیت های بیشتر استفاده شده است .
امروزه ، ۳PHP و۴PHP بر روی بسیاری از محصولات تجاری مانند “RedHat’s Strongholdweb Server” ارایه می گردد. هم اکنون برآورد می شود بیش ۰۰۰/۱۰۰/۵
سایت از PHP استفاده کرده اند که این میزان اندکی از تمامی سایتهای که از سرور های IIS مایکروسافت استفاده می کنند ( ۵٫۰۳ ) میلیون بیشتر است

۱-۲ چرا PHP؟
گذشته از اینکه PHP یک زبان Open Source یا منبع باز است ، دلایل بسیار زیاد دیگری برای انتخاب PHP برای ایجاد محتوای محاوره ای بر روی سایت های وب وجود دارد.
• یکی از این دلایل این است که این زبان ساختار و ترکیبی بسیار شبیه زبان c دارد.
• نوع داده ها و ساختار های php آسانی آموخته و به کار گرفته می شوند . در واقع می توان گفت ، PHP میداند منظور شما چیست و نوع داده های خود را بر اساس اطلاعات شما تغییر می دهد.
• نیازی به دانستن دستور خاصی برای کامپایل برنامه ندارید . برنامه شما در مرورگر اجرا می شود ولازم نیست برای شروع برنامه و نوشتن برنامه های کاربردی درباره PHP اطلاعات زیادی داشته باشید .
• PHP سرویسی از مجموعه فایلهای کتابخانه ای C را ارائه می دهد که به آسانی درون زبان قرار گرفته و با انعطاف بسیار به آن قابلیت پاسخ دهی سریع برای تغییرات در وب را می دهد.
آنچه می توانید شما با PHP انجام دهید ، با دیگر زبانها نیز قابل انجام است . اما PHP برای کار کردن در زمینه وب طراحی شده است . بنابراین کارهای مشکل و خسته کننده ای که برنامه نویسان با Perl انجام می دادند ، به آسانی با PHP قابل انجام است.
این زبان پویا وب سایت ها را قادر می سازد تا با سرعت مبهوت کننده ای گسترش یابند و این عامل یکی از دلایل عمده ای است که برای صفحات پویا و پشتیبانی پایگاه داده ها در نظر گرفته شده است . همانطور که گفته شد در حدود ۶ میلیون سایت در سراسر وب از PHP استفاده می کنند.
کدهای کوچک توکار در یک صفحه وب بسیار کارآمدند . به عنوان مثال در یک صفحه ایستا ، ممکن است شما مقدار یک متغیر را بدست آورید و سپس آن را برای ایجاد تغییرات در محتوای صفحه ، تغییر بدهید . اما درPHP مقادیر متغیر ها مستقیما در سورس صفحه یافت نمی شود . به این مثال توجه کنید:

<?php
$browser = getenn(“HTTP_USER_AGENT”);
?>
<p>You are using the <?php echo($browser);?> web browser .
</p>

در این مثال به جای عبارت متغیر ، نام مرورگر وب کاربر در صفحه نمایش داده خواهد شد.

۱-۳ پی اچ پی زبانی برای همه سیستم عامل ها
یکی از برترین مزایای زبان PHP سازگاری آن با اکثر سیستم عامل ها و نرم افزارهای وب سرور (مانندIIS و (Apache است. برخی از دیگر زبان ها و تکنولوژی ها مانند ASP محدود به سیستم عامل windows است و پشتیبانی از آن در دیگر سیستم عامل ها بسیار پرهزینه و محدود است، و برخی نیز مانند JSP مشکلاتی با برخی نرم افزارهای وب سرور دارد .
ساختار و امکانات پی اچ پی به شکل مستقل از سیستم عامل شکل گرفته است و این بدان معنا است که به طور مثال برنام هنویس می تواند اسکریپت خود را تحت سیستم عامل ویندوز نوشته و تست کند و سپس آنرا بدون تغییر به سیستم عامل یونیکس یا لینوکس انتقال دهد. در PHP امکان استفاده از برخی از امکانات خاص سیستم عامل های مشهور نیز در نظر گرفته است که برای نمونه می توان از پشتیبانی از تکنولوژی DCOM و یا Windows API نام برد.
نسخه های جدید مفسر PHP سازگار با دیگر تکنولوژی های خاص وبسرورها مانند ISAPI نیز می باشد
۱-۴ پی اچ پی رایگان و Open Source
تهیه برنامه مفسرPHP برای همه سیستم عامل ها رایگان است و علاقه مندان می توانند آخرین نسخه مفسر این زبان را از سایت رسمی PHP بارگذاری ۱ کنند.
همچنین امکان تهیه رایگان سورس مفسر پی اچ پی نیز فراهم است ، و این مسئله علاوه بر این که درگسترش امکانات این زبان بسیار موثر بوده است، مزیتی برای شرک تها و توسع هدهندگان برای انتخاب این زبان است چرا که پشتیبانی و اعتماد به آن را راحت تر کرده است.

بسیاری از ویرایشگرهای حرفه ای این زبان نیز یا رایگان هستند و یا با هزینه بسیار کم می توان آنها را تهیه کرد، در حالی که دیگر تکنولوژی ه ا ، م ثلا ت ه ی ه پ لا ت ف و رم های جاوا هزینه هنگفتی دارد و همچنین کار حرفه ای با تکنولوژی NET نیز نیاز به تهیه Visual Studio.NET و پرداخت هزینه چند صد دلاری است

سرعت بالای تفسیر و اجرای PHP

پی اچ پی یکی از سریع ترین زبان ها در نوع خود است. تفسیر و اجرای یک اسکریپ PHP به طور متوسط تا سه و چهار برابر یک اسکریپ ASP است. (البته باید در نظر داشته باشیم که IIS با Cach اسکریپت های ASP سرعت اجرای آنها را در دفعات بعد بالا می برد)
همچنین در ASP استفاده زیادی از اشیا COM م یشود که باعث کاهش سرعت و مصرف منابع سیستم می شود در حالی که درPHP بسیاری از امکانات و حتی برقراری ارتباط با یکی محبوب ترین نرم افزار مدیریت بانک های اطلاعاتی mySql به صورت توکار نهاده شده است.
شرکت Zend که تهیه کننده فعلی موتور مفسر و پشتیبانی کننده آن است، محصولات دیگری را نیز در جهت بهینه کردن سرعت اجرای PHP ارائه کرده است این محصولات با افزایش سرعت تفسیر و همچنین ذخیره کردن نتیجه تفسیر (Cash) باعث افزایش چندین برابر اجرای آن می شوند.
۱-۵ ساختار مناسب و امکانات بالا درPHP
همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، کمتری نیازی در برنام هنویسی تحت وب وجود دارد که در PHP امکان رفع آن نباشد. پی اچ پی شامل کتابخانه ای غنی از توابعی است که امکان پردازش اطلاعات فرم ها، کار با بانک های اطلاعاتی، فایل های متنی و باینری، فایل های گرافیکی ZIP ،PDF و پروتکل های DNS ،FTP ،TCP. … SMTP، را برای برنامه نویس فراهم می کند، این را مقایسه کنید با ASP که به طور مستقل امکان Upload File ،ارسال ایمیل یا کار با فایل های باینری را ندارد.
همچنین PHP یکی از بهترین پشتیبان یها را از نر مافزارهای بانک اطلاعات دارد mySql,Sql Server,mSql,dBase,Oracle,IBM DB2,PostgreSQL,InterBase و بسیاری از نرم افزارهای دیگر در پی اچ پی قابل استفاده هستند و البته امکان کار با ODBC و COM برا ی استفاده از بانک های Ms Access و دیگرمحصولات نیز هست.
قدرت زبان پی اچ پی تنها در کتابخانه توابع آن نیست، پشتیبانی بسیار خوب از برنامه نویسی شیءگرا (OOP) 1 و کار آسان و سریع با متغیرها از مزایای درونی این زبان است.

۱-۶ معایب
حال که از حسن PHP گفتیم، بد نیست اشاره ای نیز به برخی معایب آن داشته باشیم.
نحو (syntax) زبان PHP بسیار شبیه زبان Perl و C++ است. این اگر چه باعث استقبال از این زبان توسط برنامه نویسان C و یا Perl شد، اما این نحو برای بسیاری از طراحان صفحات وب چندان آسان نیست و بسیاری معتقد هستند که تکنولوژی ASP و زبان VBScript آسانتر و قابل درک تر است و همچنین JSP و زبان جاوا نیز به دلیل محبوبیت و ساختار قدرتمند آن مورد توجه است.
یک اشکال دیگر PHP عدم پشتیبانی خوب آن از یونیکد و به خصوص زبان فارسی است، حتی آخرین نسخه های این زبان نیز امکان سورت (Sort) صحیح متون فارسی را ندارد. البته این اشکال با کامپایل مجدد یا کمی برنامه نویسی قابل حل است.

 فایل کامل این تحقیق ۶۵ صفحه بصورت ورد WORD می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه 


توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *