اسکیزوفرنی (جنون جوانی)

( جوانی)

قیمت :   ۱۸۰۰ تومان ( یکهزار و هشتصد تومان)

تعداد صفحات:

۱۸(هیجده)

دسته :

پزشکی و سلامت

نوع فایل:

Word

توضیحات:


فهرست مطالب

اسکیزوفرنی ()

پیشگفتار

علت جنون چیست؟

مقدمه

علایم و نشانه ها

علائم منفی

علائم مثبت

علتها

چه وقت باید به دنبال توصیه پزشکی بود

غربالگری و تشخیص

درمان

مهارتهای سازگاری

گروههای حمایتی

یک نمونه از بیماری های جنونی

بیماری لویی بادی چیست؟

نشانه ها کدامند؟

تشخیص بیماری چگونه انجام میگیرد؟

آیا درمانی برای این بیماری وجود دارد؟

منابع

 

پیشگفتار

علت جنون چیست؟

هیچ کس نمی تواند به چنین سوالی پاسخ جامعی دهد،ولی ما می دانیم که بعضی بیماری ها،از جمله سفلیس،سلول های مغزی را نابود می کنند و باعث جنون می شوند.در واقع حدود نیمی از بیماری های مغزی در نتیجه عواملی چون صدمات مغزی ،الکل،مسمومیت و جراحت به وجود می آیند،ولی نیمی از مردم دیوانه می شوند در حالی که از نظر عضوی  بلایی بر سر سلول های مغزی -شان نیامده است.در آزمایش هایی که پس از مرگ روی جسد افراد صورت می گیرند،با میکروسکپ های فوق العاده قوی،سلول های مغزی را مطالعه می کنند و متوجه شده اند که سلول های مغزی چنین افرادی درست به اندازه من و شما سالم است.

پس چرا این افراد دیوانه می شوند؟

این سوال را با یکی از مهم ترین بیمارستانهای روانی مطرح کردند.این پزشک که بالاترین نشان افتخار و جوایز بی شماری را به خاطر دانش عظیمش در این زمینه دریافت کرده است،صراحتا گفته است:” نمی داند چرا آدمها دیوانه می شوند در احساس مهم بودنی را درک می کنند که در عالم واقع از فهم آن عاجزند.”سپس این داستان را  تعریف کرده اند:

“همین حالا بیماری دارم که ازدواجش فاجعه از کار در آمد.او عشق،ارضای جنسی،فرزند و موقعیت اجتماعی می خواست،ولی زندگی همه آرزوهای او را به باد داد.شوهرش دوستش نداشت و حتی حاضر نبود با او غذا بخورد و وادارش می کرد غذایش را در اتاق خودش در طبقه بالای منزل صرف کند.این زن فرزندی نداشت و در جامعه هم پایگاهی برای خود دست و پا نکرده بود.او دیوانه شد و در جهان خیال،از شوهرش طلاق گرفت و زن یک اشراف زاده انگلیسی شد و سخت اصرار داشت که او را لیدی اسمیت صدا کنند.”

“از نظر بچه داشتن هم،حالا گمان می کند هر شب فرزند جدیدی می زاید.هر بار که به او سر می زنم می گوید:”دکتر من دیشب یک بچه زائیدم.”

زندگی یک بار کشتی او را به صخره های سخت واقعیت کوبید،ولی در جزایر آفتابی و دل انگیز جنون زورق های او با بادبانهای برافراشته و نسیمی که در میان آنها می وزند،به سوی ساحل حرکت می کنند.

غم انگیز است؟گمان نمی کنم.پزشک او می گوید:”اگر هم می توانستم دستم را دراز کنم و جنون را از وجود او بردارم،این کار را نمی کردم.او همین طوری که هست خیلی هم خوشحال و خوشبخت است.”

اگر بعضی ها تا این حد برای احساس مهم بودن عطش دارند که برای به دست آوردنش جنون می گیرند،تصورش را بکنید چه معجزه ای به وقوع خواهد پیوست که من و شما در این سوی مرز جنون به آنها قدردانی صادقانه خود را تقدیم کنیم.

مقدمه
جنون جوانی یک بیماری مزمن و اغلب ناتوان کننده روانی است . این بیماری می تواند باعث شود که از مردم و فعالیتهای دنیای اطرافتان جدا بیفتید و به دنیای پس رفت کنید یا از واقعیت جدا بیفتید.
جنون جوانی نوعی از جنون است که یک اختلال تفکر محسوب می شود و در آن تفسیر واقعیت غیرطبیعی است. جنون نشانه ای از یک مغز آسیب دیده است. این بیماری حدود ۱% جمعیت دنیا را مبتلا می کند . شایعترین سن ظهور آن بین ۱۳ تا ۲۵ سالگی است و در مردان زودتر از زنان اتفاق می افتد. در مردان جنون جوانی در سنین نوجوانی تا ۲۰ سالگی عمومیت دارد. در زنان شروع بیماری مشخصاً در سالهای ۲۰ سالگی یا اوایل ۳۰ سالگی است.
غالباً درمانی برای بیماری وجود ندارد، اما با کار مداوم با یک روانپزشک یا سایر کارشناسان بهداشت روانی این بیماری می تواند با موفقیت کنترل شود. خصوصاً زمانی که تشخیص زود هنگام داده شود. خوشبختانه، داروهای جدید در حال قابل کنترل کردن بیشتر این بیماری کم شناخته شده هستند.

علایم و نشانه ها
علایم و نشانه های جنون جوانی می تواند شامل موارد زیر باشد :
– هذیان : اعتقادات فردی که بر اساس واقعیت نیستند، مانند بدبینی در مورد اینکه علیه شما توطئه چینی می شود یا مورد آزار قرار می گیرید.
– هذیانهای عجیب و غریب : مثلاً اعتقاد به اینکه مریخی ها افکار شما را کنترل می کنند.
: احساس اشیاء و چیزهایی که وجود ندارد، مانند تصور صداهای در هم و بر هم
– فقدان احساس یا نشان دادن احساسات نامتناسب
– اختلال عملکرد در محل کار یا موقعیتهای اجتماعی
– مشکلات بهداشت شخصی

به طور کلی، جنون جوانی باعث کاهش تدریجی و پیشرونده توانایی کار در نقشهای مختلف، خصوصاً در شغل فرد و زندگی فردی می شود. علائم و نشانه های جنون جوانی به میزان زیادی متغیر است.
یک فرد ممکن است در زمانهای مختلف به شکل متفاوتی عمل کند. ممکن است به شدت پرخاشگر و عصبی شود، یا دچار حالت کاتاتونیا ( حالت بدون حرکت، بدون پاسخ و شبه بیهوشی) شود، یا ممکن است اکثر اوقات رفتار طبیعی داشته باشد. علائم و نشانه هایی که حداقل به مدت ۶ ماه مداوم و پیشرونده هستند نشاندهنده جنون جوانی هستند.
به طور کلی جنون جوای دارای علائم مثبت و علائم منفی است.

علائم منفی
علائم منفی ممکن است در اوایل بیماری اتفاق بیفتد و فرد ممکن است نداند که به درمان نیاز دارد. علائم منفی عموماً همراه با اختلال تدریجی در عملکرد هستند و باعث می شوند کمتر اجتماعی باشید. این علائم می تواند شامل : بی احساسی / احساسات نامتناسب مانند ( خندیدن هنگام توصیف تصورات وحشتناک) و تغییر در صحبت کردن ( صحبت کند و یکنواخت )
علائم مثبت
علائم مثبت غالباً شامل توهم و هذیان است:
– توهم : توهم زمانی اتفاق می افتد که چیزهایی را که وجود ندارند حس می کنید. شایعترین توهم در جنون جوانی شنیدن صداهاست. ممکن است با صداهایی که هیچ کس دیگری نمی شنود گفتگو کنید . یا ممکن است صداهایی را که شما را به انجام کاری تشویق می کنند بشنوید. توهم ممکن است باعث آسیب رساندن به دیگران شود.
– هذیان : هذیان عقاید متعصبانه فردی هستند که هیچ پایه واقعی ندارند ، شایعترین زیر مجموعه جنون جوانی، جنون جوانی پارانوئید ( بدبینانه ) است که در آن عقاید غیر منطقی مبنی بر اینکه دیگران علیه شما توطئه می چینند یا به شما آسیب می رسانند دارید. مثلاً بعضی افراد دچار جنون جوانی ممکن است باور داشته باشند که تلویزیون رفتارهای آنها را جهت می دهد یا نیروهای خارجی افکار آنها را کنترل می کنند.

فایل کامل این تحقیق ۱۸ صفحه بصورت ورد WORD می باشد.
در تمامی ساعات شبانه روز >> پرداخت آنلاین و دانلود آنلاین پروژه

 



توجه مهم :

*دوست عزیز در صورت نداشتن رمز پویا یا قطع بودن درگاه بانکی ، لطفا نام پروژه درخواستی خود را جهت هماهنگی برای دریافت شماره کارت واریزی و دریافت لینک دانلود، به واتساپ پشتیبانی سایت  ۰۹۳۹۲۷۶۱۶۳۰  ارسال کنید *(از ساعت ۸ الی ۲۳)

Related posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *