دانلود پروژه کارآفرینی تولید تن کنسرو ماهی

دانلود کارآفرینی تولید تن / کنسرو ماهی چابهار

قیمت : ۶۵۰۰ تومان ( شش هزار و پانصد تومان)

دسته :

پروژه کارآفرینی

نوع فایل:

word

توضیحات:


دانلود پروژه کارآفرینی تولید تن کنسرو ماهی

دانلود پروژه کارآفرینی تولید تن کنسرو ماهی

.

توضیحات :

این پروژه به شرح زیر می باشد :

چکیده

فصل اول – کلیات پروژه

۱-۱) علت انتخاب موضوع و مطلب

۱-۲) تاریخچه

۱-۳) اهمیت و ضرورت

۱-۴) محتوای فصلهای بعد

۱-۵) مشخصات طرح

۱-۶) اهداف طرح

۱-۷) مشخصات متقاضیان

۱-۸) میزان اشتغالزایی طرح

۱-۹) وضعیت مختصر اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح

 

فصل دوم – روش انجام

۲-۱) گزارش بازدید از مکان طرح

۲-۲) معرفی خدمات

۲-۳) فهرست تجهیزات

۲-۴) فهرست مواد مصرفی

۲- ۵) نیروی انسانی

۲- ۶) توجیه خدمات ارائه دهنده

۲-۷) تبلیغات

۲-۸) نقشه طرح

 

فصل سوم – امور مالی

۳-۱) تعاریف و سیستم حسابداری

۳-۲) سرمایه گذاری

۳-۳) هزینه ها

۳-۴) منابع درامدی

۳-۵) صورتحساب سود و زیان

۳-۶) صورتحساب سرمایه

۳-۷) محاسبه نقطه سربه سر

۳-۸) نمودار نقطه سربه سر

 

فصل چهارم – جمع بندی

پیشنهاد های کاربردی

نتایج حاصله از اجرای طرح

.

پروژه کارآفرینی تولید تن ماهی   

مقدمه

۱-۱) علت انتخاب موضوع و مطلب

بعلت اینکه بحث روز جامعه و جوانان امروزه کار و اقتصاد و مسائل مالی می باشد. بعلت گستردگی مطلب و نیاز مبرم جامعه به علم اقتصاد خصوصاً بعد اقتصاد داخلی و تولیدات ساخت کشور عزیزمان که به همت جوانان این مرز و بوم صورت می گیرد.تا به این طریق بتوانم گوشه ای از آنرا معرفی نمایم و نشان دهم در هر جائی و با هر شرایط نا مساعدی باز هم ما ایرانیان میتوانیم.تولید داخلی امروزه نقش بسزائی در شکل دهی اقتصادی یک کشور دارد و معیاری برای پیشرفت بشمار میرود.

۲-۱) تاریخچه

در این قسمت سعی شده است که به اختصار مواردی در مورد تن ماهی و نحوه بدست اوردن آن و همچنین بعد علمی موضوع مورد بحث قرار می گیرد.
کنسرو کردن تن ماهی
منظور از کنسرو کردن، پختن میوه و یا سبزیجات، قرار دادن آنها در محیط استریل شده قوطی کنسرو و سپس جوشاندن این قوطی های در بسته کنسرو، داخل آب است تا هر گونه باکتری موجود در این قوطی ها کشته و یا ضعیف شود.
غذاهای مختلف، به میزان های متفاوت در برابر فساد مقاومت می کنند. مثلاً میوه هایی چون توت فرنگی که میزان اسیدشان بالاست، برای کنسرو کردن آنها احتیاجی به مواد نگهدارنده نمی باشد و تنها جوشاندن کوتاه مدت آنها جهت کنسرو کردنشان کفایت می کند؛ در حالی که برای کنسرو کردن میوه هایی همچون گوجه فرنگی، باید قوطی را برای مدت طولانی تری جوشاند و همچنین عوامل اسیدی را برای نگهداری طولانی مدت به آنها اضافه نمود. بسیاری از سبزیجات را هم باید تحت فشار کنسرو نمود.

نگهداری تن ماهی با اشعه رادیو اکتیو
در دهه ی ۱۹۵۰م، در مورد قریب الوقوع بودن نگهداری مواد غذایی با استفاده از تاباندن اشعه رادیو اکتیو به غذا، سخن به میان آمد. البته امروزه آثار و عواقب نگهداری ماده ی غذایی با استفاده از اشعه ی رادیو اکتیو برای ما هنوز نامشخص است و به همین دلیل از این فن آوری استفاده گسترده نمی کنند.
اگر چه، استفاده از اشعه ی رادیو اکتیو برای نگهداری طولانی مدت از سیب زمینی، توت فرنگی و گوشت در بسیاری از کشورهایی که در آنها استفاده از یخچال هنوز رواج نیافته، معمول می باشد.

در سال ۲۰۰۲م، سازمان های وابسته به غذا، نگهداری گوشت را با استفاده از تاباندن اشعه رادیو اکتیو به آن، به منظور کاهش فعالیت سالمونلا تأیید نمودند. به هر حال در ایالات متحده آمریکا و همچنین بیشتر کشورهای اروپایی نشان داده شده که این روش می تواند سبب بروز سرطان شود.

به دلیل این که نگهداری مواد غذایی با استفاده از اشعه ی رادیو اکتیو، سبب کاهش خرید مشتریان می شود، گاهی به جای این واژه به غلط از اصطلاح پاستوریزه کردن استفاده می کنند.

کنسرو کردن تن ماهی
اطلاعات اولیه
مهمترین دشمن مواد غذایی ما ، باکتریها هستند که پس از چند روز ، موجب ترش شدن و گندیدن و فاسد شدن آنها می‌گردند. تجربه نشان داده است که می‌توان مواد غذایی را بوسیله حرارت دادن و یا سرد کردن و یا خشک کردن و با نگهداشتن در ظروف سربسته و یا افزودن برخی از مواد شیمیایی به آنها در مقابل حمله باکتریها پایدار نمود. این عمل پایدار نمودن مواد غذایی را کنسرو کردن می‌گویند.
بوسیله کنسرو کردن ، ما می‌توانیم مواد غذایی که فقط در یک فصل سال موجود است، در تمام چهار فصل داشته باشیم و همچنین از دورترین نقاط دنیا مواد غذایی را وارد و یا به آنجا صادر کنیم.
سیر تحولی و رشدتن ماهی
• در آمریکا از سال ۱۹۳۸ معمول شده است که برای کنسرو کردن پرتقال ، دی‌فنیل (که بصورت بلورهای بی‌رنگ می‌باشد) بکار می‌برند.
• بعد از جنگ جهانی دوم ، خشک کردن بسیاری ار مواد غذایی برای ذخیره ، معمول و متداول شده است. مثلا شیر را بوسیله منافذ ریزی وارد محلی که باد گرم از آنجا می‌گذرد، می‌کنند تا آب آن بخار شود بعد بصورت گردی جمع می کنند و به‌عنوان شیر خشک در ظرف سربسته‌ای نگهداری می کنند.
• از زمانهای قدیم ، روش حرارت دادن مواد غذایی نیز معمول بوده است. مثلا در سال ۱۸۹۸ ، مدت کوتاهی ، شیر را تا ۱۰۳ درجه سانتی‌گراد حرارت دادند و سپس در یک ظرف در بسته‌ای نگهداری کردند، بطوری که هوا به داخل ظرف نمی‌رسید و پس از ۲۷ سال ترکیب تغییری نکرده بود.

پاستوریزه کردن تن ماهی
پاستوریزه کردن، فرایندی است که طی آن مواد غذایی را حرارت می دهند تا میکروب های موجود در آنها همچون باکتری، ویروس، پروتوزوآ، کپک و… کشته شوند. پس از آنکه لوئی پاستور، دانشمند فرانسوی این فرایند را ابداع نمود، نام پاستوریزه را برای این فرایند انتخاب نمودند. لوئی پاستور به همراه کلاد برنارد در بیستم آوریل سال ۱۸۶۲م، برای اولین بار اقدام به عمل پاستوریزه نمودند.

بر خلاف فرایند استریلیزه، در عمل پاستوریزه تمام میکروب های ماده غذایی را نمی کشند؛ بلکه طی فرایند پاستوریزه تعدادی از این میکروب ها را می کشند تا تعداد میکروب های باقیمانده ایجاد بیماری نکنند (به شرطی که فراورده پاستوریزه شده را در یخچال نگهداری کنیم و قبل از رسیدن تاریخ انقضای آن، مورد مصرف قرار گیرد). معمولاً غذاها را استریلیزه نمی کنند؛ چون اغلب طعم و کیفیت غذا ضمن این عمل از بین می رود.

معمولاً وقتی صحبت از پاستوریزه کردن می شود، به یاد کنسرو می افتیم. تن ماهی را معمولاً به دو روش پاستوریزه می کنند:
۱٫ حرارت زیاد در مدت کوتاه.
۲٫ حرارت بسیار بالا.
روش اول رایج تر است. در روش اول، تن ماهی را در دمای ۵/۱۶۱ درجه فارنهایت به مدت ۱۵ ثانیه حرارت می دهند. در روش دوم، تن ماهی را در دمای ۲۸۰ درجه فارنهایت حداکثر به مدت دو ثانیه حرارت می دهند.

روش های پاستوریزه را سازمان هایی که کار ایمنی سازی غذاها را بر عهده دارند کنترل می کنند. روش های پاستوریزه هر نوع ماده غذایی مخصوص همان ماده می باشد. مثلاً روش پاستوریزه کردن خامه با روش پاستوریزه کردن تن ماهی تفاوت دارد. همچنین تن ماهی را به منظور حفاظت از آنزیم فسفاتاز موجود در آن که به نگهداری طولانی مدت تن ماهی کمک می کند، پاستوریزه می کنند.
روش اول پاستوریزه کردن، به منظور کاهش تعداد یک میلیون از میکروب های موجود درتن ماهی طراحی شده است. این روش تقریباً برای کشتن تمامی کپک ها و باکتری هایی که سبب فسادتن ماهی می شوند کافی است. این روش پاستوریزه برای نابودی میکروب های مقاوم در برابر حرارت (مخصوصاً مایکوباکتریوم توبرکولوسیس) مناسب است. روش اول پاستوریزه باید به گونه ای طراحی شود که تن ماهی را به طور یکنواخت حرارت دهند و هیچ بخشی از تن ماهی را نباید به مدت کمتر یا در دمای پایین تر حرارت داد.

۱-۳) اهمیت و ضرورت

امروزه تن ماهی در سبد غذای خانواده ها از جایگاه بالایی مطلوب است و چون امروزه خانوادهها درگیر کار هستند این است که خانواده ها روبه غذاهای اماده می اورندو یا اینکه در مناطقی که پرورش ماهی امکان پذیر نمی باشد تن ماهی نقش بسزایی را ایفا میکند.
۱-۴) محتوای فصلهای بعدی
در فصلهای اینده با روش انجام کار و مسائل مالی و گزارشی از بازدیدی که داشته ام را ارائه می دهم و در اخر نتیجه گیری کلی را خواهیم داشت.

 

 فایل کامل این تحقیق ۴۰ صفحه بصورت ورد WORD می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه 

 

توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *